Afacerile din industria auto vor ajunge în acest an la 10% din Produsul Intern Brut al României, estimat la aproximativ 120 miliarde euro, faţă de 6% anul trecut, a declarat ieri, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile şi România (ACAROM), Constantin Stroe, citat de Mediafax.
El a adăugat că anul trecut valoarea industriei auto din România s-a ridicat la 8,1 miliarde euro, din care 2,6 miliarde euro a reprezentat producţia de automobile, iar restul, sectorul componentelor auto.
Referitor la piaţa de automobile, Stroe a arătat că, în cel mai optimist scenariu, vânzările vor atinge în acest an 90% din nivelul întregistrat în 2009. Înmatriculările de autoturis-me noi s-au situat anul trecut la circa 116.000.
• "Fără Programul < Rabla >, piaţa auto arăta catastrofal"
Piaţa auto din România ar fi avut nişte rezultate catastrofale fără exis-tenţa Programului Rabla", a admis Constantin Stroe: "Pentru creşterea preconizată (în anul 2011, n.r.) ne bazăm şi pe un nou Program < Rabla >, pe care îl aşteptăm, avem promisiuni. Ne bazăm însă şi pe oferta care se va face. Trebuie să ne adaptăm ca să putem să fim în piaţă şi ne bazăm şi pe nevoia de reînnoire a parcului auto. Trebuie să scoatem în evidenţă şi ce a făcut bun Guvernul. Eu zic că, într-adevăr, în 2010 a fost cel mai eficace program "Rabla" de când s-a lansat în România, pentru că pe baza lui s-au vândut aproape 40.000 de automobile, ceea ce nu înseamnă puţin într-o piaţă în cădere, în 2009. Pot să spun că, dacă nu era Programul Rabla, am fi avut nişte rezultate catastrofale".
Potrivit Agerpres, şeful ACAROM a menţionat, totodată, că este nevoie de o îmbunătăţire a programului, pornind de la anunţata extindere a numărului de tichete valorice acordate pentru cumpărarea unui automobil nou: "Noi am cerut să se păstreze numărul de maşini pe care vor să le ducă la REMAT şi să putem creşte numărul de maşini noi vândute. Varianta cu patru vouchere acordate în 2011 este una bună".
• Taxa auto, plătită şi la maşinile Euro 5
Taxa auto trebuie plătită şi de către posesorii de maşini cu motorizări Euro 5 pentru că şi ei poluează, este de părere Constantin Stroe.
"Cine poluează plăteşte, cine poluează mai puţin plăteşte mai puţin. Sunt de acord cu ideea că taxa auto pentru motorizările Euro 5 a fost introdusă şi pentru a putea creşte în algoritmi de calcul pentru maşinile second hand Euro 4, Euro 3, etc", a spus domnia sa.
În urmă cu două săptămâni, Ministerul Mediului şi Pădurilor a anunţat că de la data de 1 ianuarie 2011 taxa auto va fi plătită şi pentru maşinile cu motorizare Euro 5, pentru că şi acestea poluează.
• "Ford România" pregăteşte lansarea a două noi modele până în 2013
Ford România va lansa, până în anul 2013, două noi modele de automobile şi ţinteşte un volum de vânzări de 300.000 de unităţi pe an, în următorii trei ani, a afirmat, ieri, Dionisio Campos, preşedintele Ford România.
"Vrem să producem 300.000 de motoare pe an la Craiova. Cele 300.000 de unităţi se bazează pe două vehicule: un autoturism de clasă mică, complet nou - prima unitate lansată la sfârşitul anului viitor, şi o altă lansare a unui model. Ca planuri de viitor, repet, până în 2013 vrem să lansăm două noi modele în România şi să atingem producţia maximă de 300.000 de unităţi pe an", a afirmat Campos.
Potrivit preşedintelui Ford România, peste 80% din producţia de la Craiova va merge la export, iar la producţia maximă se mizează pe un nivel de trafic al camioanelor cu marfă pe poarta fabricii de un transport la fiecare cinci minute.
Directorul general al Companiei Naţionale de Vânzări a Ford România, Henrik Nenzen, a declarat că vânzările de autoturisme în România vor totaliza aproximativ 96.000 de unităţi până la finele anului 2010, urmând să aibă un salt de şapte la sută în 2011, la 103.000 unităţi.
Vânzările de autoturisme Ford pe piaţa locală sunt estimate la aproape 6.000 de unităţi în acest an, echivalentul unei cote de piaţă de aproximativ 6%.
Cifrele prezentate de Nenzen se referă strict la automobilele comercializate în România, fără a lua în calcul automobilele livrate în alte ţări.
Circa 37% dintre maşinile Ford declarate în statistici ca vândute în România în primele nouă luni din 2010 au mers de fapt la clienţi din afara ţării.