China este de departe cea mai mare piaţă de comerţ electronic din lume, aşa cum arată cifrele Statista Market Insights.
Potrivit sursei citate, vânzările realizate prin comerţ electronic în China se ridică la 1,24 trilioane de dolari în 2024. Deşi piaţa scade în prezent, analiştii Statista se aşteaptă ca aceasta să recupereze elanul pierdut cu o creştere de 62%, până la peste 2 trilioane de dolari în 2029.
Veniturile generate astfel în China reprezintă cea mai mare parte a pieţei asiatice de e-commerce. Totuşi, şi alte pieţe de profil de pe continent şi, în general, din lumea în curs de dezvoltare, sunt în creştere rapidă.
Potrivit Statista, în Europa şi SUA, comerţul electronic este aşteptat să crească cu 51-59% până în 2029, piaţa americană de profil fiind a doua ca mărime după cea din China.
• Platformele transfrontaliere de comerţ electronic din China câştigă popularitate
Un număr tot mai mare de consumatori din exterior fac cumpărături de pe platformele de comerţ electronic transfrontalier din China, informează People's Daily.
Sursa citată arată că platformele de comerţ electronic din China reprezintă jumătate din primele zece cele mai descărcate aplicaţii de cumpărături la nivel mondial în 2023, Shein rămânând în fruntea clasamentului. Urmează Temu, care a fost lansat de gigantul chinez de comerţ electronic Pinduoduo Inc. Temu a fost bine primit de consumatorii americani, devenind cea mai descărcată aplicaţie de pe piaţa din SUA atât pe iOS, cât şi pe Google Play pentru o lungă perioadă de timp, potrivit unui director executiv al Temu. În 2023, Statele Unite au fost piaţa majoră a Temu, având cea mai rapidă creştere şi cea mai mare generare de venituri. Temu exportă peste 400.000 de pachete zilnic, livrând în medie aproximativ 600 de tone pe zi, dintre care peste jumătate sunt destinate SUA, conform sursei menţionate.
Totodată, AliExpress, platforma de retail a gigantului chinez de comerţ electronic Alibaba, a câştigat cel mai mare număr de utilizatori noi dintre aplicaţiile din Coreea de Sud, în 2023, conform presei sud-coreene.
Peste 100.000 de companii se angajează în comerţul electronic transfrontalier în China. În spatele creşterii rapide a platformelor de comerţ electronic transfrontalier se află extinderea capacităţilor de producţie din ţară, un număr tot mai mare de fabrici chineze fiind capabile să realizeze produse competitive atât din punct de vedere al calităţii, cât şi al preţului.
În 2023, aeroporturile din Shanghai au înregistrat o creştere de peste zece ori, faţă de 2022, a declaraţiilor de export ce provin de la trei platforme de comerţ electronic din China, potrivit Aeroportului Internaţional Shanghai Pudong.
"Principalul motiv pentru care aceste platforme chineze de comerţ electronic transfrontalier sunt atât de populare în rândul consumatorilor globali este că produsele de pe acestea au un avantaj clar de preţ faţă de cele de pe giganţii comerţului electronic precum Amazon, consumatorii solicitând calitate, dar la preţuri accesibile, pe fondul inflaţiei globale", spune Li Mingtao, şeful diviziei de cercetare din cadrul Centrului Internaţional de Comerţ Electronic din China.
Li Mingtao afirmă că aceste platforme oferă un avantaj de preţ prin conectarea consumatorilor direct cu producătorii, ceea ce elimină intermediarii, dar şi prin adoptarea unor metode de expediere care au avantaje şi flexibilitate în ceea ce priveşte taxele, costurile de depozitare şi livrarea. "Aceste platforme îşi extind în continuare cota de piaţă, oferind subvenţii şi stimulente utilizatorilor, ceea ce este în beneficiul lor", conchide Li Mingtao.
Creşterea platformelor chineze de comerţ electronic transfrontalier în străinătate a facilitat eforturile de "globalizare" ale întreprinderilor mici şi mijlocii din China.
China a înregistrat o creştere semnificativă, de 15,6%, a volumelor de import-export prin comerţ electronic transfrontalier (CBEC) în 2023, la un total de 2,38 trilioane de yuani (331 de miliarde de dolari), ţara consolidându-şi astfel poziţia de lider global în acest sector, arată datele publicate de Consiliul de Stat din China, citate de china-briefing.com. Sursa menţionează că exporturile au sporit cu 19,6%, iar importurile - cu 3,9%.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.04.2024, 15:38)
"China - cea mai mare piaţă de comerţ electronic din lume"
dar cu e posibil asa o afirmatie "incorect politic",
despre regimul comunist dictatorial chinezesc,
care mai e si prieten cu Putin
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.04.2024, 16:15)
E bine ca se dezvolta si se adreseaza unui anumit public! Tu cumperi de pe platformele astea? Eu nu ca am vazut ce produse au!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.04.2024, 23:46)
Cumpar produse chinezesti de aproape 10 ani,
telefoane,PC,laptop,ceas uri,unelte.......
si sa stii, ca pret/calitate sunt foarte bune