"Staples" Inc., cel mai mare lanţ de distribuţie a produselor de birotică, va închide 225 de magazine în America de Nord şi va tăia costurile cu 500 de milioane de dolari până la finele lui 2015, compania estimând că vânzările sale vor scădea în trimestrul curent. "Staples" se confruntă cu o competiţie tot mai mare din partea retailerilor care distribuie la preţuri mai mici, precum "Amazon.com" Inc. şi "Costco Wholesale" Corp.
"În condiţiile în care aproape jumătate din vânzările noastre sunt generate on-line, vom răspunde nevoilor în schimbare ale clienţilor şi vom lua măsuri agresive pentru reducerea costurilor şi îmbunătăţirea eficienţei noastre", a declarat directorul executiv al companiei, Ron Sargent.
"Staples" anticipează că va realiza un profit pe acţiune de 17-22 cenţi în trimestrul întâi din 2014.
În ultimele trei luni din 2013, compania a avut un câştig din operaţiunile continue de 212 milioane de dolari sau 33 de cenţi/acţiune, comparativ cu 90 de milioane de dolari sau 14 cenţi/titlu în aceeaşi perioadă din 2012.