Secom® Healthcare Group, lider de autoritate pe piaţa de suplimente alimentare din România, publică primul raport de sustenabilitate, care prezintă o analiză completă şi transparentă a activităţii derulate între ianuarie 2020 - decembrie 2021, din perspectiva impactului social, economic şi de mediu, precum şi obiectivele asumate pentru perioada următoare, pentru creşterea sustenabilă a companiei, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Potrivit sursei citate, raportul "Alegem responsabil pentru un viitor mai sănătos" a fost realizat după standardele internaţionale Global Reporting Initiative (GRI), împreună cu echipa de consultanţi The CSR Agency, şi este rezultatul unei analize complexe, care a implicat consultarea a peste 1340 de stakeholderi externi şi interni şi radiografierea profundă a activităţii companiei desfăşurate în 2020 şi 2021. Principalele concluzii ale analizei sunt:
Alegeri responsabile pentru o economie sustenabilă
-Secom® Healthcare a generat în 2021 vânzări nete de 172 de milioane lei (~35 mil EUR), +10% faţă de 2020, continuând evoluţia constantă double digit din ultimii 18 ani
-A investit 2,8 milioane de lei în perioada 2013-2021 în dezvoltarea reţelei proprii de 13 magazine fizice Secom în 11 oraşe din toată ţara
-A contribuit cu 44,4 milioane lei la bugetul de stat în 2020 şi 2021
94,3% din furnizorii colaboratori Secom® din 2021 au fost furnizori locali, ponderea cheltuielilor cu aceştia fiind de 35,1%, deoarece, din dorinţa de a oferi consumatorilor cele mai bune produse de la nivel global, compania a ales să importe mare parte din portofoliu de la producători internaţionali.
-Producătorii de la care Secom® importă produsele din portofoliu deţin înalte certificări în domeniu şi investesc substanţial în cercetare şi dezvoltare. Ponderea cheltuielilor cu producătorii internaţionali de produse a fost de 64,9% în 2021.
Alegeri responsabile pentru o societate sănătoasă
-Toţi producătorii Secom® sunt certificaţi la nivel internaţional - ISO, GMP, NSF - certificări care atestă calitatea, eficienţa şi siguranţa produselor
-Compania a derulat, în ultimii cinci ani, cinci studii observaţionale cu instituţii medicale de renume din România, care dovedesc eficienţa celor cinci produse analizate
-Secom® a investit 1,86 mil. lei în ultimii şapte ani în proiecte de educare pentru încurajarea consumului informat de suplimente şi a unui stil de viaţă sănătos
-42 de consultanţi Secom® au oferit peste 38.000 de ore de consultanţă gratuită clienţilor care au vizitat magazinele Secom® în 2020 şi 2021.
Alegeri responsabile pentru dezvoltarea echipei
-Echipa Secom® număra 179 de oameni în 2021, în creştere cu 10,5% faţă de 2020
-Compania a alocat 23,8 milioane lei în 2021 pentru salariile echipei, + 26,5% faţă de 2020
-55% dintre poziţiile de management din Secom® au fost ocupate de femei în 2021
-Secom® a alocat 858.000 lei în traininguri pentru dezvoltarea echipei în 2020 si 2021 şi a oferit 1170 de ore de workshopuri de wellbeing şi susţinere în perioada pandemiei (pe teme legate de nutriţie, echilibru psihoemotional, educaţie financiară)
-Compania a alocat în 2021 un buget de beneficii flexibile de 400 lei/lună/ membru al echipei, pe lângă alte beneficii speciale: bonus de performanţă, abonament medical - inclusiv pentru familie, asigurare de viaţă şi accidente, reduceri la produsele din portofoliu, sesiuni de psihoterapie, stimulente financiare pentru colegii care au contribuit la recrutarea unui coleg în echipă, primă de loialitate etc.
Alegeri responsabile pentru comunitate
-Secom® a susţinut financiar, cu produse şi/sau acţiuni de voluntariat 42 de organizaţii în 2020 şi 2021: 27 ONG-uri, 13 spitale, o unitate de învăţământ şi o federaţie sportivă
-Bugetul total al investiţiilor cu impact la nivel comunitar a fost de 481.235 lei în 2020 şi 2021
-În 2021, în urma consultării stakholderilor, Secom® a definit o strategie de investiţii comunitare concentrată pe 3 piloni direct legaţi de 3 -Obiective de Dezvoltare Durabilă: sănătate şi bunăstare, educaţie de calitate, producţie şi consum responsabile
-În 2021, Secom® a demarat un program intern de implicare socială Împreună în slujba binelui în care echipa a înscris 34 de proiecte sociale, din care au fost alese prin vot imparţial 7 proiecte pe care compania le susţine în 2022.
Cum am ales responsabil pentru un mediu curat
-Au fost recuperate 100% din ambalajele produselor puse pe piaţă de Secom® atât în 2020, cât şi în 2021, deşi obligaţia legală e de 55%
Consumul de energie raportat la cifra de afaceri a scăzut cu 39% în 2021 faţă de 2020
-Ambalajele pentru 31,25% din totalul suplimentelor din portofoliul Secom® sunt fabricate din 97% plastic reciclat post-consumator
-Toate cosmeticele Andalou Naturals din portofoliu sunt certificate Cruelty-Free şi Fair Trade
-Ceaiurile din gama TEALIA® sunt certificate "Ozone Friendly", certificare ce confirmă respectarea celor mai înalte standarde de mediu, se mai arată în comunicat.
"La Secom® ne-am asumat misiunea de a ajuta oamenii să aibă o viaţă echilibrată, sănătoasă, prin produse şi servicii de înaltă calitate, inovatoare şi de încredere. Pentru a influenţa în continuare tot mai multe vieţi, dorim să ne dezvoltăm cât mai responsabil. Acest prim raport este un nou pas important în această direcţie. Suntem conştienţi că mai avem multe de făcut, că nu va fi un drum uşor, dar suntem convinşi că beneficiile generate de măsurile pe care ni le-am asumat, vor crea valoare deopotrivă pentru Secom® şi pentru toţi stakeholderii noştri. Promisiunea noastră este că acesta nu va fi un demers unic, ci vom continua să ne analizăm şi monitorizăm performanţa de sustenabilitate, pentru a putea lua cele mai bune decizii, atât pentru companie, cât şi pentru cei din jurul nostru", a adăugat Lucia Costea, cofondator şi CEO Secom® Healthcare Group.