Senatorii au dat luni vot favorabil, cu majoritate de voturi, proiectului de lege privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr.8/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere.
"Actul normativ doreşte stabilirea unor prevederi mai clare privind managementul de transport în regim de taxi şi închiriere, "lacunar reglementat în prezent". Totodată, se propune instituirea cadrului legal pentru Ministerul Transporturilor de a reglementa, prin norme aprobate prin ordin al ministrului, existenţa şi modul de dobândire a unui certificat de competenţă profesională pentru managerii de transport în regim de taxi şi în regim de închiriere", a menţionat reprezentantul Guvernului, Aurel Stanciu, potrivit Agerpres.
El a precizat că, până în prezent, cei care dădeau examen pentru a fi şofer de taxi trebuiau să răspundă la întrebări mai generale, cum ar fi şi cele valabile pentru şoferi de autobuze. "Nu se făcea distincţie până acum, nu există diferenţă de preţ faţă de ceea ce plăteau până acum", a adăugat Stanciu.
Privitor la cazierul judiciar, actul normativ introduce condiţia ca practicanţii profesiei de taximetrist să nu aibă anumite menţiuni în cazierul judiciar, fapt ce vine în sensul asigurării siguranţei cetăţeanului şi a practicării profesiei în mod onorabil şi legal.
Senatul este prima cameră sesizată în acest sens.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.03.2016, 22:14)
Dar calatorii cind vor fi obligati sa obtina un certificat de compententa de folosire a taxiurilor ?
1.1. Furnizor vs cumparator (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Bla bla în data de 15.03.2016, 00:30)
1. Esti taximetrist, nu? :))
2. Desi sunt de acord cu tine ca sunt jigodii peste tot, pana la urma orice companie/sofer isi poate alegerea clientii (fie prin aplicatii cu rating, fie prin tariff aplicat)
3. taximetria este un serviciu incomplet la momentul actual datorita calitatii soferilor folositi.