Studiu Storia: Nivelul de încredere al românilor în profesioniştii imobiliari

A.B.
Miscellanea / 6 decembrie 2024

Studiu Storia: Nivelul de încredere al românilor în profesioniştii imobiliari

Storia a realizat un studiu atât în rândul agenţilor şi dezvoltatorilor imobiliari, cât şi al clienţilor interesaţi de achiziţionarea sau închirierea unei proprietăţi scoate în evidenţă nivelul scăzut de încredere dintre cele două părţi, cât şi soluţiile identificate pentru a îmbunătăţi colaborarea dintre aceştia, potrivit unui comunicat emis redacţiei.

Conform studiului realizat de Storia - platforma de imobiliare lansată de OLX, agenţii şi dezvoltatorii imobiliari consideră că oferirea unor informaţii clare şi complete despre proprietăţi ar putea îmbunătăţi nivelul de încredere al clienţilor faţă de ei (53%). Pe de altă parte, clienţii menţionează că în relaţia cu agenţii imobiliari abilitatea de a negocia în interesul lor (44%) ar influenţa nivelul lor de încredere, iar în relaţia cu dezvoltatorii imobiliari menţionează pe primul loc calitatea lucrărilor realizate în proiectele anterioare (45%).

"Prin intermediul acestui studiu ne-am propus să dezvoltăm un barometru de încredere în profesioniştii din domeniul imobiliar, oferind agenţilor şi dezvoltatorilor o viziune clară asupra percepţiei clienţilor. Intenţia noastră este de a pune la dispoziţie informaţiile necesare pentru a sprijini îmbunătăţirea relaţiilor cu potenţialii clienţi, contribuind la consolidarea transparenţei şi profesionalismului în sectorul imobiliar. Acest demers face parte din angajamentul nostru de a susţine evoluţia unei pieţe imobiliare bazate pe încredere şi profesionalism", a declarat Monica Dudău, Senior Marketing Manager Storia & OLX Imobiliare.

Atât agenţii, cât şi dezvoltatorii consideră că un set de măsuri bine definite ar putea contribui semnificativ la consolidarea încrederii clienţilor. Pe lângă informaţiile clare şi complete, alte soluţii identificate de ei includ: respectarea termenelor stabilite (42%), îmbunătăţirea comunicării cu clienţii (40%), implementarea unui sistem de certificare profesională (40%), colaborarea cu instituţiile de reglementare pentru asigurarea unui cadru legal clar (39%), promovarea unei etici profesionale stricte şi a unui cod de conduită clar (39%), crearea unei relaţii de încredere pe termen lung (37%), creşterea transparenţei în privinţa preţurilor şi comisioanelor (36%), transparenţa în procesul de negociere (34%) şi crearea unui sistem de feedback şi evaluare a serviciilor (28%).

Pe de altă parte, în relaţia cu agenţii imobiliari, pe lângă abilitatea de a negocia în interesul lor, clienţii ar fi mai încrezători dacă ar exista transparenţă în furnizarea informaţiilor despre proprietăţi (41%), lipsa comisioanelor ascunse (41%), modul realist de prezentare a proprietăţilor (37%), atitudinea respectuoasă şi profesionistă (29%). În acelaşi timp, în relaţia cu dezvoltatorii imobiliari, încrederea clienţilor ar fi influenţată pozitiv mai ales de următoarele aspecte: calitatea lucrărilor realizate în proiectele anterioare (45%), respectarea termenelor de livrare (40%), documentaţia legală completă şi transparentă (40%), raportul calitate-preţ comparativ cu alte proiecte similare (39%), disponibilitatea garanţiilor post-livrare pentru reparaţii sau defecte (34%).

Pe lângă aceste măsuri, agenţii şi dezvoltatorii imobiliari au identificat şi câteva strategii care s-au dovedit eficiente în relaţiile cu clienţii sceptici. Aproximativ 61% dintre profesionişti afirmă că oferirea de informaţii detaliate despre procesul de achiziţie şi proprietăţi este esenţială. Construirea unei relaţii bazate pe înţelegerea nevoilor clienţilor (56%) şi evitarea presiunii asupra acestora pentru luarea deciziilor (54%) sunt alte soluţii pentru creşterea nivelului de încredere. De asemenea, o comunicare constantă şi clară (28%) şi prezentarea unor exemple de succes din colaborările anterioare (26%) sunt aspecte care pot ajuta la câştigarea încrederii clienţilor.

Întrebaţi cât de multă încredere au în profesioniştii din domeniul imobiliar, în contextul achiziţionării sau închirierii unei locuinţe, respondenţii interesaţi de aceste tranzacţii au răspuns astfel: în cazul agenţilor imobiliari, 45% au indicat un nivel scăzut de încredere (foarte puţină sau puţină încredere), 27% au acordat un nivel mediu de încredere, iar 28% au exprimat un grad ridicat de încredere (multă sau foarte multă încredere). În ceea ce priveşte dezvoltatorii imobiliari, 56% dintre respondenţi au declarat un nivel scăzut de încredere, 25% un nivel mediu, iar 19% au acordat un nivel ridicat de încredere.

Un aspect interesant relevat de studiu este identificarea etapelor procesului de colaborare în care clienţii îşi pierd cel mai des încrederea. Potrivit profesioniştilor imobiliari, acest lucru se întâmplă cel mai frecvent la începutul discuţiilor (26%) sau în timpul vizionării proprietăţilor, când realitatea nu se aliniază cu aşteptările clienţilor (22%). Negocierile şi lipsa clarităţii documentaţiei reprezintă alte puncte vulnerabile. De asemenea, 20% dintre agenţi şi dezvoltatori sunt de părere că potenţialii clienţi care au bugete mai mici sunt mai sceptici şi solicită mai multe detalii, în timp ce 19% au observat că cei cu bugete mai mari pun accent pe profesionalism, dar sunt mai încrezători.

De partea cealaltă, clienţii îşi exprimă nemulţumirea faţă de modul în care sunt gestionate situaţiile post-vânzare întâlnite mai ales în relaţiile cu dezvoltatorii, cum ar fi lipsa suportului oferit după încheierea tranzacţiei, dar şi faţă de termenii contractuali dezavantajoşi.

În rândul profesioniştilor imobiliari, cea mai mare problemă în construirea unei relaţii de încredere cu clienţii este percepţia negativă asupra profesioniştilor din domeniu, indicată de 56% dintre respondenţi. Experienţele anterioare negative ale clienţilor joacă un rol semnificativ, fiind menţionate de 61% dintre agenţi şi dezvoltatori, iar lipsa reglementărilor clare este considerată o altă provocare majoră (48%). Totodată, 22% dintre agenţi şi dezvoltatori cred că lipsa de transparenţă a clienţilor complică procesul de colaborare.

Din perspectiva clienţilor, motivele care îi determină să renunţe la colaborarea cu un agent imobiliar includ informaţiile incomplete sau contradictorii despre proprietăţi (47%), lipsa profesionalismului (37%) şi insistenţa nejustificată pentru încheierea rapidă a tranzacţiilor (36%). Preferinţa clienţilor pentru colaborarea directă cu proprietarii este, de asemenea, semnificativă, fiind menţionată de 32% dintre aceştia.

De asemenea, printre principalele motive pentru care clienţii ar fi determinaţi să renunţe la colaborarea cu un dezvoltator imobiliar se regăsesc: întârzierile în finalizarea proiectelor (44%), lipsa de transparenţă privind costurile suplimentare (41%) şi documentaţia incompletă sau clauzele dezavantajoase din contracte (40%). Totodată, problemele legate de calitatea construcţiilor (40%) reprezintă o sursă importantă de nemulţumire şi generează neîncredere din partea clienţilor.

Analiza a fost realizată de Storia - platforma de imobiliare lansată de OLX, ca parte din iniţiativa "Drumul inteligent spre acasă", prin care brandul îşi propune să contribuie la transparentizarea informaţiilor necesare tuturor cumpărătorilor, chiriaşilor, proprietarilor, agenţilor şi dezvoltatorilor, cu scopul de a-i susţine să ia decizii imobiliare în cunoştinţă de cauză.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Zero sau cu minus este încrederea clienților în agenții imobiliari.

    De la activități de fishing, fals în declarații, comisioane ascunse, de toate se fac vinovați agenții imobiliari. 

    In cardasie cu notarii si alte institutii

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

10 Ian. 2025
Euro (EUR)Euro4.9728
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8266
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2812
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9363
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.8147

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb