Producătorul auto sud-coreean "Ssangyong Motor" Co. a cerut vineri, Tribunalului din Seul, protecţie faţă de creditorii săi, pentru a obţine timp să se restructureze într-o companie profitabilă.
Oficialii companiei au anunţat că aceasta se confruntă cu o "serioasă criză de lichiditate", după ce SAIC, guvernul coreean şi creditorii au eşuat în încercarea de a ajunge la un acord pe marginea planului de salvare. SAIC ("Shanghai Automotive Industry" Corp. din China) este acţionarul majoritar al "Ssangyong".
Decizia privind cererea protecţiei faţă de creditori este considerată "o alegere inevitabilă", în opinia oficialilor companiei, care arată că aceasta va rezolva criza urgentă de lichidităţi.
Compania sud-coreeană va reduce salariile cu până la 30% în următorii doi ani, ca urmare a reducerii semnificative a vânzărilor, în contextul recesiunii globale. La rândul său, SAIC, care deţine 51% din "Ssangyong", se confruntă cu slăbirea cererii în China.
"Ssangyong" a înregistrat patru trimestre consecutive cu pierderi din cauza reducerii cererii de automobile tip SUV, care aduc aproape 50% din vânzările companiei. Anul trecut, "Ssangyong", care produce modelele SUV Rexton şi Chairman sedan, şi-a redus vânzările cu 30%.
Compania are nevoie de finanţare de 600 de miliarde de woni (451 milioane de dolari) ca să-şi continue afacerile, estimează "Korea Development Bank", cel mai mare creditor al companiei.
"Ssangyong", companie cu peste 7.000 de angajaţi, a înregistrat, în primele nouă luni ale anului trecut, pierderi nete de 98,1 miliarde de woni (74,1 milioane de dolari).
"Ssangyong" se confruntă cu posibilitatea declanşării unei greve a sindicatului, care ameninţă cu măsuri de protest faţă de intenţia conducerii de a reduce masiv locurile de muncă. Conform informaţiilor apărute în presă, "Ssangyong" va concedia peste 3.000 de muncitori, inclusiv jumătate dintre cei 5.200 de angajaţi de la linia de asamblare. Deşi compania a negat aceste informaţii, sindicatele susţin că este evident că "Ssangyong" va face concedieri masive.