GfK România a investigat în Roper Reports 2010, studiul internaţional care analizează valorile şi stilul de viaţă ale consumatorilor, şi obiceiurile de utilizare a Internetului de către români, inclusiv a reţelelor sociale. Rezultatele cercetării arată că 55% dintre românii din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani, utilizează computerul cel puţin o dată pe lună, iar 51% accesează Internetul lunar sau mai des, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
În România, Internetul este folosit în principal pentru a "sta de vorbă" cu prietenii sau familia şi pentru distracţie. Faţă de consumatorii din alte părţi ale lumii, românii utilizează mesageria instant în mult mai mare măsură: 63% dintre utilizatorii de Internet din oraşele României, faţă de 32% dintre internauţii din 26 de ţări de pe toate continentele. Utilizatorii din alte state preferă în schimb să ţină legătura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel puţin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii români.
Reţelele sociale şi comunităţile online sunt frecventate de tot mai multe persoane. 39% din totalul utilizatorilor de Internet cu vârsta peste 15 ani la nivel mondial vizitează cel puţin lunar un astfel de site. În oraşele României popularitatea reţelelor sociale este mai mică, dar totuşi 26% dintre cei care folosesc Internetul le frecventează măcar o dată pe lună.