STUDIU: Potenţialul antreprenorial din România depăşeşte media la nivel internaţional

V.B.
Companii / 26 iunie 2014

Unul din doi tineri români de până în 39 de ani îşi doresc să înceapă propria afacere

Românii au un potenţial antreprenorial foarte ridicat, peste media globală, iar posibilitatea unui venit suplimentar este cel mai motivant factor, potrivit unui Raportului Amway privind antreprenoriatul la nivel global pentru anul 2013, trimis redacţiei.

Datorită atitudinii pozitive faţă de antreprenoriat, potenţialul antreprenorial al respondenţilor din România a cunoscut o creştere remarcabilă cu 8% ajungând la 41%, faţă de 33% în 2012, depăşind media tuturor ţărilor sondate (39%).

De asemenea, 70% dintre respondenţii români consideră începerea unei afaceri proprii ca fiind un pas important şi de bun augur în carieră. Această pondere egalează media la nivel internaţional şi o depăşeşte pe cea a ţărilor din Uniunea Europeană, cu un punct procentual.

Mai mult, potenţialul antreprenorial în ţara noastră este de 41%, 4 din 10 persoanele sondate fiind dispuse să îşi înceapă o afacere. Această cifră este peste media de 39% a tuturor ţărilor incluse în studiul Amway. De asemenea, 1 din 2 tineri români cu vârsta de până la 39 de ani doresc să înceapă o afacere proprie.

Pentru respondenţii autohtoni, factorul decisiv care îi motivează să ia în considerare începerea unei afaceri proprii îl constituie "perspectiva unor venituri suplimentare" (53%), mult peste media la nivel internaţional (29%).

Totodată, respondenţii cu studii superioare au un potenţial mai ridicat pentru antreprenoriat (87%).

Pe de altă parte, cele mai mari provocări şi impedimente le reprezintă "obligaţiile financiare care pot genera falimentul" (45%) şi "pericolul crizei economice" (23%).

La nivel internaţional, în medie, atitudinea faţă de antreprenoriat este pozitivă, în proporţie de 70%. În România, ponderea se ridică la acelaşi nivel.

Evaluând rezultatele pe diferite grupuri demografice, o atitudine pozitivă faţă de antreprenoriat s-a observat în rândurile respondenţilor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani (79%), precum şi în cazul studenţilor (83%). Mai mult decât atât, 87% dintre respondenţii cu studii superioare denotă o atitudine foarte pozitivă faţă de antreprenoriat, în timp ce 61% dintre persoanele din aceeaşi categorie se pot vedea începându-şi propria afacere.

Când vine vorba de a începe o afacere ca ocupaţie secundară, factorul cel mai motivant pentru respondenţii din ţara noastră, în special pentru absolvenţii de facultate, îl constituie posibilitatea obţinerii unui venit suplimentar. Procentajul lor, de 53%, este de aproape de două ori mai mare decât media internaţională, de 29%.

Independenţa financiară faţă de un angajator este al doilea factor ca importanţă pentru conaţionalii noştri, când se gândesc să înceapă o afacere pe cont propriu. La polul opus, împlinirea personală şi alţi factori non-materiali au importanţă secundară (23%), spre deosebire de media internaţională de 38%.

Potrivit raportului Amway privind antreprenoriatul la nivel global pentru 2013, 60% dintre respondenţii români se tem de eventualitatea unui eşec, în timp ce media la nivel internaţional este de 70%. Aceasta teamă de eşec este valabilă pentru toate grupurile demografice şi este compusă, în principal, din doi factori: "obligaţiile financiare care pot genera falimentul" (45%) şi "pericolul crizei economice" (23%).

Cei mai importanţi factori meniţi să încurajeze antreprenoriatul sunt "finanţarea publică şi creditele destinate începerii unei afaceri" (România: 46%; media internaţională: 42%); "educaţia în domeniul antreprenoriatului şi învăţarea abilităţilor de business" (România: 35%; media internaţională: 33%) şi "birocraţia redusă" (România: 33%; media internaţională: 29%).

Când vine vorba de politică, mass-media şi societatea în ansamblu, respondenţii români consideră contextul general din ţara lor ca fiind nefavorabil antreprenoriatului. Evaluarea este chiar mai puternică în rândurile respondenţilor cu studii superioare (26%).

Amway este o afacere americană de familie, companie de vânzări directe, având 21 de mii de angajaţi în peste 100 de ţări din lume. În 2013, compania a înregistrat venituri totale de peste 11,8 miliarde de dolari. Produsele Amway sunt distribuite la nivel global prin peste 3 milioane de întreprinzători.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb