The Institute şi UniCredit Bank continuă parteneriatul pentru cea de-a XII-a ediţie a festivalului Romanian Design Week. De-a lungul celor 12 ani de colaborare, acest parteneriat a avut un impact semnificativ asupra promovării şi dezvoltării industriei de arhitectură şi design din România, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, de-a lungul timpului, parteneriatul dintre Romanian Design Week şi UniCredit Bank a contribuit la promovarea şi dezvoltarea industriei creative, promovând an de an, încă de la lansarea festivalului, excelenţa în arhitectura şi designul românesc şi susţinând astfel mii de creativi din întreaga ţară. În acest sens, în ultimii 12 ani, Romanian Design Week, alături de UniCredit Bank, a schimbat modul în care arată industriile creative locale.
De la prima ediţie a festivalului Romanian Design Week până în prezent au fost realizate expoziţii cu o suprafaţă totală de peste 25.000 de metri pătraţi, prezentând publicului peste 2000 de proiecte de design şi arhitectură.
"De la începuturile Romanian Design Week, parteneriatul cu UniCredit Bank a fost esenţial şi motivul pentru care acest eveniment a avut un impact semnificativ. Împreună, am reuşit să punem în lumină excelenţa şi inovaţia din industria creativă românească. Parteneriatul cu UniCredit Bank reprezintă un exemplu clar de implicare a sectorului privat în sprijinirea culturii locale, contribuind astfel la consolidarea şi diversificarea scenei artistice şi creative din România." - Andrei Borţun, CEO The Institute, se menţionează în comunicat.
În cei 12 ani de festival, Romanian Design Week şi UniCredit Bank au redeschis 8 spaţii ale capitalei pentru public, pe care le-au reintegrat în circuitul urban, redându-le temporar înapoi oraşului. Astfel, Palatul Ştirbei, Palatul Camerei de Comerţ Bucureşti, Hanul Gabroveni, Piaţa Amzei, Garajele Cobălcescu, Palatul Telefoanelor, Palatul Oscar Maugsch şi Combinatul Fondului Plastic au găzduit expoziţii ample de design şi arhitectură, care puteau fi vizitate în timpul festivalului. Anul acesta, Romanian Design Week, cu sprijinul UniCredit Bank, deschide porţile uneia dintre cele mai emblematice clădiri din Bucureşti, fostul restaurant Cina.
Totodată, peste 1000 de evenimente conexe au contribuit la transformarea Bucureştiului în cei 12 ani de existenţă Romanian Design Week şi au ghidat paşii peste a 100 de mii de vizitatori pe rute demne de orice festival european de design, în cadrul formatului ce acum se numeşte RDW Design GO!, se precizează în comunicat.
În spatele celui mai mare festival de design şi arhitectură din România se află munca echipei The Institute, formată din 25 persoane, cărora li se alătură anual aproximativ 500 de colaboratori, voluntari, furnizori, susţinuţi de UniCredit Bank. Pentru pregătirea unei ediţii, aceştia lucrează în medie 9 luni pe an, şi astfel, efortul din spatele unei iniţiative precum festivalul Romanian Design Week se ridică la peste 9 ani de muncă pusă în slujba promovării designului local şi a industriilor creative româneşti.
De-a lungul timpului, în cadrul Romanian Design Week, UniCredit Bank s-a implicat în programe educaţionale dedicate tinerilor creativi antreprenori - workshop-uri, evenimente şi expoziţii, menite să evidenţieze excelenţa şi diversitatea designului şi arhitecturii româneşti.
"Suntem de 12 ani alături de Romanian Design Week, reconfirmând an de an tradiţia îndelungată în sprijinirea industriilor creative, artei şi culturii, din convingerea că acest demers este menit a promova progresul social şi economic, dar şi a încuraja dialogul cu privire la inovaţie, coeziunea socială şi sentimentul de apartenenţă. UniCredit Bank este cel mai activ brand din România care contribuie de aproape 20 de ani la susţinerea celor mai importante proiecte din domeniul artei şi culturii şi educă publicul prin proiectele în care se implică, acordând în acelaşi timp o atenţie sporită tinerilor artişti şi designeri şi educaţiei acestora. Pentru noi este o mare bucurie să vedem evoluţia frumoasă pe care acest proiect a avut-o, comunitatea pe care a construit-o în jurul lui şi cum a devenit un adevărat reper al industriei din România şi de la nivel European", spune Anca Ungureanu, Director Identitate şi Comunicare UniCredit Bank, se arată în comunicat.
Pentru ediţia din 2024 a festivalului, UniCredit Bank a lansat anul acesta un concurs destinat tinerilor ilustratori şi designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani. Concursul are ca scop realizarea colecţiei oficiale merch a ediţiei Romanian Design Week 2024 şi a înregistrat 41 de înscrieri eligibile. În urma procesului de selecţie, cei doi câştigători - Victoria Bagrin, cu proiectul "Cu de toate" şi Alex Titus Antonescu, cu proiectul "City Explore" - vor avea ocazia să vadă cum creaţiile lor colorează oraşul în perioada celei de-a XII-a ediţii Romanian Design Week.
Tot în cadrul festivalului, UniCredit Bank întăreşte conţinutul de design pe care publicul Romanian Design Week îl va vedea în acest an, susţinând aducerea expoziţiei "Turn signals - Design is not a Dashboard" la Bucureşti, în cadrul proiectului AMZEI@RDW. Organizată de Centrul cultural independent FABER şi Universitatea Politehnica Timişoara (UPT), sub curatoriatul Martinei Muzi, expoziţia "Turn Signals" - considerată un eveniment central asupra designului, în cadrul Timişoara Capitală Culturală, de anul trecut, explorează industria din Timişoara şi România, utilizând ca principală metodă - colaborarea dintre cercetători ai UPT şi designeri români şi internaţionali. AMZEI@RDW este un proiect din circuitul RDW Design GO! - format prin intermediul căruia, an de an, proiecte şi activităţi propuse de antreprenori şi entităţi culturale transformă oraşul într-o scenă a designului.
Festivalul Romanian Design Week 2024 are loc între 24 mai şi 2 iunie, în clădirea emblematică a fostului restaurant CINA (str. Benjamin Franklin 10). Biletele de acces pot fi achiziţionate de pe pe pagina festivalului. Elevii, studenţii şi pensionarii au acces gratuit, iar deţinătorii unui card UniCredit de la Mastercard beneficiază de un discount de 50% la achiziţia biletelor, reducere aplicabilă în pasul de plată, potrivit comunicatului.
Festivalul Romanian Design Week este un proiect The Institute, prezentat de Unicredit Bank şi finanţat de Ministerul Culturii. Mai multe detalii pe website, Facebook şi Instagram.