Compania auto germană "Volkswagen" AG a încheiat un acord cu băncile pentru un împrumut punte în valoare de 20 de miliarde de dolari, destinat finanţării costurilor scandalului emisiilor, conform unor surse apropiate situaţiei, citate de Reuters.
Cel mai mare producător auto din Europa trebuie să îşi consolideze finanţele în condiţiile în care ar putea fi nevoit să plătească miliarde de euro sub formă de amenzi şi costuri legale, respectiv rechemarea la service a circa 11 milioane de vehicule diesel pentru înlocuirea softurilor ilegale care au redus nivelul emisiilor în timpul testelor de poluare.
Sursele spun că 13 bănci oferă, fiecare, între 1,5 şi 2,5 miliarde de euro pentru finanţarea "Volkswagen", respectiv un total care ar putea să ajungă la 29 de miliarde de euro. Una dintre surse a precizat că nivelul de participare la finanţarea companiei germane va fi alocat băncilor vineri.
Un purtător de cuvânt al "Volkswagen" a refuzat să comenteze pe marginea celor anunţate de Reuters.
"Volkswagen" şi-a constituit provizioane de 6,7 miliarde de euro pentru costurile iniţiale ale scandalului emisiilor şi a anunţat că anticipează cheltuieli suplimentare de cel puţin 2 miliarde de euro legate de falsificarea certificărilor pentru emisiile de dioxid de carbon.
Potrivit analiştilor, asigurarea finanţării din partea băncilor, în urma scandalurilor, le va arăta investitorilor că grupul este solid.
Marţi, agenţia de evaluare Standard & Poor's a retrogradat ratingul "Volkswagen" cu o treaptă, de la "A-", la "BBB+", pentru a doua oară într-o lună, după decizii similare luate de Fitch şi Moody's.
• Mai puţine ture de lucru la "Skoda"
"Skoda Auto", subsidiara din Cehia a grupului "Volkswagen", îşi va diminua producţia la sfârşitul anului curent, urmând să reducă numărul turelor de lucru şi să renunţe la schimburile de sâmbătă, care erau obişnuite în anii precedenţi, anunţă publicaţia cehă Mlada Fronta Dnes, citând surse anonime. Aceste măsuri vin după încetinirea vânzărilor companiei pe pieţele europene.
Reducerea turelor de lucru presupune renunţarea la cele trei schimburi care se ocupau de producţia modelelor Fabia şi Rapid, potrivit surselor.
Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că negocierile pe marginea măsurilor sunt încă în desfăşurare, astfel că nu poate comenta informaţiile din cotidianul ceh înainte de finalizarea discuţiilor.
În 2014, "Skoda" a vândut pentru prima dată peste un milion de vehicule.