2 din 3 tineri români cu vârste între 18 şi 24 de ani au o stimă de sine scăzută, iar acest lucru îi costă aproximativ 6.600 de lei pe an, arată un studiu realizat pentru ING Bank. Aceştia cheltuie, în medie, mai mult de un salariu mediu net pe comportamente dăunătoare prin care fac faţă sentimentelor negative faţă de propria persoană. Cele mai păguboase obiceiuri sunt cele asociate cu recompensele imediate şi cu obţinerea unei senzaţii de bucurie sau plăcere, cum sunt excesele alimentare şi cumpărăturile compulsive, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Astfel, consumul de mâncare nesănătoasă ajunge să-i coste dublu pe tinerii care nu se apreciază suficient. În ceea ce priveşte shopping-ul, aceştia îşi cumpără de două ori mai multe obiecte prin care îşi pot afirma statutul, precum haine, încălţăminte sau gadgeturi, şi cheltuiesc cu 30% mai mult pentru acestea faţă de cei ce stau mai bine la capitolul stimă de sine.
Rezultatele studiului realizat de Mercury Research pentru ING Bank prezintă o imagine a sănătăţii financiare a tinerilor români în contextul provocărilor cu care se confruntă. Anxietatea socială, teama de a fi respinşi sau judecaţi, comparaţiile cu cei din jur şi stima de sine scăzută sunt cele mai întâlnite faţete ale lipsei de iubire de sine şi, implicit, cele mai frecvente motive ce activează comportamentele dăunătoare la adresa propriei persoane: auto-învinovăţirea, autoizolarea/izolarea auto-impusă, shopping-ul impulsiv, consumul de prea multă mâncare şi ieşitul excesiv în oraş, arată sursa citată.
#UnfollowSelfHate - Lipsa stimei de sine declanşează comportamente nesănătoase cu efecte asupra sănătăţii psihice şi financiare
Prin intermediul campaniei #UnfollowSelfHate de anul acesta, realizată în colaborare cu agenţia de publicitate Jam Session, ING Bank atrage atenţia că lipsa stimei de sine are impact nu doar în plan emoţional, ci şi financiar. După ce ediţia precedentă s-a axat pe combaterea fenomenului de cyberbullying, în 2023 obiectivul este acela de a încuraja iubirea de sine în rândul tinerilor români prin conştientizarea impactului alegerilor pe care aceştia le fac, inclusiv asupra sănătăţii lor financiare şi, mai mult decât atât, prin oferirea de soluţii personalizate pentru crearea de noi obiceiuri bune,se mai arată în comunicat.
"Stima de sine influenţează în mod decisiv calitatea vieţii noastre, aşa încât este ideal să conştientizăm acest lucru şi să îl cultivăm timpuriu. Aceasta se dovedeşte cu atât mai importantă în perioadele de tranziţie în viaţă, aşa cum este trecerea de la adolescenţă la tinereţe, de la a locui cu părinţii, la viaţa pe cont propriu.
În plus, orele lungi petrecute pe reţelele de socializare care prezintă deseori o imagine perfectă, nu una reală, acutizează situaţia şi mai mult. Vedem provocările cu care se confruntă tinerii şi suntem foarte atenţi la nevoile lor. Astăzi ne bucurăm să anunţăm continuarea unei campanii şi demersul prin care vrem să ajutăm. Ne dorim ca #UnfollowSelfHate să îi ajute pe tineri nu doar să-şi exploreze cu autenticitate vulnerabilităţile, ci să vadă cu ochii lor cât îi costă atunci când nu se iubesc pe ei înşişi. Am pregătit pentru ei o serie de soluţii pentru o viaţă mai sănătoasă din punct de vedere emoţional şi financiar şi sperăm ca acestea să facă o diferenţă în vieţile lor.", a declarat Silvia Mihăilescu, Director Marketing şi Comunicare ING Bank.