Sikorsky, o companie Lockheed Martin, şi Rain, au demonstrat cu succes modul în care un elicopter Black Hawk® autonom poate fi comandat să decoleze, să identifice locaţia şi dimensiunea unui incendiu mic şi apoi să arunce apă cu precizie pentru a stinge flăcările, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Desfăşurată pe 29 octombrie la sediul Sikorsky din Stratford, demonstraţia de răspuns rapid la incendiile de vegetaţie demonstrând fuziunea eficientă a autonomiei de zbor MATRIX de la Sikorsky cu sistemul de autonomie a misiunii Rain pentru stingerea unui incendiu în fază incipientă, potrivit comunicatului.
Reprezentanţi ai NASA, ai Agenţiei Federale pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţă (FEMA), ai Agenţiei pentru Proiecte de Cercetare Avansată în domeniul Apărării (DARPA), ai Departamentului de Pompieri al Comitatului Los Angeles, ai Autorităţii de Pompieri din Comitatul Orange şi ai comunităţii filantropice şi de investiţii de impact au asistat la demonstraţia de două zile de combatere a incendiilor în zonele forestiere pentru a discuta despre zborul autonom.
"Agenţiile guvernamentale, operatorii de stingere a incendiilor aeriene şi investitorii se reunesc pentru a învăţa şi a vedea cum autonomia de zbor şi de misiune poate ajuta la prevenirea incendiilor de mare intensitate, pe milioane de acri", a declarat Maxwell Brodie, CEO al firmei Rain. "Incendiile de vegetaţie costă Statele Unite peste 390 de miliarde de dolari anual, iar factorii de risc multipli vor creşte cu aproape 30% până în 2030. Aşteptăm cu nerăbdare să demonstrăm legiuitorilor modul în care aeronavele autonome pot opri izbucnirea incendiilor sau pot continua lupta în timpul nopţii şi în condiţii de turbulenţe şi fum, acolo unde aeronavele cu echipaj nu s-ar aventura."
În timpul celor 30 de minute de zbor demonstrativ, oaspeţii au folosit o tabletă pentru a comanda elicopterul Black Hawk să decoleze, să caute şi să găsească incendiul, apoi să arunce apă din Bambi bucket-ul amplasat la 60 de picioare (18m) sub aeronavă. Fiecare dintre cele trei aruncări succesive de apă a stins un inel de foc alimentat cu propan cu diametrul de 12 inch (30 cm), care emitea o flacără înaltă de 3-6 inch (8-15 cm), demonstrând astfel precizia capacităţii sistemului Rain de recunoaştere şi localizare a incendiilor. De asemenea, sistemul Rain a ajustat rapid traiectoria de zbor pentru a ţine cont de un vânt lateral de 8 până la 10 noduri (15-18 km/h) în timpul fiecărei căderi de apă, potrivit comunicatului.
Piloţii Sikorsky din carlinga Black Hawk au monitorizat comenzile de zbor, dar nu au avut nicio intervenţie până la aterizarea aeronavei.
"Cu software-ul Rain pentru misiunea de combatere a incendiilor de vegetaţie încărcat pe aeronavă şi pe tabletă, pompierii din teren ar putea trimite elicoptere autonome Black Hawk sau Firehawk® pentru a localiza şi stinge incendiile de vegetaţie înainte ca acestea să scape de sub control", a declarat Igor Cherepinsky, director al grupului de dezvoltare rapidă/prototipuri Sikorsky Innovations. "După ce au lucrat în strânsă colaborare timp de peste un an, cele două companii sunt pregătite să demonstreze capacitatea comună în condiţii mai dinamice, alese de pompieri."
Reprezentanţii organizaţiilor prezenţi la demonstraţie au furnizat informaţii şi observaţii în timp real echipelor Rain şi Sikorsky.
"Această tehnologie pe care obişnuiam să o considerăm ca fiind ceva de domeniul viitorului este acum aici, nu mai este doar un produs al imaginaţiei noastre", a declarat Genevieve Biggs, director al programului Iniţiativa de Rezilienţă Împotriva Incendiilor de Vegetaţie şi Proiecte Speciale al Fundaţiei Gordon şi Betty Moore. "Este o experienţă incredibilă să vezi această maşină impresionantă şi să te gândeşti la îmbunătăţirea siguranţei care devine posibilă atunci când introduci în lupta împotriva incendiilor din zonele sălbatice o operaţiune autonomă, aşa cum au reuşit să facă împreună Rain şi Sikorsky."
Opinia Cititorului