STUDIU: Industria ambalajelor va creşte cu 30%, la un trilion de dolari, în 2025

Miscellanea / 20 ianuarie 2022

Industria ambalajelor va creşte cu 30%, la un trilion de dolari, în 2025

Industria globală a ambalajelor se află în plină expansiune şi va creşte cu circa 30%, până în 2025, de la 770 miliarde USD la 1 trilion USD, după ce s-a extins cu o medie anuală de 5.6% în ultimii 5 ani, arată un studiu recent al companiei de consultanţă internaţională, Horvath. În pofida eforturilor de a proteja clima şi a diminua risipa de materiale, cererea de ambalaje va continua să sporească, mai ales odată cu extinderea comerţului on-line. Pe de altă parte, va creşte şi cererea de materiale de ambalare îmbunătăţite şi sustenabile, cu un impact mai redus asupra mediului, conform studiului "Industria europeană a ambalajelor în 2025 - tendinţe, perspective şi factori de succes într-un mediu de piaţă competitiv".

Printre factorii care generează creşterea susţinută a acestei pieţe, Horvath a identificat: (1) îmbătrânirea populaţiei - care prelungeşte perioada de consum şi necesarul de produse ambalate (de la produse alimentare la medicamente); (2) gospodăriile cu mai puţini membri - ce consumă volume tot mai mari de produse; (3) urbanizarea şi creşterea comerţului online; (4) cererea sporită de ambalaje sustenabile - care le va permite companiilor să îşi optimizeze produsele şi să identifice noi modalităţi de diversificare a veniturilor şi diferenţiere pe piaţă.

O analiză detaliată bazată pe rapoartele de piaţă din studiu dezvăluie alte constatări interesante cu privire la tipul, utilizarea şi distribuţia cantităţii ambalajelor necesare la nivel mondial. Industria şi transporturile par să fie semnificativ mai "sustenabile" faţă de consumul populaţiei (59% dintre ambalaje). Procesele industriale necesită, în primul rând, materiale reciclabile precum hârtie şi carton şi ocupă aproximativ 41% din volumul total de ambalaje. În schimb, consumul se ridică la 59% din piaţa mondială a ambalajelor, folosind preponderent cantităţi mai mari de materiale plastice (compozite).

Trei sferturi din piaţa mondială a vânzărilor de ambalaje este dominată de hârtie şi carton, precum şi ambalaje din plastic, restul fiind alcătuit din metal, sticlă şi alte materiale. 70% din toate ambalajele de consum sunt produse pentru alimente (51%) şi băuturi (19%), 8% pentru produse medicale, 4% pentru cosmetice şi doar 18% pentru alte bunuri/bunuri de larg consum.

Principalele tendinţe: responsabilizarea consumatorilor şi "Smart Packaging"

În ultimii ani, direcţiile de dezvoltare a industriei ambalajelor au fost marcate, în mod decisiv, de conştientizarea sporită a publicului cu privire la necesitatea protecţia mediului, alături de norme mai stricte care să preîntâmpine irosirea resurselor şi producerea deşeurilor - deşi mai sunt multe de realizat pentru diminuarea risipei. De exemplu, la nivelul anului 2018, dacă totalul deşeurilor de hârtie, carton şi plastic, generate anual, ar fi fost calculate "per capita" ar fi rezultat 218 kg pentru fiecare locuitor al Germaniei, respectiv 105 kg pentru fiecare locuitor al Austriei.

Deşi provocările privind reducerea impactului ambalajelor asupra mediului rămân însemnate, iar rezultatele în diminuarea deşeurilor sunt inegale, de la o ţară la alta, în Europa se reuşeşte reciclarea ambalajelor în proporţie de: (1) 90% - pentru ambalaje de metal; (2) 87% - hârtie şi carton; (3) 84% - sticlă; (4) 47% - plastic; şi (5) 25% - lemn. Procentele ar putea creşte, în viitor, odată ce peste 70% dintre europeni îşi declară o preferinţă pentru ambalajele "prietenoase cu mediul", ceea ce înseamnă că acestea se pot refolosi, sunt biodegradabile şi compuse în proporţie tot mai mare din hârtie, în detrimentul materialelor plastice.

O altă tendinţă identificată de studiul Horvath este dezvoltarea soluţiilor "Smart Packaging", care devin un diferenţiator puternic pentru jucătorii din industrie. Pe termen lung, succesul pe piaţa ambalajelor va fi de partea celor care vor şti să îmbine proprietăţile de ambalare "inteligente", cum ar fi trasabilitatea, interacţiunea specifică cu produsul ambalat sau cerinţele legate de tehnologia senzorilor, ceea ce vor face ca produsul şi ambalajul vor "să crească împreună", ca un tot întreg.

"Piaţa ambalajelor creşte în toată lumea, dar calitatea şi sustenabilitatea produselor se modifică, pe măsură ce consumatorii devin tot mai conştienţi de impactul asupra mediului al acestei industrii. Companiile care vor putea propune ambalate atât inteligente, cu mai multe funcţii decât protecţia produselor, cât şi prietenoase cu mediul, vor avea de câştigat, pe o piaţă unde tendinţa de concentrare a jucătorilor creşte de la an la an," a explicat Kurt Weber, director general al Horvath România.

La nivel global, zona economică Asia-Pacific este răspunzătoare în prezent pentru cea mai mare proporţie de ambalaje, şi anume aproximativ 40% cu o rată de creştere anuală estimată de aproape 7%. Urmează Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA) cu puţin sub 30% şi America de Nord cu 26%.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb