CNADNR, consorţiul Vinci-Strabag-Aktor şi instituţiile financiare internaţionale discută o serie de modificări contractuale pentru proiectul autostrăzii Comarnic - Braşov, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Şova, precizând că BEI şi BERD vor asumarea mai multor riscuri de către constructor, citat de Mediafax. Domnia sa a spus: "Există o discuţie actualmente între Compania Naţională de Autostrăzi, instituţiile financiare internaţionale şi consorţiul câştigător Vinci - Strabag - Aktor cu privire la anumite modificări contractuale, în forma finală a contractului, pe care le cere Banca Europeană de Investiţii şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru a se implica financiar în finanţarea acestui proiect. În mod evident, regimul propriu-zis al contractului Comarnic - Braşov se stabileşte de către Eurostat. Banca Naţională, împreună cu Institutul Naţional de Statistică, au trimis încă de acum o lună, aproape, o scrisoare către Eurostat pentru a solicita o opinie ex-ante în legătură cu regimul fiscal care se aplică contractului, cu eventualele observaţii, pentru a încerca să scoatem acest contract în afara deficitului bugetar".
Întrebat ce modificări au solicitat finanţatorii, el a afirmat că acestea ţin de "repartizarea riscurilor".
"Instituţiile financiare internaţionale vor mai multe riscuri contractuale asumate de către concernul Vinci. Este o chestiune foarte tehnică. Nu are legătură cu preţul, cu cine construieşte sau cu traficul", a adăugat ministrul Transporturilor.
Contractul pentru construcţia autostrăzii va fi semnat în iunie, nu în aprilie, aşa cum s-a anunţat iniţial, iar amânarea termenului este un lucru "eminamente pozitiv" întrucât statul a reuşit să obţină angajamentul ferm din partea BEI, BERD şi BM pentru susţinerea proiectului, a declarat Şova săptămâna trecută.
Premierul Victor Ponta şi Şova s-au întâlnit la jumătatea lunii ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentanţii Asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a câştigat licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, prilej cu care cele două părţi au semnat un Memorandum de înţelegere. Autostrada Comarnic-Braşov, în lungime de 53 kilometri, va fi finalizată în 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, iar taxa de utilizare avută în vedere va fi de 5,7 lei plus TVA, lucrările de construcţie urmând să înceapă la finalul lunii aprilie, a anunţat premierul la acel moment.