Capitalul atras în cadrul operaţiunii de majorare a capitalului social va fi utilizat pentru a extinde segmentul de piaţă al One United Properties dincolo de dezvoltările rezidenţiale de lux, high-end şi premium şi va accelera dezvoltarea segmentului de locuinţe premium accesibile, care vizează clasa de mijloc din Bucureşti.
Investitorii One United Properties (ONE) au subscris 1,7 miliarde de acţiuni noi, în prima etapă a majorării de capital a companiei, echivalentul a 97% din totalul de 1,75 miliarde de acţiuni ale operaţiunii de piaţă, conform raportului dezvoltatorului imobiliar publicat, vineri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Subscrierile au fost făcute în baza drepturilor de preferinţă, în perioada 19 august - 19 septembrie, la un preţ de 0,2 lei pe acţiune.
Acţiunile rămase nesubscrise în urma primei etape a majorării capitalului, adică 49,7 milioane de acţiuni, sunt oferite în cadrul unui plasament privat, ce se derulează în perioada 20-26 septembrie 2024. Consiliului de Administraţie al One United are posibilitatea să decidă închiderea anticipată sau prelungirea perioadei în care se desfăşoară plasamentul privat.
"Preţul de subscriere pentru o acţiune în timpul plasamentului privat va fi determinat prin decizia Consiliului de Administraţie, având în vedere preţul format în cadrul exerciţiului de bookbuilding desfăşurat în această etapă a operaţiunii de majorare a capitalului social", se arată în raportul de la BVB.
În cazul în care toate acţiunile vor fi subscrise, One United Properties va atrage aproape 70 milioane de euro de la investitori.
Potrivit unor raportări anterioare lansării operaţiunii de piaţă, 60% din capitalul pe care compania intenţionează să-l atragă fusese asigurat de cei doi co-fondatori şi membri executivi ai Consiliului de Administraţie, Victor Căpitanu şi Andrei Diaconescu, precum şi de preşedintele Consiliului, Claudio Cisullo, şi membrul Consiliului, Marius Diaconu.
Capitalul atras în cadrul operaţiunii de majorare a capitalului social va fi utilizat pentru a extinde segmentul de piaţă al One United Properties dincolo de dezvoltările rezidenţiale de lux, high-end şi premium şi va accelera dezvoltarea segmentului de locuinţe premium accesibile, care vizează clasa de mijloc din Bucureşti. Compania se află în proces de negociere pentru terenuri care să susţină dezvoltarea a 10.000 de unităţi rezidenţiale exclusiv destinate acestui sub-segment, având primul memorandum de înţelegere semnat pentru un teren de 21 de hectare, care va găzdui 5.000 de unităţi, conform unui raport mai vechi al companiei.
Pentru primele şase luni ale anului, venituri din vânzările de proprietăţi rezidenţiale ale One United s-au ridicat la 524,1 milioane lei, cu 13% sub cele de la jumătatea anului trecut, în vreme ce profitul net a fost de 228,6 milioane lei, în scădere cu 20%. Evaluarea bursieră a dezvoltatorului imobiliar se ridică la 2,3 miliarde lei.