WeRide din China, companie care dezvoltă tehnologii de conducere autonomă, şi-a amânat oferta publică iniţială (IPO) prin care urmărea să strângă aproximativ 440 de milioane de dolari, la o capitalizare de piaţă de 5,7 miliarde de dolari, anunţă axios.com, citând Bloomberg.
Decizia este importantă pentru piaţă în condiţiile în care acesta ar fi fost primul IPO semnificativ din SUA, din ultima lună, iar în prezent nu există vreo listare în calendarul de după Ziua Muncii (2 septembrie). De asemenea, decizia anunţată săptămâna trecută a venit cu câteva zile înainte de expirarea aprobării de reglementare a WeRide de la Beijing pentru o listare în SUA, ceea ce înseamnă că ar putea fi necesară depunerea unei noi cereri.
Piaţa aştepta ca WeRide să stabilească preţul IPO, compania având în plan să ofere aproape 6,5 milioane de acţiuni (ADS - american depositary shares) la un interval de preţ cuprins între 15,50 şi 18,50 dolari fiecare. WeRide urma să se listeze pe Nasdaq, sub simbolul "WRD", Morgan Stanley fiind subscriitorul major al ofertei publice iniţiale.
Susţinătorii IPO-ului companiei includ Mubadala, GAC Capital şi Qiming Venture Partners.
Conform CNBC, WeRide a motivat amânarea IPO invocând nevoia de mai mult timp pentru completarea documentelor de listare. "Actualizarea documentelor tranzacţiei durează în prezent mai mult decât se aştepta, iar WeRide lucrează pentru finalizarea documentaţiei necesare continuării ofertei", a anunţat compania.
WeRide a fost creată în Silicon Valley, în 2017, iar în 2019 a lansat un serviciu de robotaxi în Guangzhou, China. Compania a depus solicitarea pentru listarea pe Nasdaq în luna iulie. Cel mai recent, WeRide a fost evaluată la circa 5,11 miliarde de dolari şi a strâns 1,39 miliarde de dolari de la investitori, potrivit datelor Pitchbook, citate de CNBC. Printre aceşti investitori se numără producătorul german de piese auto Robert Bosch, constructorul auto chinez GAC Group, divizia de investiţii a companiei auto japoneze Nissan Motor (Alliance Ventures), Mitsubishi Motors - tot din Japonia, producătorul auto francez Renault Group şi designerul american de cipuri Nvidia. Investitorii financiari includ Qiming Venture Partners şi IDG Capital, conform scmp.com.
Dacă se va finaliza totuşi, IPO-ul WeRide ar fi una dintre cele mai mari listări ale unei companii chineze în SUA, după oferta gigantului de ride-hailing Didi Chuxing, din 2021.
WeRide a raportat o pierdere netă de 881,7 milioane de yuani (123,04 milioane de dolari) pentru semestrul încheiat în 30 iunie 2024, comparativ cu 723,1 milioane de yuani în acelaşi interval din 2023. Veniturile au fost de 150,3 milioane de yuani pentru perioada respectivă, comparativ cu 182,9 milioane de yuani în anul anterior.