Peste 80% dintre acţionarii, persoane fizice, văd acţiunile pe care le deţin la SIF2 Moldova ca pe o investiţie pe termen lung, iar peste 70% consideră că dividendele reprezintă cea mai bună metodă de fidelizare, reiese dintr-un sondaj al percepţiilor asupra activităţii şi performanţelor SIF Moldova, realizat de GSSC Avangarde, în perioada iunie-august 2014.
Cu toate acestea, acţionarii SIF Moldova (SIF2) au aprobat, în primăvară, distribuirea dividendului brut de 0,066 lei, pentru 2013, astfel că societatea a alocat 34,25 milioane lei, reprezentând 37,68% din profitul înregistrat anul trecut. Astfel, AGA a optat pentru dividendul mai mic dintre cele două variante propuse de administratorii SIF Moldova, respectiv alocarea sub formă de dividende a 37,68% sau 44,54% din profitul obţinut.
Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de 966 de persoane adulte. Eşantionul este reprezentativ pentru acţionarii persoane fizice ai SIF Moldova, cu o eroare maximă tolerată de ±3,1%, pentru un interval de încredere de 95%.
Raportul SIF Moldova privind rezultatele studiului arată: "Majoritatea respondenţilor este mulţumită de activitatea managerială. Mai mult de 50% dintre acţionarii persoane fizice nu sunt la curent cu Declaraţia de Politici Investiţionale 2014-2018, iar spre deosebire de acţionarii persoane juridice, care au răspuns pozitiv la întrebarea privind vânzarea de titluri bancare, persoanele fizice doar în proporţie de 17% spun că este o strategie bună. Peste 50% au spus că nu ştiu dacă este o strategie bună sau una greşită.
Peste 70% dintre cei care au răspuns la chestionar consideră că este o strategie bună adoptarea şi implementarea unor programe investiţionale în domenii ca: agribusiness, industrial, real estate.
Peste 55% dintre acţionarii mici sunt foarte mulţumiţi de gradul de transparenţă în comunicarea cu acţionarii manifestată de managementul SIF Moldova. 22% dintre acţionari nu sunt mulţumiţi de transparenţa SIF Moldova din motive variate: (1) aproape jumătate dintre acţionari, 46%, fie nu cunosc activitatea conducerii, fie nu cunosc detalii despre conducere; (2) 12% sunt nemulţumiţi de gradul de transparenţă".
Studiul GSSC Avangard a cuprins şi o cercetare calitativă, fiind intervievaţi şi acţionari persoane juridice şi potenţiali investitori persoane juridice.
Acţionarii persoane juridice au făcut precizarea că rapoartele de activitate sunt mult prea mari, recomandându-se reducerea acestora la informaţiile esenţiale.
Această categorie de acţionari aşteaptă de la actuala conducere strategii mai bune/investiţii profitabile pentru ca preţul acţiunilor să crească şi dividendele să fie mai mari.
În cazul interviurilor cu potenţialii investitori, aceştia au spus că dacă ar deveni acţionari, aşteptările faţă de management ar fi ca din strategiile aplicate să rezulte un profit cât mai mare.
"O părere negativă generală s-a primit atunci când s-a discutat despre termenul de guvernare corporativă. Toţi potenţialii investitori au declarat că este vorba doar de o tehnică de comunicare, de marketing", potrivit studiului SIF Moldova.
Profitul net al SIF Moldova (SIF2) a crescut de 2,19 ori în primul semestru din 2014, ajungând la 182,117 milioane lei, faţă de 83,068 milioane lei în perioada similară a anului trecut.
1. cercetare si la SIF1
(mesaj trimis de anonim în data de 20.08.2014, 10:09)
sa se fac cercetare si la SIF1 sa vedem daca micii actionari vor dividende sau nu
sa vada si conducatorii SIF1
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.08.2014, 13:30)
190 milioane de lei profit la semestru 1 - 2014, actionarii mici vor dividende, sa vedem ce vrea Banca Transilvania, adica actionarul mare...probabil bani in depozite bancare si o pozitie solida in actionariat. A mancat si
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.08.2014, 13:33)
...si gura lui Pieleanu o paine, ca dividende la anul nu se vor da. Iar la SIF1 nu se mai deranjeaza nimeni cu figuri din serialul "SAtisfactia actionarului"< acolo mafiotii sifoneaza din greu, nederanjati de absolut nimeni.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.08.2014, 14:40)
In felul asta se justifica o parte din banii de subventie pentru campania electorala si se justifica transferul bazelor de date a celor 9 milioane de actionari ai SIF. Sa fim seriosi, bazelede date ale SIF-urilor, actualizate anual sunt o adevarata comoara pentru orice politician care are astfel acces la toate datele de identificare ale actionarilor. Pe baza acestor informatii se pot desfasura ulterior tot felul de studii cu aplicare directa in campania electorala.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.08.2014, 14:46)
Corect!...ar fi trebuit sa anunte inainte efectuarea sondajului care sunt obiectivele... sa asigure posibilitatea unei selectii corecte a prestatorilor de servicii de acest tip si in momentul primirii rezultatului acesta sa fie facut public imediat.
e clar ca este sponsorizare politica...dar oare cu ce contribuie acest sondaj la obiectul de activitate al SIF - sunt cheltuieli deductibile???