Studiu MKOR: 9 din 10 români aleg să lucreze la privat

A.D.
Comunicate de presă / 22 octombrie

Sursa foto: internet

Sursa foto: internet

Conform unui studiu MKOR, 9 din 10 Români Aleg IT-ul şi retailul pentru oportunităţi profesionale.

9 din 10 români ar alege să lucreze în sectorul privat, indiferent de statutul lor ocupaţional actual

IT & Tehnologia (18%) şi Retailul (10%) sunt cele mai atractive sectoare pentru angajaţi

Salariul rămâne driverul principal (33%), dar cultura organizaţională şi brandul de angajator câştigă teren, în special pentru Generaţia Z.

Într-o piaţă a muncii din ce în ce mai competitivă, angajaţii români caută mai mult decât un simplu salariu. Conform celui mai recent studiu "Most Wanted Employers 2024" realizat de agenţia de cercetare MKOR, cei mai mulţi dintre români ( 9 din 10) aleg să lucreze în sectorul privat, indiferent dacă au sau nu un loc de muncă momentan. Acest trend este şi mai accentuat în rândul tinerilor din Generaţia Z, unde 93% dintre dintre cei angajaţi ar alege o organizaţie privată.

Totodată, sectorul IT & Tehnologie domină preferinţele cu 18% din opţiuni şi atrage nu doar profesionişti IT, ci şi specialişti din domeniul Financiar-Contabil. Giganţii Google şi Microsoft conduc topul angajatorilor preferaţi în acest sector.

"Salariile competitive (40%) şi flexibilitatea (15%) sunt principalele motive pentru care angajaţii sunt atraşi de domeniul IT, în timp ce pentru cei în căutarea unui job, dezvoltarea profesională este principalul atu (36%)", explică Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.

Potrivit comunicatului primit la redacţie, retailul ocupă locul doi cu 10% din preferinţe, mai ales în cazul profesioniştilor care lucrează în producţie, contabilitate şi operaţiuni. Dedeman şi eMAG se evidenţiază ca lideri în acest domeniu. Acest sector atrage şi femeile, dar şi locuitorii din mediul rural, un indiciu că oferă oportunităţi de carieră în zone unde acestea pot fi mai limitate.

Factorii decisivi în alegerea angajatorului sunt salariul şi beneficiile, însă şi mediul de lucru şi cultura organizaţională sunt decisive în alegerea angajatorului.

Contrar aşteptărilor post-pandemice, doar 6% dintre angajaţi consideră flexibilitatea importantă în alegerea unui job. Aceasta contează mai degrabă contextual, de exemplu, mai mult în cazul femeilor care pot astfel jongla cu mai multe responsabilităţi.

Dezvoltarea profesională şi personală este principalul motiv pentru care cei care nu au un loc de muncă s-ar duce să se angajeze. Sectorul Tech şi FMCG sunt văzute ca zone benefice pentru a evolua în acest sens.

Ca şi perspectivă, până în 2034, Generaţia Z va reprezenta aproximativ 40% din forţa de muncă, ceea ce face esenţială adaptarea organizaţiilor la preferinţele acestei generaţii.

"Datele oferă o imagine clară a unei pieţe a muncii în plină transformare. Angajatorii care vor reuşi să se adapteze la aceste noi preferinţe, oferind nu doar salarii competitive, ci şi un mediu de lucru pozitiv şi oportunităţi de dezvoltare, vor fi cei care vor atrage şi reţine cele mai bune talente în anii următori," concluzionează Cori Cimpoca.

Potrivit datelor studiului MKOR, tinerii din această generaţie aduc noi priorităţi în peisajul angajatorilor, acordând o importanţă crescută reputaţiei companiei şi oportunităţilor de dezvoltare. Mai conectaţi la brandingul angajatorilor prin social media, ei evaluează nu doar pachetul salarial, ci şi imaginea şi valorile companiei. Adaptarea la aceste preferinţe devine esenţială pentru succesul organizaţional pe termen lung, arată datele studiului MKOR.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. În Romania când se vorbește de locuri de muncă se vorbește numai de munca de birou sau IT zici ca toată lumea lucrează în birouri în corporații,e de moartea minții cum poți afirma ca noua din zece români aleg să lucreze în IT sau în retail,cred ca sondajele ăstea sunt făcute de analfabeți funcționali și valoarea lor este zero barat

    Cum muma pădurii generația z să ocupe aproape 50 la sută din populația activă în zece ani cand majoritatea angajaților au deja vârstă a doua plus tineretul emigrează masiv sunt niște afirmații non-sens, plus avem și o natalitate foarte scăzută,frate cine sunt acești specialiști a lu pește prăjit?

    1. Ceva cifre dai si tu? Ca in articol ar fi cateva, baga si tu cu tot cu sursa, ca altfel tot ce zici sunt lozinci!

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9732
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5955
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3022
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9656
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.8823

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb