Cifra de afaceri a TeraGlass, compania care deţine portofoliul de tâmplărie termoizolantă al Grupului TeraPlast, a avut o creştere de 26% în 2018, în condiţiile în care capacitatea de producţie a companiei a fost ocupată în proporţie de 90%, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei noastre.
Peste 70% din cifra de afaceri provine din activitatea de export, produsele TeraGlass ajungând anul trecut în 12 ţări europene, precum Germania, Ungaria, Cehia, Austria, Slovenia sau Slovacia. De altfel, 60% dintre clienţii TeraGlass sunt din străinătate. În România, produsele TeraGlass se comercializează în special în marile magazine de bricolaj, conform comunicatului citat.
Lorant Sas, directorul general al TeraGlass, a declarat: "Reţeaua de distribuţie a TeraGlass a ajuns să deservească lunar, la export, peste 500 de magazine, iar acest lucru a fost posibil doar ca urmare a construirii unor parteneriate de lungă durată, bazate pe încredere, calitate şi promptitudine. Produsele TeraGlass sunt apreciate pe piaţa externă, iar investiţiile în curs de implementare ne vor ajuta să răspundem cererii ascendente de pe piaţa internă şi cea externă.".
Fabrica TeraGlass, localizată în municipiul Bistriţa, produce ferestre şi uşi din PVC, paneluri şi panouri ornamentale şi confecţii din aluminiu, având o capacitate anuală de peste 120.000 de unităţi. În prezent, compania are 125 de angajaţi.
În vederea extinderii capacităţii de producţie, în 2018, TeraGlass a demarat un proiect finanţat prin schema de ajutor de stat, în valoare totală de 3,5 milioane de euro. Proiectul vizează crearea unui nou flux, complet automatizat, pentru producţia ferestrelor şi uşilor din PVC, proces ce va contribui la creşterea capacităţii de producţie şi a productivităţii muncii, suplinind cererea aflată în creştere, mai informează comunicatul.