Piaţa de Spa din ţara noastră va creşte în mod accelerat, după ce a fost lovită semnificativ de pandemie, estimează specialiştii din domeniu, care arată că acest sector a evoluat foarte mult în ultimii ani.
Ioana Marian, managing partner desprespa.ro, care prezintă majoritatea centrelor Spa din România şi organizează conferinţe şi programe de traning pentru terapeuţi, dar şi schimburi de experienţe între specialşti, ne-a spus că nivelul de calificare a acestora a crescut odată cu evoluţia gradului de educare a clienţilor.
"Tendinţele din piaţă sunt foarte bune. Acum 12 ani, când am înfiinţat site-ul, am facut un sondaj şi i-am întrebat pe respondenţi pentru ce tratament merg la Spa. Pe locul întâi în preferinţele lor era masajul anticelulitic. Între timp, lucrurile au evoluat, acum cerinţele sunt mult mai ample şi mai diversificate. Iar în prezent, chiar dacă în topul solicitărilor se află masajul de relaxare, terapeutul face puţină anamneză şi analiză şi observă de ce are nevoie clientul respectiv, îndrumându-l pe acesta către tipul de masaj adecvat. Terapeutul simte clientul şi nevoile lui, iar diferenţele de preţ nu sunt atât de mari între un tip de masaj şi altul".
Ioana Marian susţine că Spa nu înseamnă piscină şi saună: "Acestea sunt doar nişte facilităţi. Spa se face în cadrul centrelor specalizate, nu la saloane, şi înseamnă o serie de experienţe. În centrele Wellness se fac terapii, fără medici, în direcţia sănătăţii.
În timpul pandemiei, am lansat un program de mentorat, în mod gratuit, pentru a creşte mentori care, la rândul lor, să crească alte generaţii de spa manageri, iar anul acesta vom lansa alte două programe similare de mentorat".
Potrivit specialiştilor, sunt centre Spa care în 2015 ofereau opt tipuri de masaj, iar acum au în ofertă 86 de tipuri de masaj şi ritualuri, pe care le fac în mod constant.
În prezent, în piaţa de profil funcţionează circa 35 de centre Spa, subliniază Ioana Marian. Piaţa serviciilor de spa şi relaxare a crescut, anul trecut, până la aproximativ 37 de milioane de euro, de la 29,7 milioane euro în 2019, potrivit Forbes. Specialiştii în domeniu spun că, în ţara noasră, sunt foarte multe saloane (probabil peste 1000) care lucrează la negru şi că preţul masajului în România este foarte mic.
Site-ul desprespa.ro se axează pet trei direcţii - una dedicată persoanelor fizice, una corporate şi una de spa business.
"Fără o legislaţie în domeniu, încercăm să ajutăm câţiva oameni - consultanţii Spa care au lucrat în străinătate -, astfel încât să ridicăm această piaţă", conchide fondatoarea desprespa.ro.
Prin intermediul acestui site, cei interesaţi pot achiziţiona eVoucherul despreSpa, valabil în toată ţara, urmând ca, în curând, să fie lansat şi un card de membership, care va permite accesul la activităţile, serviciile şi produsele din piaţă în anumite condiţii.