Finala campionatului american de fotbal Super Bowl, de anul acesta a reuşit să spulbere recordurile financiare. Banii care rulează în jurul acestui eveniment sunt tot mai mulţi de la an la an, reuşind să stârnească invidia europenilor care nu înţeleg cum un sport aproape neînţeles în afara Americii de Nord reuşeşte să stârnească atâta pasiune şi să genereze audienţe uriaşe.
Partea sportivă, mai puţin atractivă pentru europeni, se rezumă la următoarea informaţie: Seattle Seahawks a câştigat în premieră finala NFL, învingând cu scorul de 43-8 formaţia Denver Broncos, una mult mai bine cotată. Mai trebuie făcută şi următoarea precizare: în premieră în lunga istorie a Super Bowl meciul s-a jucat în aer liber, stadionul a fost curăţat de zăpadă cu 24 de ore înainte de meci. Din fericire pentru organizatori, nu au fost înregistrate precipitaţii, iar temperatura a fost de 10 grade Celsius. Cum a fost finala premierelor, trebuie spus că Fox International Channels a transmis live pentru prima dată Super Bowl în Europa. Astfel în 12 milioane de case din Europa s-a văzut acest meci prin intermediul televiziunilor Fox.
Cum mulţi au privit, dar numărul celor care au înţeles a fost mai mic, pauza a reprezentat un prilej de încântare, pe scenă au urcat cântăreţul Bruno Mars şi formaţia Red Hot Chili Peppers, 130.000.000 de telespectatori din SUA urmărind prestaţia artiştilor. Onorariul acestora nu a reprezentat un record, dar nici nu a fost o problemă pentru organizatori, să urci pe scenă şi să cânţi în pauza Super Bowl este o şansă imensă pentru artiştii invitaţi, indiferent de notorietatea lor, datorită audienţelor uriaşe. În urmă cu un an, Beyonce a cântat în faţa a 73.000 de spectatori pe stadionul din New Orleans, show-ul fiind urmărit la televizor de peste 100 de milioane de spectatori doar pe teritoriul SUA. De altfel cei care reuşesc să ajungă pe stadion se pot considera nişte norocoşi, cererea de bilete fiind întodeauna cel puţin triplă, anul acesta tichetele s-au vândut cu preţuri cuprinse între 1.000 şi 10.000 de dolari. În schimb, nu toţi telespectatorii au fost fericiţi. O pană de curent a afectat clienţii Time Warner Cable în California şi nu a lipsit mult să apară o revoltă locală a celor care nu puteau urmări în direct evenimentul sportiv al anului.
O altă ciudăţenie a acestui eveniment este aceea că în ultimii ani reclamele înregistrează audienţe mai bune decât show-ul sportiv. Conform unor informaţii oferite de reţeaua de televiziune Fox, 35% din cei care privesc Super Bowl sunt mai atenţi la reclamele din pauze decât la jocul propriu-zis. Tocmai de aceea există o adevărată bătălie între clienţi pentru a prinde un "loc" cât mai bun la acest festin. Anul acesta, 30 de secunde de publicitate au costat în medie 4 milioane de dolari. Deschizător de drum în această direcţie a fost Steve Jobs, care, în urmă cu 30 de ani, a plătit câteva sute de mii de dolari pentru difuzarea unui spot pentru primul Macintosh. Suma totală cheltuită de firme pentru reclame în 2014 se ridică la aproximativ 300 de milioane de dolari, o cifră colosală pentru un eveniment sportiv care se desfăşoară într-o singură zi. De altfel, reclamele prezentate de televiziunea americană au fost votate de spectatori, fiind o adevărată bătălie pentru realizarea unor spoturi cât mai complexe, milioane de dolari.