Somfy România aniversează 15 ani de existenţă pe piaţa locală şi anunţă afaceri în creştere, de peste 40%, pentru prima jumătate a anului curent, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Pentru anul viitor, previziunile financiare plasează business-ul la peste 20 milioane de lei, conform unui comunicat remis redacţiei.
Sistemele de automatizare pentru umbrirea de exterior şi de interior, soluţiile de acces şi cele dedicate casei smart au fost principalii factori de creştere în vânzările companiei.
Dacă înainte de pandemie, automatizările pentru rulouri reprezentau principala categorie în vânzări, în ultimii doi ani, cererea de automatizări pentru sistemele de umbrire pentru interior s-a dublat de la an la an, urmată de o accelerare a sistemelor de umbrire de exterior: pergole, copertine şi soluţiile pentru casă inteligentă, rezultate care reflectă noua realitate şi schimbarea în stilul de viaţă şi de locuit al clienţilor finali.
O contribuţie importantă la evoluţia pozitivă a activităţii au avut-o şi partenerii Somfy, relaţiile solide rezistând provocărilor prin care trece întreaga industrie.
"Cu ocazia aniversării locale ne mândrim cu o evoluţie spectaculoasă a business-ului, având o dinamică similară cu cea a grupului, de peste 40%. Totuşi, situaţia pandemică din ultimul an a cauzat un dezechilibru între cererea pieţei şi stocurile existente, alături de presiunea preţului materiei prime şi penuria globală de componente electronice, ceea ce a dus către restanţe în livrare, dar pe care încercăm să le stingem spre finalul anului. Depunem eforturi pentru a minimiza impactul acestor fenomene asupra partenerilor noştri şi a clienţilor finali şi mizăm pe o revenire a situaţiei spre final de an. Chiar şi în aceste condiţii, ne aşteptăm să închidem anul financiar 2021 cu o creştere comparabilă cu cea de anul trecut", a declarat Vlad Rovo, Country Manager Somfy România şi Moldova.
TaHoma Switch, un nou produs revoluţionar pe piaţa smart home din România
În ciuda provocărilor globale în curs de desfăşurare, Grupul Somfy continuă să investească în inovare, iar în ultimii 10 ani a lucrat să transforme ecosistemul de casă inteligentă în cel mai complet şi mai deschis de pe piaţă. Astfel, la începutul anului a lansat pentru clienţii finali - TaHoma Switch, primul control inteligent care centralizează şi controlează echipamentele inteligente din locuinţă, printr-o simplă apăsare de buton. TaHoma Switch este compatibilă cu aproape 300 de game de produse Somfy și de la mărci partenere.
Somfy România a introdus recent şi pe piaţa locală Tahoma Switch, care va aduce în casele românilor un control inteligent complet, şi mai multă personalizare, simplificare şi un nivel ridicat de confort pentru momentele petrecute în interior.
În acelaşi timp, Somfy îşi propune să joace un rol cheie în a-şi ajuta partenerii să-şi digitalizeze afacerea şi să le simplifice instalarea şi întreţinerea produselor, dar şi interacţiunea cu clienţii finali. Astfel, lansează TaHoma Suite, cea mai recentă inovaţie dedicată profesioniştilor, care face conectivitatea mai simplă, mai accesibilă şi mai intuitivă.
Într-un context de piaţă atât de particular şi dinamic, tendinţele de locuit s-au schimbat, întrucât perioada pandemică ne-a întărit aspectele fundamentale, oamenii fiind preocupaţi acum de căutarea confortului şi salvarea de consum energetic.
"Lucrul de acasă i-a determinat pe clienţi să investească mai mult ca oricând în starea lor de bine şi confortul lor din interior. Un alt aspect pe care îl observ este creşterea conştientizării către performanţa energetică şi vedem aici investiţii semnificative în sisteme de umbrire solară şi automatizarea acestora. Tot mai mulţi îşi doresc o casă inteligentă şi astfel, să realizeze economii de energie. Calculele noastre ne indică faptul că anul acesta vom depăşi pragul de 10.000 de obiecte conectate în cloud, pe teritoriul României", completează Vlad Rovo.
Momente cheie în cei 15 ani de existenţă Somfy România:
2017 - Transferul din Ungaria către un management local, prin numirea în funcţia de Country Manager pe Vlad Rovo
- Înfiinţarea unui punct de lucru la Bucureşti, mutarea într-un nou sediu, cu sală de formare şi depozit dotat cu tehnologie modernă
- Lansarea în România a soluţiilor de casă conectată, precum şi a tehnologiei IO-homecontrol, prima tehnologie radio bidirecţională din domeniul sistemelor de umbrire şi acces.
2018 - Lansarea programului Somfy Expert în care au fost înrolaţi partenerii specializaţi Somfy care se adresează clienţilor finali
- Implementarea unui sistem CRM şi a unui sistem ERP
- Lansarea gamelor de produse inteligente pentru supraveghere video şi controlul temperaturii
- Aderarea ca membri în organizaţii cu focus pe Eficienţă Energetică: RoGBC, Asociatia KNX
2020 - Asocierea în ROENEF şi contribuţia la elaborarea "Ghid de finanţare casă eficientă energetic - AFM"
- Lansarea seriei de webinarii în timpul lockdown-ului pentru formarea partenerilor
- Cea mai bună dinamică de creştere a afacerilor de la înfiinţarea companiei
2021 - Implementarea soluţiilor Somfy în cadrul unor proiecte de referinţă precum Sea ON Mamaia sau Nordis Mamaia Faza 1 în segmentul rezidenţial-hotelier sau sediul Messer România Gaz, noul sediu Kärcher România din Bucureşti, sediul Leier România din judeţul Alba, Inna Schaeffler Braşov - Clădirea nr 3, Fabrica AMF Brums din Roman, Centrul Logistic Mega Image din Ştefăneşti, în segmentul clădirilor comerciale şi industriale.
- Peste 10.000 de echipamente conectate în cloud, pe teritoriul României