Cel mai mare producător mondial de articole de lux, LVMH Group, proprietarul mărcii Louis Vuitton, şi-a majorat oferta pentru achiziţia brandului american de bijuterii de lux Tiffany & Co., potrivit unor surse citate de presa străină, care menţionează că, în noile condiţii, Tiffany i-a oferit acces gigantului francez la registrele sale contabile.
Oferta este de circa 130 de dolari/titlu, potrivit surselor, ceea ce evaluează Tiffany la aproape 15,8 miliarde de dolari. Cifra include datorii nete de 350 milioane de dolari.
LVMH, companie condusă de cel mai mare bogătaş din Europa, Bernard Arnault, a lansat, luna trecută, o ofertă de 120 de dolari/acţiune, respectiv un total de 14,5 miliarde de dolari în numerar pentru achiziţia Tiffany. Noua ofertă conţine un premiu de circa 30% faţă de cotaţia titlurilor Tiffany înainte să apară informaţia privind eventuala tranzacţie (în octombrie).
Părţile sunt în negocieri de mai multe săptămâni, grupul LVMH urmărind să atragă bijuteriile Tiffany în portofoliul său.
Decizia Tiffany de a-i permite LVMH să analizeze situaţia sa financiară reprezintă un indiciu solid că societatea fondată de Charles Lewis Tiff-any în 1837 ia în considerare în mod serios oferta primită de la gigantul francez.
Totuşi, sursele citate spun că nu există certitudinea realizării unui acord pentru afacere, iar Tiffany nu a intrat într-o înţelegere de exclusivitatecu LVMH, ceea ce înseamnă că producătorul american de bijuterii ar putea negocia şi cu alţi potenţiali cumpărători. Nu este cunoscut deocamdată dacă Tiffany discută şi cu alte părţi.
Oferta LVMH vine în condiţiile în care Tiffany s-a confruntat cu stagnarea vânzărilor, în contextul încetinirii economiei Chinei, care a afectat cheltuielile turiştilor chinezi - clienţi importanţi pe segmentul de lux. În plus, dolarul puternic a făcut ca produsele Tiffany să fie mai scumpe pentru clienţii din afara SUA.
La momentul lansării ofertei iniţiale, analiştii susţineau că suma propusă ar putea fi majorată.
LVMH deţine branduri precum Fendi, Christian Dior, Givenchy. LVMH concurează cu grupul Kering, care deţine mărcile Gucci şi Yves Saint Laurent, respectiv cu Richemont SA, care are în proprietate brandul Cartier.
Cu sediul în New York şi cunoscută în urma filmului "Mic dejun la Tiff-any" - în care a jucat celebra actriţă Audrey Hepburn -, Tiffany are peste 300 de magazine pe plan global.