Starcom România urmăreşte şi analizează comportamentul consumatorilor români în materie de consum de conţinut, activităţi practicate, comportament de cumpărare şi utilizare a tehnologiei, pentru a-i înţelege în toată complexitatea lor şi a le oferi experienţe relevante. Aflat la a 6-a ediţie, Consumer Report centralizează şi sumarizează toate aceste informaţii, demersul pe termen lung permiţând observarea unor trenduri locale, conform unui comunicat remis Redacţiei noastre.
Studiul împarte consumatorii în patru categorii, reprezentative pentru stadiul de viaţă în care aceştia se află familii cu copii, adolescenţii, tinerii necăsătoriţi, familii fără copii în grijă.
Rodica Mihalache, Head of Consumer & Business Insights Starcom România a declarat "În fiecare an aprofundăm analizele despre consumatorii români, fie prin furnizarea de date comparative, sau prin integrarea unor date adiţionale faţă de cele deja disponibile în industria marcom, precum studiile Starcom sau informaţiile furnizate de partenerii noştri. Anul acesta, cu ajutorul experţilor noştri în vizualizarea datelor, am dezvoltat o versiune interactivă a Consumer Report, care va fi actualizată periodic, asigurând mai mult decât o singură imagine de ansamblu a comportamentului consumatorilor români, la sfârşit de an".
Cele mai importante aspecte prezentate pe larg în ediţia de anul acesta a Consumer Report au fost utilizarea televizorului şi a altor dispozitive, unde s-a arătat faptul că tinerii necăsătoriţI îşi schimbă treptat comportamentul de consum media; comsumul de conţinut online, unde se arată faptul că tinerii au tendinţa să petreacă mai mult timp online faţă de cei din segmentele de familii; când vine vorba de frecvenţa folosirii telefonului mobil se arată faptul că acesta acesta scade proporţional cu creşterea vârstei. S-au mai discutat aspecte legate de conţinut audio offline şi consum de conţinut online, programele radio şi frecvenţa ascultării acestora, conţinutul audio: tipul de muzică şi evenimente, conţinut editorial: offline şi online, topul activităţilor petrecute acasă, săptămânal, al consumatorilor români, comportamentul la cumpărături şi e-commerce.
Informaţiile au fost extrase din Consumer Report 2019 şi se bazează pe date provenite din studii de monitorizare a comportamentului media, research-uri dezvoltate de Starcom Media Romania.