"Telefonica" SA, cea mai mare companie de telefonie din Spania, accelerează procesul de vânzare a activelor sale, urmărind astfel să-şi reducă datoriile.
Societatea a decis să vândă divizia de call-center "Atento" către "Bain Capital Part-ners" LLC din SUA. Tranzacţia dă unităţii înstrăinate o valoare de 1,04 miliarde euro, incluzând şi datoriile acesteia. "Atento" avea debite nete de 175 de milioa-ne de euro la finele lunii iunie.
Directorul executiv al companiei, Cesar Alierta, înstrăinează active, inclusiv acţiuni ale diviziilor "Telefonica" din Germania şi America Latină, ca să evite o potenţială retrogradare a ratingului companiei.
"Telefonica" a încercat să vândă "Atento" încă din 2007, dar un an mai târziu a renunţat la planul de lansare a unei oferte publice iniţiale a acestei divizii, care are peste 152.000 de angajaţi - aproape jumătate din totalul companiei.
În 2011, "Atento" a avut vânzări de 1,8 miliarde euro, adică mai puţin de 3% din totalul realizat de "Telefonica", de 62,8 miliarde euro. Tot în 2011, "Atento" a obţinut un profit operaţional înainte de deprecieri şi amortizări de 161 milioane de euro, în scădere cu 15% faţă de anul precedent.
Tranzacţia de vânzare a diviziei "Atento" ar trebui finalizată până la finele anului, după obţinerea avizului autorităţilor de reglementare, potrivit anunţului "Telefonica". Conform termenilor afacerii, "Atento" va continua să asigure servicii către "Telefonica" încă nouă ani după vânzare.
"Telefonica" plănuieşte să vândă 20-30% din "Telefonica Deutschland". Acţiunile diviziei vor fi tranzacţionate la Bursa din Frankfurt, începând cu acest trimestru.