Actualizare 12:20 ING va returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci, în urma problemelor tehnice
ING Bank anunţă, într-un comunicat trimis redacţiei, că va returna clienţilor săi comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci şi spune că are în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul, ca urmare a problemelor tehnice care au afectat ieri, timp de mai multe ore, sistemele băncii.
Banca precizează că blocajul sistemul de stocare a datelor şi serverele au fost afectate "mod sever" în urma unui test planificat efectuat în centrul de date al ING pentru sistemul de stingere a incendiilor.
ING România a transmis: "Sâmbătă, 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13:00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro. În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată".
Reprezentanţii ING îşi cer scuze, "încă o dată", pentru situaţiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienţii băncii şi spun că îşi asumă "responsabilitatea pentru problemele cauzate". Banca menţionează: "Astfel, vom returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem, de asemenea, în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul. În ciuda acestui incident excepţional şi fără precedent în istoria ING România, prioritatea noastră rămâne asigurarea de servicii financiare la nivelul înalt de aşteptări cu care ne-am obişnuit clienţii de-a lungul anilor".
În comunicat se mai arată că, la momentul apariţiei blocajului, au fost activate de urgenţă procedurile şi planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situaţii. ING susţine: "Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienţi, management al produselor, comunicare şi conducerea băncii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului. Din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie adiţională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor".
Reprezentanţii băncii precizează că aseară, la ora 21:15, au restaurat serviciul de online banking ING Home'Bank, iar tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale începând cu ora 23:00. Aceştia adaugă: "În prezent, finalizăm analiza diagnostic a acestui eveniment excepţional, monitorizăm îndeaproape evoluţia situaţiei împreună cu furnizorii şi luăm măsuri adiţionale pentru a asigura derularea normală a operaţiunilor".
Totodată, ING Bank susţine că lipsa de comunicare cu clienţii, în primele ore de la apariţia incidentului, a fost cauzată de defecţiunea sistemelor de comunicare online. Reprezentanţii băncii adaugă: "Ne pare rău că am dezamăgit, pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi.(...) În ciuda acestui incident excepţional şi fără precedent în istoria ING România, prioritatea noastră rămâne asigurarea de servicii financiare la nivelul înalt de aşteptări cu care ne-am obişnuit clienţii de-a lungul anilor".
(S.A.)
-----------
Actualizare 10:28 ING Bank: "Toate serviciile ING sunt din nou funcţionale"
Toate serviciile băncii sunt din nou funcţionale, a anunţat aseară ING Bank pe pagina de Facebook ING Web Cafe.
Banca a precizat că a fost "o situaţie extrem, extrem de dificilă" şi a dat asigurări că a tratat-o "cu maximă prioritate".
ING Bank a transmis: "Şi restul veştilor bune: toate serviciile ING sunt din nou funcţionale!
Tranzacţiile cu cardul la comercianţi sunt disponibile. Şi se pot scoate din nou bani de la bancomate.
Uf! Ce zi! Ne cerem încă o dată milioane de scuze. Va înţelegem frustrările şi ne simţim foarte prost pentru situaţiile jenante pe care poate că vi le-am provocat.
Însă vă încredinţăm că am tratat situaţia cu maximă prioritate şi am lucrat cu toate resursele necesare pentru a rezolva problemele tehnice cât mai repede posibil. Dar a fost o situaţie extrem, extrem de dificilă.
Noapte bună!
(noi vom continua să monitorizăm stabilitatea serviciilor restabilite)".
(S.A.)
-----------
• ACTUALLIZARE: ING spune că serviciile sunt funcţionale
Serviciile ING sunt funcţionale, a anunţat banca pe Facebook, aseară, la 23.26, după o zi întreagă în care clienţii nu au avut acces la banii din conturi. Banca a transmis: "Acum şi tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomat sunt disponibile.
Ne cerem scuze încă o dată pentru toate neplăcerile create. Am tratat situaţia cu maximă prioritate şi am lucrat cu toate resursele necesare pentru a rezolva problemele tehnice cât mai repede posibil.
Continuăm să monitorizăm stabilitatea serviciilor".
----------
Clienţii ING Bank au rămas, ieri, fără acces la conturi prin reţelele de bancomate, POS-uri şi Internet banking, după ce sistemul a picat.
"Pentru moment sistemele ING sunt nefuncţionale. Lucrăm cu viteză pentru remedierea lor. Ne cerem tuturor scuze pentru neplăcerile create! Vă ţinem la curent pe măsură ce restabilim funcţionalităţile", a informat banca, pe pagina de Facebook ING Web Cafe.
Ieri seară, reprezentanţii ING ne-au transmis că sistemul de stocare a datelor a început să genereze erori în operare, pe 10 septembrie, la orele 13.00: "Ca urmare a acestei situaţii tehnice neprevăzute, atât reţeaua de ATM-uri, sistemele de acceptare a cardurilor ING cât şi serviciul Home'Bank au devenit indisponibile. (...) Această problemă tehnică nu a pus niciun moment în pericol datele şi disponibilităţile băneşti ale clienţilor ING, care sunt în deplină siguranţă".
Un client ING ne-a spus că reprezentanţii băncii i-au precizat, telefonic că problema se va remedia până la ora 24.
Anterior, ING a transmis, potrivit HotNews, că ora estimată pentru remediere era 18.30: "E o problemă tehnică. Nu merg nici POS-urile nici ATM, şi nici HomeBank (sistemul de Internet banking furnizat de bancă). Sistemul a căzut din cauze naturale, neputând fi vorba de un atac. Avem mai multe echipe care lucrează simultan, şi sperăm că până la ora 18.30 când ne vom reuni să vă putem da o veste bună".
Potrivit unor clienţi, problema nu se remediase până la 20.00.
Banca a mai transmis că va informa periodic clienţii cu privire la stadiul remedierii acestei situaţii neplăcute.
Ieri la ora 22, ING Bank a anunţat că Serviciul Home'Bank a fost remediat, însă unii clienţi încă raportau probleme.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Cristi C în data de 11.09.2016, 00:33)
Măi să fie. Dar administratorul vostru de sistem nu a auzit de redundanță? Orice tranzacție se replică în sistemul de back-up care stă offline până când cel online se defectează și se produce comutarea. Fie automatică, prin program, fie manuală, de către un operator uman alertat de defecțiune. În cazul în care există tranzacții în așteptare, aflate în tranzit între momentul defecțiunii și nereplicate în backup, asta este. Banca va sincroniza sistemele când va putea iar clienții își vor regăsi balanța în zilele imediat următoare.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2016, 10:12)
Si, deci, care este problema ta?!?
Cu ce nu esti de acord din articol?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2016, 10:17)
Problema lui este ca ziarul informeaza publicul.
Nu trebuia!
Ca si in cazul BNR.
Ce ne trebuie noua, "astia" sa stim cum functioneaza bancile, ca tot nu intelegem nimic.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2016, 11:36)
Nu vezi ce mentalitate are?
Cu tranzactiile nereplicate, asta este!
Totu-i in regula!
Ce naiba, administratorul vostru nu stie ca orice ar face bancile, totu-i in regula?
Cristi Ceeeeeeeee.....?
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2016, 11:40)
Și dacă s-a defectat și back-up-ul, atunci asta este.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 11.09.2016, 11:55)
Supratitlul - corect.
Titlul - corect.
Prima stire - citata banca.
A doua stire - citata banca.
Etcaetera.
De ce antipatizezi BURSA, Cristi C.?
1.6. draga Crisri esti bun (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de The Brute în data de 11.09.2016, 12:06)
, Insa nu suficient pentru nou, brutele:-)Colegii doreau informatii in profunzimr, nu ca domnul Vasilescu...Probbil doreai da te referi la administratorul de baze de date si la procedura denumita recovery, in momentul translatarii pe serverul de la Chisinau producandu-se un Rollback, deoarece tranzactiile in asteptare nu au fost incheiate. In functie de RDBMS Oracle, Microsoft, DB2 exista si posibilitatea unor clustere ACTIVE-ACTIVE si nu doar Activ-Pasiv, cum Ar fi Real Application Cluster al domnului Larry pentru care nu sunt necesari timpi offline. Acest eveniment cauzat de intreruperea sistemului poate fi cauza a doua Probleme. Ori stirea despre Moldova ca nu va deveni membru UE a dus la caderea bazei de date, ori datorita faptului ca suntem invatati cu brutalitatea nu a fost considerat necesar achizitionarea unui cluster Active-Active , folosindu-se doar mioriticul Actimel-Actimel:-)
1.7. eu cred ca o iubeste:-) (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de The Brute în data de 11.09.2016, 12:40)
pentru ca pe langa adevaruri spune si minciunele , cum ar fi aceea ca o sincronizeaza cand o avea timp. Da ce facem cu tranzactiile de pe sistemul care a preluat intre timp productia? Spunem ca ar fi intelept sa se transfere singure pe sistemul primär?
1.8. nu deznadajdui:-) (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de The Brute în data de 11.09.2016, 12:46)
crezi ca domnul Catalin Contemporanu stie mai mult? Daca ar fi citit rapoartele BNR 2008-2015 nu ar fi spus ca statul nu a ajutat bancile. Exact in anul in care declara pierdere tabelul in care este trecut indicatorul privind rata dobanzii la FMI si rata dobanzii la RMO lipseste:-)Nu e asta intelepciune:-)
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2016, 13:14)
Recomand pagina de Facebook Ing Web Cafe, ca sa vezi cata "intelegere" au avut clientii ING, ramasi fara banii lor, timp de zece ore, pentru aceasta situatie "banala".
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2016, 15:52)
Clienti trebuie sa ii dea in judecata.
" nivel inalt" de la o banca care trebuia sa fie in faliment din 2008?