Televiziunile reprezintă colacul de salvare pentru majoritatea sporturilor. Fără banii încasaţi din vânzarea drepturilor de transmisie şi fără sponsorii care vin pe aceeaşi filieră, multe din sporturi ar dispărea sau ar avea o activitate tot mai restrânsă. Discipline de tradiţie pentru mişcarea sportivă autohtonă se zbat în anonimat şi lipsuri enorme, tocmai pentru că nu reuşesc să convingă un post TV sau altul că pot face rating. Volei, lupte, canotaj, kaiac-canoe, haltere sunt câteva exemple, sporturi care au adus nenumărate medalii pentru ţara noastră nu reuşesc să mai revină în prim-plan. Eforturile federaţiilor de specialitate nu sunt suficiente pentru a mişca lucrurile, lipsa de vizibilitate ducând la sărăcie. Banii care vin dinspre guvern şi sunt împărţiţi de Ministerul Educaţiei Cercetării Tineretului şi Sportului sunt insuficienţi pentru sus-ţinerea performanţei la nivel înalt, asigurând doar supravieţuirea. Cum Jocurile Olimpice, momentul când lumea devine atentă şi la alte sporturi, se desfăşoară din patru în patru ani, e puţin probabil ca fără un ajutor "extern" lucrurile să poată fi mişcate. Specialiştii vorbesc de un cerc vicios creat de actualul sistem, televizarea în direct a anumitor evenimente duce la scăderea numărului de spectatori, fapt ce pe termen lung provoacă de asemenea pagube.
Rolul televiziunilor în "finanţarea" fotbalului a fost demonstrat de starea de nesiguranţă instalată la Liga Profesionistă de Fotbal, imediat după eşecul licitaţiei pentru drepturile din Liga 1. Aceşti bani reprezintă pentru multe cluburi o mare parte din bugetul pe un întreg sezon. Cum banii s-au împuţinat, au apărut şi lupte interne. Astfel, Steaua cere ca din sezonul viitor sumele care revin cluburilor să fie calculate şi în funcţie de audienţele pe care le realizează echipele, nu doar după locul ocupat în clasament, ca până acum, ceea ce ar însemna o nouă lovitură pentru echipele cu puţini suporteri. Declaraţia preşedintelui clubului Rapid, Dinu Gheorghe, spune totul despre importanţa banilor care vin de la televiziuni: "Sper să reuşim să terminăm pe locul patru pentru că ne interesează foarte mult şi banii veniţi din drepturile de televizare". Chiar la începutul acestui an, clubul Universitatea Craiova, care avea res-tanţe financiare la mai mulţi jucători şi risca să-i piardă liberi de contract, a fost salvat tocmai de banii din aces-te drepturi, primind anticipat o tranşă. Chiar şi Federaţia Română de Fotbal şi-a schimbat strategia în ultima perioadă, mizând tot mai tare pe această sursă de venit. În foarte scurt timp, FRF va organiza o licitaţie pentru vânzarea drepturilor TV pentru cele trei partide amicale pe care echipa antrenată de Răzvan Lucescu le va disputa în această vară, cu Brazilia pe 7 iunie, Columbia pe11 iunie şi cu Argentina pe 11 august, doar ultima întâlnire dis-putându-se pe teren propriu. Având în vedere numele adversarelor, suma de pornire este una pe măsură: un milion de euro.