Conglomeratul industrial german "ThyssenKrupp" AG, cel mai mare producător de oţel din ţară, a raportat o pierdere netă de 23 de milioane de euro pentru primul trimestru din anul fiscal 2016, afectat fiind de slăbiciunea pieţei oţelului. Pierderea netă din cele trei luni încheiate în 31 decembrie a venit după un profit net de 50 de milioane de euro în anul anterior. Analiştii anticipau un profit de 40 de milioane de euro.
Câştigul ajustat înainte de interese minoritare şi taxe a scăzut cu 26% în intervalul menţionat, la 234 milioane de euro, sub cifra aşteptată de analişti: 239,6 milioane de euro. Pentru întregul an, compania şi-a stabilit o ţintă de profit de 1,6-1,9 miliarde de euro.
Vânzările "ThyssenKrupp" au scăzut cu 5% în perioada de raportare, la 9,55 miliarde de euro.
Compania va continua implementarea planului de reducere a costurilor, ca parte a unui program mai amplu de restructurare, menit să permită realizarea ţintelor fiscale pe 2016. "Thyssenkrupp" a informat că a obţinut economii de 250 de milioane de euro prin acest program, în perioada octombrie-decembrie 2015.