Producătorul francez de medicamente Sanofi SA analizează opţiunile pentru divizia de sănătate a consumatorilor, luând în calcul crearea unei societăţi mixte sau vânzarea directă a acesteia, potrivut unor surse citate de Reuters.
Acestea spun că o ofertă publică iniţială (IPO) a diviziei, care ar putea valora aproape 30 de miliarde de dolari, este, de asemenea, avută în vedere, însă o decizie finală privind soarta entităţii nu a fost luată deocamdată.
Recent numitul director executiv al companiei, Paul Hudson, care şi-a preluat funcţia la 1 septembrie, are în plan să se întâlnească cu investitorii de pe pieţele de capital în Cambridge, Massachusetts, la data de 10 decembrie.
În ultimele săptămâni, analiştii au speculat pe marginea unei posibile înstrăinări sau desprinderi a diviziei de sănătate a consumatorilor din cadrul Sanofi, ale cărei vânzări au sporit cu 3% anul trecut (la un curs valutar stabil), atingând 4,7 miliarde de euro. Aceştia susţin că banii pe care i-ar obţine divizia din vânzarea sa ar fi destinaţi investiţiilor grupului francez în cercetare internă.
Una dintre surse a declarat: "Sanofi analizează diverse opţiuni, precum asocierea, oferta publică iniţială, vânzarea (...) Oficialii societăţii lucrează în acest sens cu băncile de investiţii, dar nu au luat o decizie până acum".
Sursa a adăugat că formarea unei companii mixte de sănătate pentru consumatori cu unul dintre rivalii mai mari ai diviziei i-ar permite acesteia să beneficieze de reduceri de costuri şi ulterior să obţină o evaluare mai mare într-o posibilă listare sau vânzare.
Un purtător de cuvânt al Sanofi nu a făcut comentarii cu privire la informaţia publicată de Reuters.