În contextul în care costurile de trai cresc, părinţii îşi reevaluează cheltuielile pentru a-şi pregăti copiii de întoarcerea la şcoală, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Un studiu realizat de Veranda Mall investighează cum procedează părinţii români puşi în faţa cheltuielilor crescute - întrebaţi despre bugetul de anul acesta pentru cumpărăturile şcolare, peste jumătate dintre participanţii la studiu spun că vor aloca o sumă mai mare decât anul trecut: 1 din 4 părinţi estimează că va cheltui peste 550 de lei. Şi mulţi sunt mai dispuşi ca niciodată să investească în calitate şi confort pentru copiii lor, potrivit sursei citate.
• 2 din 3 părinţi alocă buget mai mare, pe măsura scumpirilor
Comparativ cu anul trecut, două treimi dintre părinţi se aşteaptă ca cheltuielile de început de an şcolar să fie mai mari anul acesta, în timp ce doar 14% au un buget mai mic, iar restul încearcă să nu depăşească suma de anul trecut, se arată în studiu.
Întrebaţi de ce au ţinut cont în calcularea bugetului de anul acesta, aproape toţi participanţii au indicat preţurile crescute (93%), ca motiv pentru nevoia de a pune mai mulţi bani deoparte pentru cumpărăturile şcolare.
Cei mai mulţi se aşteaptă să scoată din buzunar peste valoarea medie de 250 de lei a unui ghiozdan complet echipat, iar 25% au alocat chiar peste suma de 550 de lei pentru necesităţile de început de an şcolar, conform sursei precizate.
• Tradiţia cumpărăturilor în magazine continuă
Părinţii preferă în continuare experienţa tradiţională de shopping, cu 84.4% optând pentru cumpărături în magazin, se mai arată în comunicat.
"Credem că pentru majoritatea părinţilor alegerea de a face cumpărături în magazine pentru rechizitele de şcoală nu este doar o preferinţă, ci şi o tradiţie. Mulţi dintre noi îşi amintesc cu drag de acele zile la finalul verii când alături de părinţii noştri alegeam cu atenţie fiecare stilou şi caiet. Nu era doar o simplă excursie la magazin, ci un ritual părinte-copil care ne marca începutul unui nou capitol.
La Veranda Mall am vrut să recreăm această magie şi să oferim o experienţă similară pentru noile generaţii. Nu este doar o oportunitate de a petrece timp de calitate cu copiii, ci şi de a-i implica activ în pregătirile pentru noul an şcolar şi de a le creşte entuziasmul faţă de întoarcerea la şcoală." - Andreea Mustaţă, Veranda Mall, informează sursa citată.
• Coşul de cumpărături de început de an şcolar este mai mare anul acesta
Peste jumătate dintre părinţi consideră că lista de cumpărături este mai lungă anul acesta, iar doar 17% nu au un ghiozdan pe listă, urmând să îl folosească pe cel de anul trecut. Ca întotdeauna, nelipsite de pe listă sunt rechizitele (95%), urmate de haine şi încălţăminte (93%), transmite sursa precizată.
"În primii ani de şcoală ghiozdanul este mai mult cărat de părinţi decât de copiii, aşa ca poate nu e nevoie să fie schimbat anual. Dar pe măsură ce copilul creşte şi începe să-şi poarte singur rechizitele, investiţia într-un ghiozdan ergonomic devine foarte importantă. Bretele late şi centura pentru zona şoldurilor au făcut o diferenţă uriaşă în confortul copilului meu. La fel de important este şi instrumentul de scris; un copil petrece câteva ore pe zi cu un stilou în mână, deci merită să investeşti în instrumente de scris de la bun început. O experienţă confortabilă îi motivează să înveţe şi să se concentreze mai bine."- Bogdan Ciobanu, tată a doi băieţi, aşa cum se arată în comunicat.
Produsele electronice nu sunt foarte căutate anul acesta, ele apărând doar pe 15% dintre listele de cumpărături pentru începutul anului şcolar, transmite sursa.
• Un sfert dintre părinţi nu iau în calcul reducerea bugetului pentru haine şi încălţăminte
Întrebaţi ce îi influenţează în alegerea produselor de şcoală pentru copiii lor, părinţii indică preţul ca fiind cel mai important, urmat de calitate şi de preferinţele copilului. Pe ultimul loc este brandul produselor, acesta fiind considerat neesenţial, informează comunicatul.
Acest fapt este explicat de venitul disponibil mai mic în contextul în care şi cheltuielile gospodăriei au crescut anul acesta. Ca urmare, o treime dintre părinţi vor încerca să fie chibzuiţi la toate costurile de început de an şcolar, transmite sursa citată.
Însă există şi aceia care afirmă că nu vor face economie la nimic (14%), iar aproape un sfert spun că pun confortul copilului în prim plan şi nu vor încerca să reducă cheltuielile la haine şi încălţăminte.
• Părinţii încep mai din vreme să caute oferte la lucruri pentru şcoală
La întrebarea despre modurile în care vor încerca să economisească, părinţii sunt proactivi în ceea ce privesc cumpărăturile: peste jumătate dintre ei aleg să înceapă cumpărăturile devreme, să caute oferte şi să compare preţurile de la mai multe magazine, arată datele studiului.
Deşi vor să economisească, părinţii românii nu sunt dispuşi să cumpere second hand obiecte pentru noul an şcolar, cu doar 5% dintre respondenţi indicând această modalitate de reducere a costurilor. Această atitudine este în opoziţie cu trendul observat la nivel global ce promovează atât reutilizarea şi recondiţionarea, cât şi cumpărăturile second hand pentru a scădea cheltuielile, se mai arată în comunicat.