"Apple" Inc., producătorul iPhone, va emite, în luna iunie, primele sale obligaţiuni denominate în monedă niponă, în valoare de circa 200 de miliarde de yeni (1,6 miliarde de dolari), urmărind astfel să profite de dobânzile foarte scăzute de pe unele pieţe din afara Statelor Unite, spun surse citate de presa străină.
Acestea afirmă că banii astfel obţinuţi vor fi folosiţi pentru recompensarea acţionarilor şi, posibil, pentru extinderea operaţiunilor companiei americane pe piaţa japoneză. Valoarea totală şi preţul emisiunii nu au fost stabilite şi ar putea fi modificate în funcţie de cerere, potrivit surselor.
Oficialii "Apple" au refuzat să comenteze pe marginea acestei informaţii.
Investitorii în obligaţiuni consideră că emisiunea în yeni a "Apple" va atrage un interes puternic din partea investitorilor japonezi, dacă va oferi un randament atractiv.
Pe de altă parte, "Apple" a devenit "cel mai valoros brand de pe glob", devansând "Google", conform ediţiei din acest an a BrandZTM Top 100, clasamentul celor mai valoroase 100 de branduri la nivel mondial.
Potrivit studiului, valoarea brandului "Apple" a crescut cu 67% în ultimul an, la 247 de miliarde de dolari, în timp ce valoarea mărcii "Google" a sporit cu 9%, la 173,7 miliarde de dolari.