Studiu: 72% dintre consumatori se simt copleşiţi de prea multe opţiuni când trebuie să ia o decizie de cumpărare

F.D.
Miscellanea / 29 mai

Studiu: 72% dintre consumatori se simt copleşiţi de prea multe opţiuni când trebuie să ia o decizie de cumpărare

Majoritatea consumatorilor (72%) se simt copleşiţi de prea multe opţiuni în momentul în care trebuie să ia o decizie de cumpărare, ceea ce a dus la abandonarea cumpărăturilor de către 74% dintre ei, în ultimele trei luni ale anului 2023, conform unui studiu Accenture.

Denumit "The Empowered Consumer", studiul Accenture oferă o perspectivă nouă asupra experienţelor de luare a deciziilor ale consumatorilor din industriile de retail, turism şi bunuri de consum. Printre afirmaţiile, mesajele, publicitatea, alegerile, recomandările, algoritmii şi aplicaţiile concurente, raportul subliniază nevoia urgentă a brandurilor de a valorifica puterea transformatoare a inteligenţei artificiale generative (gen AI) pentru a reduce "zgomotul" din jurul procesului decizional şi pentru a creşte angajamentul, loialitatea şi vânzările.

Cercetarea a constatat, de asemenea, că majoritatea oamenilor (71%) nu văd nicio îmbunătăţire, sau chiar văd o creştere a timpului şi a efortului necesar pentru a lua o decizie de cumpărare. Această proporţie este formată din cei 41% care cred că a devenit mai greu şi 30% care nu văd nicio schimbare. 29% consideră că este nevoie de mai puţin timp şi efort.

În ceea ce priveşte categoriile de produse, cercetarea evidenţiază, de asemenea, provocările cu care se confruntă consumatorii atunci când încearcă să ia decizii de cumpărare. Acestea nu se limitează la articolele cu preţ mare. De exemplu, consumatorii se simt mai puţin încrezători în rezervarea unui hotel decât în cumpărarea unei maşini. Rezervarea unui zbor este aproape la fel de stresantă ca şi obţinerea unui credit ipotecar, iar alegerea unei creme hidratante este la fel de importantă ca şi cumpărarea unei maşini de spălat.

Reinventarea în era Gen AI

Raportul arată că implicarea consumatorilor prin intermediul inteligenţei artificiale generative, al altor tehnologii şi al noilor metode de lucru va schimba modul în care oamenii se gândesc la branduri. Companiile pot face schimbări fundamentale în ceea ce priveşte descoperirea, conversia şi loialitatea pentru a reinventa procesul de luare a deciziilor şi relaţiile pe care le au cu consumatorii şi rolul pe care îl joacă în viaţa acestora. Avantajul primului venit va fi deosebit de important pentru companiile orientate către consumatori, care intenţionează să capteze rapid şi la scară largă valoarea generată de gen AI în toate segmentele afacerii.

"Ne aşteptăm ca în următorii trei ani, adoptarea tehnologiilor gen AI de către consumatori să aducă o schimbare semnificativă a modului în care ei iau deciziile de cumpărare. De ce? Deoarece consumatorii ne spun că vor folosi soluţii conversaţionale de gen AI pentru a-i ajuta să caute şi să cumpere produse şi experienţe, iar aceste instrumente vor trece peste mesajele tradiţionale de vânzări şi marketing care, până în prezent, au influenţat în mod dominant consumul. Aceasta va fi probabil cea mai mare oportunitate de a câştiga sau de a pierde cotă de piaţă pe care companiile de consum au văzut-o în ultima vreme", a declarat Oliver Wright, Senior Managing Director şi lider al diviziei Accenture pentru bunuri şi servicii de consum.

Potrivit raportului, consumatorii caută din ce în ce mai mult modalităţi de a uşura volumul de muncă şi încep să vadă cum inteligenţa artificială ar putea prelua o parte din sarcini. Observaţia Accenture, bazată pe conversaţiile cu directori din toate industriile, este că consumatorii sunt pe cale să adopte rapid şi la scară largă consilierii generativi pe bază de AI în următorii doi ani. Într-adevăr, jumătate (51%) dintre respondenţii sondajului au declarat că sunt deschişi să utilizeze soluţii de inteligenţă artificială conversaţională.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb