"SFR Group" SA, al doilea mare operator de telecomunicaţii din Franţa, vrea să obţină despăgubiri de 2,4 miliarde de euro (2,6 miliarde de dolari) de la rivalul mai mare "Orange" SA, într-un litigiu antitrust privind sectorul corporate din ţară, conform Reuters.
Cererea SFR este descrisă amănunţit în documentul anual de înregistrare al "Orange" pe 2016 şi a fost anunţată pentru prima dată de revista franceză L'Express.
"SFR ne-a obişnuit, în trecut, cu cereri prohibitive, care nu au fost puse în practică", a afirmat un purtător de cuvânt al "Orange". Reprezentanţii SFR nu au făcut comentarii pe marginea informaţiei publicate de Reuters.
Iniţial, SFR a estimat valoarea despăgubirilor la 512 milioane de euro, potrivit documentelor "Orange".
"Orange" a mai informat că SFR cere despăgubiri şi de la companiile "Verizon" şi BT, care furnizează, de asemenea, servicii pentru sectorul corporate din Franţa. Acestora, SFR le solicită despăgubiri de 215 milioane de euro, respectiv 150 de milioane de euro.
Cele două grupuri nu au comentat în acest sens.
Trei acţiuni legale sunt deschise împotriva "Orange" la Tribunalul Comercial din Paris, conform anunţului făcut de această companie de telefonie.
Plângerile vin în urma unei decizii din 2015 a Autorităţii franceze de concurenţă, care a amendat "Orange" cu 350 de milioane de euro pentru că a abuzat de poziţia dominantă pentru a împiedica concurenţa în sectorul corporate.
Grupul "Orange" este prezent în 209 de ţări, are 247 de milioane de clienţi, dintre care 185 de milioane abonaţi la serviciile de telefonie mobilă.
Compania a realizat o cifră de afaceri de 10,07 miliarde de euro în primul trimestru din 2017, în uşoară creştere (0,8%) comparativ cu cea înregistrată în perioada similară a anului trecut.
În perioada ianuarie-martie 2017, profitul operaţional al "Orange" a crescut cu 2%, la 2,6 miliarde de euro.
În Franţa, piaţa principală a grupului, vânzările s-au stabilizat în primul trimestru, la 4,43 miliarde de euro. Pe alte pieţe din Europa, vânzările au crescut cu 4,5%, la 2,66 miliarde de euro, în special datorită evoluţiilor din Spania, unde vânzările au crescut cu 8,5%, la 1,29 miliarde de euro.