Comisia Europeană verifică acordurile pe care le-a încheiat "Apple" Inc. cu mai multe case de discuri pentru lansarea serviciului de streaming (transmisie) de muzică, ce va avea loc în vară, întrucât compania americană ar putea convinge firmele de profil să renunţe la colaborarea cu serviciile gratuite, spun surse citate de Financial Times.
Acestea afirmă că mai multe case de discuri şi companii din industria muzicală au fost contactate de autorităţile europene, care au cerut mai multe informaţii privind contractele semnate cu "Apple".
Campania vrea să lanseze în această vară un serviciu de streaming pentru muzică, care va concura cu Spotify, YouTube şi Deezer. Serviciul Apple, care este construit pe baza platformei Beats Electronics, va oferi streaming nelimitat de muzică pentru un preţ de aproximativ 10 dolari pe lună, anticipează analiştii.
Comisia Europeană este îngrijorată că "Apple" se va folosi de poziţia sa, de relaţiile şi influenţa pe care le are ca să convingă casele de discuri să nu mai colaboreze cu servicii gratuite de streaming, precum cele mai sus enumerate. Aceste servicii gratuite se bazează pe veniturile din publicitate şi depind de acordurile încheiate cu firmele din industria muzicală ca să poată difuza melodii către utilizatori.
Oficialii "Apple" nu au dorit să comenteze în legătură cu cele relatate de Financial Times.