• Potrivit studiului, 84% dintre români doresc să achiziţioneze criptomonede în viitor • Tradesilvania: "Studiile demonstrează faptul că românii sunt în plină adopţie la scară largă a criptomonedelor" • 20% din respondenţii care au auzit de NFT-uri deţin astfel de jetoane
Din zece persoane care au auzit de criptomonede, patru deţin sau au deţinut criptomonede în trecut, arată un sondaj realizat de compania de cercetare de piaţă Ipsos pentru Tradesilvania şi publicat în data de 18 februarie de platforma cripto.
În 2018, un alt studio ING/Ipsos a arătat că 75% din români au auzit de criptomonede, procent superior mediei europene care se situa în urmă cu 4 ani la 66%. Studiul de piata Ipsos din 2022 a identificat însă faptul ca majoritatea - 96% din respondenţi - adulţilor români, conectaţi la internet, au auzit de criptomonede.
"Studiul (din 2018 al) ING arată că 12% dintre români au răspuns pozitiv la întrebarea despre deţinerea de cripto, un procent superior faţă de respondenţii din Franţa sau Germania. Studiul de piaţă Tradesilvania din 2022 arată faptul că deţinerea cripto în România a avut o creştere semnificativă în ultimii ani: din 10 persoane care au auzit de criptomonede, 4 deţin sau au deţinut criptomonede", arată platform cripto.
Totodată, în 2018 ING identifica o pondere de 38% cu privire la intenţia de cumpărare a criptomonedelor în România. Studiul din 2022 conturează însă o creştere spectaculoasă înregistrată de ecosistemul cripto în România: dintre cei care au auzit de cripto, 84% intenţionează să achiziţioneze criptomonede în viitor.
"Modul în care percep românii criptomonedele s-a schimbat în mod semnificativ în ultimii ani. În 2018, 43% din respondenţii studiului ING credeau că bunurile digitale reprezintă viitorul mijloacelor de plată. În cadrul studiului Tradesilvania, în 2022, 65% din respondenţii care deţin criptomonede sunt de acord că ecosistemul cripto reprezintă viitorul mijloacelor de plată. Studiul Tradesilvania/Ipsos prezintă şi o evoluţie relevantă când vine vorba de percepţia românilor despre potenţialul cripto ca investiţie esenţială. De la o pondere de 41%, identificată de studiul ING, entuziasmul pentru criptomonede ca instrument de investiţii a crescut la 66%", arată studiul Tradesilvania, în care se adaugă că 45% dintre români doresc ca băncile din România să ofere servicii cripto.
Cripto exchange-ul mai adaugă că studiile "demonstrează faptul că românii sunt în plină adopţie la scară largă a criptomonedelor".
"Procentul de 84% de români care doresc să achiziţioneze criptomonede în viitor reprezintă o schimbare în mentalitatea financiară şi un interes ridicat pentru un sistem financiar alternativ. În acelaşi timp, procentul ridicat care doreşte implicarea băncilor în ecosistemul cripto indică spre faptul că românii doresc ca tranziţia spre finanţele descentralizate să se facă împreună cu instituţiile financiare consacrate", mai arată Tradesilvania.
• 50% din românii cu acces la internet au auzit de NFT-uri
Un alt studiu realizat de Ipsos/Tradesilvania, de data aceasta cu privire la zona de jetoane nefungibile (NFT - Non Fungible Tokens), arată că 50% din românii cu acces la internet au auzit de NFT-uri. Potrivit studiului, ponderea este semnificativ mai mare în rândul celor care sunt familiarizaţi cu criptomonedele, celor care deţin, au deţinut sau intenţionează să deţină active cripto.
În acelaşi timp, 20% din respondenţii care au auzit de Non Fungible Tokens deţin astfel de jetoane nefungibile.
"Din nou, ponderea este ridicată în rândul românilor care deţin sau au deţinut criptomonede. Studiul mai subliniază interesul românilor pentru NFT, având în vedere că 4 din 5 respondenţi care au auzit de NFT intenţionează să achiziţioneze Non Fungible Tokens", arată Tradesilvania.