Şeful CNAIR Cristian Pistol anunţă că vineri au fost semnate trei noi contracte pentru proiectarea şi construirea tronsoanelor 1 şi 2 ale autostrăzii Sibiu - Făgăraş, parte a A13, şi de secţiunea Suplacu de Barcău - Chiribiş din Autostrada Transilvania, ceea ce înseamnă încă 60,52 km de autostradă, informează news.ro.
"Astăzi, am semnat 3 noi contracte pentru proiectarea şi construcţia a încă 60,52 km de autostradă! Este vorba de tronsoanele 1 şi 2 ale autostrăzii Sibiu - Făgăraş (parte a A13) şi de secţiunea Suplacu de Barcău - Chirbiş din Autostrada Transilvania. SecţiuneaSuplacu de Barcău - Chirbiş, în lungime de 26,35 km, va fi construită de un antreprenor român, Construcţii Erbaşu SA, care trebuie să finalizeze proiectarea şi execuţia acestei secţiuni din autostrada Transilvania în maximum doi ani de la emiterea ordinului de începere. Contractul în valoare de 884,123 milioane de lei, fără TVA este finanţat din Programul Transport (PT)", precizează Pistol.
În cadrul acestui contract este prevăzută şi construirea a 8 poduri, 8 pasaje şi 3 viaducte.
Proiectarea şi construirea celor 68,04 km de autostradă dintre Sibiu şi Făgăraş a fost atribuită antreprenorului turc Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS, care are la dispoziţie 12 luni pentru proiectarea şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor de construcţie a acestei autostrăzi.
Tronsonul 1: Boiţa (AutostradaSibiu - Piteşti) - Avrig - Mârşa (DJ 105G) în lungime de 14,25 km are o valoare de 1,89 miliarde lei fără TVA;
Tronsonul 2: Mârşa (DJ105G) - Arpaşu de Jos (DN1) în lungime de 19,92 km are o valoare de 1,54 miliarde de lei, fără TVA.
Contractele pentru proiectarea şi construcţia tronsoanelor 3 (Arpaşu de Jos (DN1) - Sâmbăta de Sus (DJ105B) (17,61 km) şi 4 (Sâmbăta de Sus (DJ105B) - Municipiul Făgăraş (16,26 km) şi drum de legătură cu DN1 (5,6 km) au fost semnate anterior cu acelaşi constructor turc în datele de 16.08.2023 şi respectiv 20.09.2023.
Şi finanţarea acestor contracte este asigurată din Programul Transport (PT).