Amway a prezentat astăzi, în cadrul unei dezbateri publice, rezultatele studiului de percepţie şi interpretare "Antreprenoriatul în România în 2012 şi spiritul antreprenorial în Europa", informează un comunicat de presă.
Studiul reflectă percepţiile pozitive ale românilor despre antreprenoriat, în contextul economic actual, atitudinea românilor faţă de antreprenoriat fiind în linie cu cea europeană. Astfel, 79% dintre tinerii români sub 30 de ani au o atitudine pozitivă faţă de munca pe cont propriu, iar trei din patru tineri români consideră că în următorii zece ani antreprenoriatul va fi mai important sau cel puţin la fel de important ca în prezent.
Studiul mai arată că trei din zece români se văd deschizându-şi propria afacere.
În România, o treime (34%) dintre persoanele intervievate se consideră capabile de a-şi pune bazele propriei afaceri, media europeană fiind de 38%.
Ioana Enache, Director General al Amway România, a declarat: "Atitudinea oamenilor referitoare la desfăşurarea unei activităţi independente este considerată de noi ca fiind motorul creşterii economice la nivel global, o sursă vie de idei şi de progres. Studiul iniţiat de compania noastră îşi propune să încurajeze discuţia despre munca pe cont propriu şi să crească nivelul de conştientizare cu privire la rolul important al antreprenoriatului în economiile moderne. Piaţa modernă a locurilor de muncă caută oameni care ştiu să lucreze independent şi se pot adapta la noi provocări. Antrepenoriatul este modelul de muncă al viitorului!".
În medie, la nivel european, atitudinea faţă de antreprenoriat este pozitivă în proporţie de 69%.
Studiul a fost realizat de compania de cercetare GfK Nürnberg, Germania şi Centrul pentru antreprenoriat al Universităţii Ludwig Maximilian din Munchen, în 16 state europene: Austria, Danemarca, Franţa, Germania, Marea Britanie, Grecia, Ungaria, Italia, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Spania, Elveţia, Turcia şi Ucraina, la iniţiativa Amway Europa.