Platforma de comerţ electronic TikTok Shop va fi lansată în Franţa, Germania şi Italia, continuând extinderea sa în Europa, în ciuda incertitudinilor privind viitorul TikTok în Statele Unite, unde aplicaţia riscă interzicerea dacă proprietarul chinez ByteDance nu găseşte un cumpărător american,conform Reuters, sursa informaţiilor ce urmează.
Disponibilă în Marea Britanie din 2021, TikTok Shop s-a lansat şi în SUA în septembrie 2023, înregistrând vânzări puternice în perioada sărbătorilor de iarnă. Cu toate acestea, perspectivele platformei pe piaţa americană rămân nesigure. Pentru a-şi consolida poziţia în Europa, TikTok Shop atrage tot mai mulţi comercianţi locali.
"În Franţa, Germania şi Italia lucrăm deja cu vânzători pentru a lista produsele pe platformă, iar TikTok Shop va fi disponibil pentru utilizatorii noştri începând de luni", a declarat Jan Wilk, directorul operaţiunilor TikTok Shop UK, pentru Reuters.
Acesta a adăugat că lansarea în noile pieţe europene se va face într-un ritm mai rapid decât în Marea Britanie, unde modelul de vânzări a necesitat o perioadă mai lungă de adaptare.
TikTok Shop este cunoscut pentru produsele la preţ redus şi pentru vânzările prin livestreaming, unde utilizatorii pot comercializa diverse articole, de la încălţăminte sport la produse cosmetice, câştigând comisioane din vânzări. Oficialii companiei susţin însă că vor să diversifice oferta de produse şi segmentele de preţ, oferind inclusiv articole de lux.