Giganţii bunurilor de larg consum Unilever Plc şi Henkel AG, precum şi o serie de fonduri de investiţii, printre care Advent International şi Cinven, negociază cu producătorul american de cosmetice Coty Inc. lansarea de oferte de preluare a unora dintre cele mai populare mărci de beauty ale aces-tuia, conform unor surse citate de Reuters.
Coty, societate care are o valoare de piaţă de 9 miliarde de dolari şi este deţinută în majoritate de conglomeratul german JAB Holdings Co., este aşteptată să lanseze în decembrie licitaţia prin care să găsească un nou proprietar pentru un portofoliu de mărci profesionale de îngrijire a părului şi unghiilor, după cum spun sursele.
Portofoliul, care include brandurile Wella, Clairol, GHD şi OPI, valorează până la 7 miliarde de dolari şi a stârnit atât interesul jucătorilor din industria cosmeticelor, cât şi a investitorilor financiari. Sursele spun că de acest portofoliu este interesat chiar şi grupul Colgate-Palmolive Co. Acesta a cumpărat recent divizia de produse de îngrijire a pielii din cadrul companiei franceze Laboratoires Filorga Cosmetiques pe 1,5 miliarde de euro.
Potrivit surselor, printre investitorii financiari interesaţi de portofoliul Coty se mai numără Blackstone, KKR, CVC Capital Partners şi BC Partners. Una dintre surse a afirmat că Cinven analizează o posibilă ofertă comună pentru brandurile Coty.
Coty, Henkel, Colgate-Palmolive, Cinven, Advent, CVC şi BC Partners au refuzat să facă declaraţii cu privire la informaţia publicată vineri de Reuters. Oficialii Unilever, Blackstone şi KKR nu au fost disponibili pentru comentarii.
Coty vrea să finalizeze până la jumătatea lui 2020 această vânzare care a fost anunţată luna trecută. Negocierile de vânzare se derulează cu ajutorul consultanţilor băncii Credit Suisse.
Sursele spun că pachetele cu informaţii confidenţiale sunt aşteptate să fie transmise în decembrie, iar ofertele neangajante să fie depuse la începutul anului viitor.
Bancherii care consiliază potenţialii ofertanţi estimează portofoliul pe care vrea să-l vândă Coty la o valoare de 10-12 ori mai mare decât câştigurile de bază ale acestuia, de circa 600 de milioane de dolari, respectiv la 6-7 miliarde de dolari, după spusele surselor.
Divizia de produse profesionale de înfrumuseţare din cadrul Coty, care vinde în principal către saloane de specialitate produse pentru îngrijirea părului şi unghiilor, realizează aproximativ 21% din vânzările totale ale companiei, adică circa 1,81 miliarde de dolari anual.
Divizia s-a confruntat, însă, cu scăderea vânzărilor în ultimele patru trimestre, ceea ce a determinat Coty să îşi reducă expunerea pe segmentul produselor profesionale.
Coty mai deţine branduri cosmetice precum Rimmel, Max Factor, Lancaster şi Philosophy, dar a întâmpinat probleme ani la rând în integrarea unor asemenea game cu produse numeroase şi variate.
Şeful Coty, Pierre Laubies, declara în octombrie că vânzarea portofoliului va îmbunătăţi capacitatea societăţii de a investi în zone cu potenţial mare de creştere, însă a subliniat că banii obţinuţi din orice tranzacţie de înstrăinare vor fi direcţionaţi către reducerea datoriilor şi plăţi destinate acţionarilor.
La finele lunii iunie 2019, datoria Coty era de 7,7 miliarde de dolari, conform Reuters.