Aplicarea noului standard propus de Comisia Europeană - Euro 7 - privind emisiile pentru camioane şi autobuze va creşte costul de producţie al acestor mijloace de transport cu maximum 2400 euro pe vehicul, se arată într-un studiu întocmit de Consiliul Internaţional pentru Transport Curat (ICCT), organizaţie neguvernamentală din SUA, care a fost sursa dezvăluirilor din scandalul Dieselgate. Cei 2400 euro pe vehicul reprezintă o sumă mai mică decât cei 2800 euro estimaţi de Comisia Europeană şi decât cei 12.000 euro estimaţi de industria automotive (Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile - ACEA).
"Costurile estimate ale ICCT arată că tehnologiile care fac motoarele diesel grele mai curate se încadrează în limite financiare rezonabile. Este important de menţionat că propunerea Euro 7 a Comisiei Europene impune cerinţe tehnologice mai puţin stricte, atât în comparaţie cu recomandările CLOVE din 2021, cât şi cu reglementările actuale din Statele Unite", a declarat Pierre-Louis Ragon, expert ICCT, citat de site-ul Euractiv.com.
Studiul, bazat pe date de la experţii din industrie, a analizat modul în care producătorii de vehicule grele pot îndeplini standarde mai stricte de emisii Euro 7 şi a estimat costurile suplimentare implicate. Proiectele de standarde Euro 7 prezentate de Comisia Europeană în noiembrie 2022 se concentrează mai degrabă pe poluanţii nocivi, cum ar fi particulele şi monoxidul de carbon, decât pe emisiile de CO2.
Euro 7 înăspreşte limitele de poluare pentru camioane şi autobuze şi include poluanţi nereglementaţi anterior, cum ar fi oxizii de azot. Spre deosebire de reglementarea anterioară, care se concentra pe testele de laborator, limitele de emisii Euro 7 trebuie monitorizate în condiţii reale de conducere, inclusiv în oraşe. Aceasta înseamnă că motoarele trebuie să aibă emisii minime de poluanţi, indiferent de modul de funcţionare.
Sistemele de monitorizare a emisiilor de bord (OBM) trebuie, de asemenea, instalate în vehicule şi să rămână operaţionale timp de 10 ani.
Potrivit Comisiei, noile standarde sunt necesare pentru a se conforma cu limitele europene de calitate a aerului, deoarece vehiculele cu motoare cu ardere internă se vor afla în continuare pe drumurile Europei în deceniile următoare.
Cu toate acestea, industria a reacţionat negativ la propunere. Ea susţine că majorarea costurilor de producţie a unui vehicul pentru a fi conform cu noile standarde ar reduce din sumele bugetate de companii pentru trecerea la electromobilitate.
Studiul ICCT s-a concentrat pe sistemele de post-tratare a gazelor de evacuare ale motoarelor şi a examinat tehnologiile care ar putea fi utilizate pentru a controla mai bine emisiile poluante. Experţii din industrie intervievaţi de ICCT au identificat patru tehnologii de posttratare necesare pentru conformitatea cu Euro 7. Acestea includ modernizarea convertoarelor catalitice care reduc toxicitatea poluanţilor şi instalarea de filtre de particule diesel cu filtrare ultra-înaltă. Potrivit autorilor studiului, estimările finale ale costurilor se bazează atât pe costurile directe de producţie, cât şi pe costurile indirecte, folosind date de la Agenţia pentru Protecţia Mediului din Statele Unite.
Cu toate acestea, autorii nu au încercat să modeleze impactul blocajelor lanţului de aprovizionare, inflaţiei şi instabilităţii geopolitice asupra costului sistemelor de control al emisiilor - problemele cu care industria auto s-a confruntat în ultimii ani.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.07.2023, 12:14)
Euro 7,foarte frumos,
dar minele de cărbune/lignit redeschise cu centralele aferente in Germania și Polonia, ca și tancherele "bombe ecologice" cu care se aduce GPL din USA, CE FACEM.??!!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.07.2023, 16:27)
Ne predam la rusi, facem din romania colhoz!