STUDIU REVEAL MARKETING RESEARCH: 9 din 10 părinţi ar fi mulţumiţi de introducerea unui modul de educaţie antreprenorială în şcoli

S.B.
Miscellanea / 9 februarie 2022

9 din 10 părinţi ar fi mulţumiţi de introducerea unui modul de educaţie antreprenorială în şcoli

Grupul de iniţiativă în politici publice VERTIK şi Kidprenor, în dialog cu Ministerul Educaţiei, în parteneriat cu Reveal Marketing Research, au finalizat studiul naţional în rândul părinţilor cu privire la pregătirea copiilor pentru viaţă prin activităţi practice şcolare şi extraşcolare din copilărie, cu accent pe importanţa dobândirii competenţelor antreprenoriale şi financiare.

Studiul a fost realizat în susţinerea demersului de includere în şcoli a unui modul de educaţie antreprenorială de către Ministerul Educaţiei din 2023, urmare a dialogului iniţiat cu secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar, Sorin Ion şi consilierul ministrului, Radu Szekely, precum şi a dezbaterii publice organizate în 31 mai, sub denumirea "Copil învăţat sau copil pregătit pentru viaţă", la iniţiativa Danielei Şerban, co-fondator VERTIK, şi a lui Valentin Maior, co-fondator Kidprenor.

Introducerea educaţiei antreprenoriale în şcoli

91% dintre respondenţi se declară mulţumiţi de introducerea unui modul care să vizeze educaţia antreprenorială în şcoli, iar un procent de 87% consideră că un astfel de curs ar fi de interes pentru copii.

Principalele beneficii dobândite în urma modulului de educaţie antreprenorială

Părinţii au aşteptarea ca un modul de educaţie cu specific antreprenorial să dezvolte copiilor abilitatea de gestiune a banilor (92%), să le stârnească dorinţa de învăţare (92%) şi să contribuie la o stimă de sine sănătoasă (91%). De asemenea, copiii ar deveni mai responsabili (63%), cu iniţiativa economică (54%) şi mai creativi (51%).

Modalităţi de livrare a modulului

Jocurile interactive (88%), taberele (85%) şi conţinutul video (79%) sunt considerate a fi cele mai eficiente forme de livrare a materialelor în educaţia antreprenorială în opinia părinţilor.

Experienţă în antreprenoriat

Respondenţii declară în proporţie de 67% că fiii sau fiicele lor îşi doresc propria afacere, în timp ce 52% declară despre copiii lor că aceştia au avut activităţi prin care să obţină bani.

Copiii celor care au avut iniţiative antreprenoriale au avut într-o proporţie semnificativ mai mare activităţi prin care să obţină bani, 66%, spre deosebire de cei care nu au avut propria afacere, 41%. Conform datelor obţinute, doar 37% dintre respondenţi se consideră informaţi sau foarte informaţi când vine vorba de antreprenoriat, deşi 43% din total declară că au, au avut sau au intenţionat să aibă propria afacere.

Ideea de antreprenor, percepţii şi importanţă. Viitorul profesional al copiilor

Antreprenoriatul este asociat în principal cu puterea de decizie (84%), inovaţia (74%) şi riscul (71%). 75% dintre parinţii intervievaţi îşi consideră copiii potriviţi pentru a avea propria afacere atunci când vor fi mari. Mai mult decât atât, rezultatele reflectă ceea ce îşi doresc aceştia pentru viitorul copiilor lor, respectiv 76% dintre părinţi vor o carieră în antreprenoriat sau freelance pentru copiii lor.

De altfel, copiii antreprenorilor au avut într-o proporţie semnificativ mai mare activităţi prin care să obţină bani (66%), spre deosebire de cei care nu au avut propria afacere (41%).

Rolul IMM-urilor la nivel macroeconomic

Odată cu creşterea în vârstă a părinţilor, ei cred că este nevoie de mai multe IMM-uri, pentru creşterea gradului de ocupare a forţei de muncă şi oferirea unor produse concurenţiale, ca răspuns la nevoile clienţilor. De asemenea, persoanele care au avut iniţiative în antreprenoriat susţin importanţa şi rolul IMM-urilor în Romania pentru dezvoltarea economică.

Părinţii consideră că dacă investim în educaţia copiilor, în viitor, nivelul profesional al angajaţilor ar fi mai ridicat (63%), România ar fi mai modernă şi digitalizată (61%) şi condiţiile de muncă ar fi mai bune (46%).

Concluziile studiului

În urma studiului, au fost evidenţiate patru aspecte fundamentale referitoare la opiniile atât a părinţilor, cât şi a copiilor în ceea ce priveşte antreprenoriatul. În primul rând, părinţii sunt deschişi în proporţie foarte mare spre educarea antreprenorială a copiilor. Acelaşi interes apare şi în cazul celor mici atunci când sunt întrebaţi de educaţie şi activităţi antreprenoriale. În al doilea rând, sunt dezvoltate abilităţi importante în viaţa profesională: responsabilitate, iniţiativă economică şi creativitate. De asemenea, respondenţii consideră că IMM-urile sunt baza economiei ţării şi că acestea sporesc gradul de ocupare al forţei de muncă.

Studiul a fost realizat de Reveal Marketing Research, prin metoda CAWI (computer assisted web interviews) pe un eşantion de 830 respondenţi, la nivel naţional, urban, în rândul utilizatorilor de internet, la finele anului 2021. Partenerii VERTIK şi Kidprenor în acest proiect sunt eMag şi Simon&Partners Real Estate Advisors.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb