Tablete gratis şi discriminarea elevilor

O.D.
Ziarul BURSA #Cultură / 31 iulie 2020

Tablete gratis şi discriminarea elevilor

Dotarea elevilor cu instrumentele necesare desfăşurării cursurilor online creează controverse. Consiliul Naţional al Elevilor a luat poziţie vizavi de propunerea legislativă de completare a art. 111 din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, cerând respingerea legii care lasă mii de elevi fără acces la educaţie online! De asemenea, Fundaţia World Vision România solicită Senatului respingerea propunerii legislative, care prevede că doar anumite categorii de elevi au dreptul de a primi un laptop sau tabletă: "Atragem atenţia că această propunere legislativă este discriminatorie, nu are la bază un studiu de vulnerabilitate a elevilor din România, iar adoptarea ei blochează accesul echitabil la educaţie pentru mii de copii vulnerabili din punct de vedere socio-economic. (...) Solicităm astfel Senatului României să respingă această propunere legislativă. În plus, solicităm tuturor autorităţilor cu atribuţii în domeniu, de la Guvernul României, Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Parlamentul României, să clarifice care vor fi măsurile luate pentru continuarea educaţiei în sistem hibrid sau online din septembrie şi când se vor implementa acestea, mai ales având în vedere evoluţia pandemiei de COVID-19 în România. Modificarea după nici măcar o lună a acestei legi, fără dezbateri în prealabil cu societatea civilă, cu ONG-urile cu expertiză în educaţie, cu elevii, părinţii, cadrele didactice, fără să aibă la bază un studiu de vulnerabilitate a elevilor din România, fără cunoaşterea impactului pe care l-a produs lipsa accesului la educaţie asupra copiilor în cele 3 luni de pandemie nu face decât să discrimineze o parte dintre elevi, să adâncească discrepanţele dintre mediul rural şi mediul urban şi să creeze confuzie în rândul elevilor, părinţilor şi copiilor înainte de începerea noului an şcolar". Reprezentanţii World Vision România atrag atenţia că, doar "cu o lună înainte de începerea anului şcolar, copiii din România, cu precădere cei din mediul rural, nu au dispozitive electronice sau acces la internet pentru a putea continua educaţia online" şi fac un apel la "sprijinul şcolii româneşti, în special a învăţământului rural". În context, Fundaţia anunţă lansarea unei campanii de strângere de fonduri pentru a interveni de urgenţă în sprijinul şcolilor şi copiilor din mediul rural odată cu începerea şcolii, în oricare dintre scenariile propuse de Guvern, în contextul pandemiei de COVID-19. Conform unui studiu aproximativ 40% dintre elevii din mediul rural nu au participat la ore online în anul şcolar trecut şi peste 55% dintre părinţi nu au un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie.

Consiliul Naţional al Elevilor a avut de asemenea o poziţie fermă: " În ciuda eforturilor constante ale elevilor reprezentanţi din ultimele luni şi a presiunii exercitate de către societatea civilă asupra decidenţilor de la nivel central pentru a înceta tergiversarea achiziţiei de device-uri electronice cu conexiune la Internet pentru toţi elevii şi profesorii dezavantajaţi, în vederea desfăşurării actului instructiv-educativ în regim online, aceştia refuză în continuare să garanteze accesul necondiţionat al elevilor la educaţie. La mijlocul lunii iulie, membrii Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din cadrul Camerei Deputaţilor au avizat o propunere legislativă pentru completarea art. 111 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, care prevede acordarea de dispozitive electronice pentru întreg personalul didactic care desfăşoară activitate de predare, dar doar pentru elevii orfani sau aflaţi în centre de plasament, cu cerinţe medicale speciale şi elevii a căror familie nu a realizat în cele 3 luni înainte de achiziţionarea dispozitivelor electronice un venit mediu per membru de familie mai mare sau egal cu salariul de bază minim net pe economie.Considerăm măsura ca fiind una discriminatorie, de natură să adâncească şi mai mult discrepanţele între elevii din mediul urban şi cei din mediul rural, dar şi între elevii care au avut, în perioada pandemiei de COVID-19, posibilitatea de a beneficia de şcoală online şi cei privaţi de educaţie de-a lungul a patru luni, din cauza situaţiei financiare nefavorabile. Atragem atenţia asupra faptului că, în România, există numeroase familii în care un singur membru este angajat, iar salariul de bază minim net pe economie nu poate asigura atât achiziţia device-urilor electronice necesare copiilor, cât şi cheltuielile pentru satisfacţia nevoilor de subzistenţă. În familiile cu mai mulţi copii situaţia este cu atât mai îngrijorătoare, întrucât aceştia nu vor avea şansa de a participa la cursuri, dacă acestea se desfăşoară simultan. Solicităm, aşadar, respingerea de urgenţă a Plx. 254/ 2020 în plenul Camerei Deputaţilor şi asumarea, de către factorii decizionali, a unor măsuri care să aibă în vedere principii precum echitatea şi egalitatea de şanse, astfel încât statul să nu mai prejudicieze dreptul niciunui elev la învăţătură."

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat un proiect de lege potrivit căruia anumite categorii de elevi şi întreg personalul didactic care desfăşoară activitate de predare din învăţământul preuniversitar vor primi de la stat, gratuit, tablete care să le asigure accesul la activităţile didactice la distanţă.Potrivit proiectului de lege, Ministerul Educaţiei asigură din bugetul de stat cheltuieli cu achiziţionarea de dispozitive electronice care să asigure accesul la activităţile didactice în modul online pentru următoarele categorii de persoane: toţi elevii a căror familie nu a realizat în cele 3 luni înainte de achiziţionarea dispozitivelor electronice un venit lunar mediu per membru de familie mai mare sau egal cu salariul de bază minim net pe economie, toţi elevii orfani de unul sau ambii părinţi, respectiv pentru care s-a dispus ca măsură de protecţie plasamentul, toţi elevii bolnavi de TBC, care se află în evidenţa unităţilor medicale, cei care suferă de diabet, boli maligne, sindromuri de malabsorbţie grave, insuficienţă renală cronică, epilepsie, cardiopatii congenitale, hepatită cronică, boli imunologice, boli rare, infestaţi cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, cei cu handicap locomotor, spondilită anchilozantă sau reumatism articular şi cu orice alte boli cronice grave atestate medical de către medicul specialist curant şi medicul de familie, întreg personalul didactic care desfăşoară activitate de predare.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Punem Clauza, adica pun Clauza, cred in Lantul Trofic si cred in NaCl....clorura de natriu, soda.Cred in Partidul comunist roman.

    Vrem si cei batrani, moldani, informatici, sa fiim inclusi in Formarea continua in scoala online.Cred!Da!..pomeniti-ma intru online, scoala, este veche, in bresa Sistemului.Eram Colaborator de ziar...peste, tot..ARINUL, cel Batran, stiti dvs, cine!..trebuie sa platesc o data la Fisc taxa de Selara!..o platesc , vreo 10 lei,cu Tabela cica!....

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

05 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9750
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5669
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2973
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9304
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.0590

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
ccib.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb