TradeVille: 2Performant Network - record absolut al cifrei de afaceri

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 26 februarie

TradeVille: 2Performant Network - record absolut al cifrei de afaceri

2Performant Network a reuşit să surprindă în anul 2023, raportând cea mai mare cifră de afaceri din istoria societăţii, în timp ce profitul net a revenit la nivelurile din 2020. Societatea anunţă validarea strategiilor implementate în 2023 şi dorinţa de a le extinde peste hotarele României, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille

2Performant Network este o companie românească de tehnologie de tip growth, fiind, totodată, liderul pieţei de marketing afiliat din România. Compania dezvoltă şi operează platforma de marketing colaborativ 2Performant.com, prin care magazinele online pot colabora cu parteneri care le oferă posibilităţi de publicitate şi de generare de trafic online. Unul dintre punctele forte ale platformei este procesul de gamificare, care permite o creştere a nivelului de interacţiune şi implicare a utilizatorilor în cadrul platformei. În ceea ce priveşte sursele de venit din marketing afiliat, acestea sunt de trei tipuri: comision de reţea; abonamente pentru utilizarea platformei; taxe de promovare.

Printre punctele cheie ale companiei se numără o echipă performantă care a reuşit să implementeze în anul 2023 o abordare unică în eCommerce, bazată pe date şi tehnologie. Echipa 2Performant cuprinde 50 de oameni, care lucrează remote de pe patru continente, din şapte ţări şi pe cinci fusuri orare diferite.

La 30 iunie 2023, CEO-ul companiei, Dorin Boerescu, care este şi preşedintele Consiliului de Administraţie, deţinea o participaţie de 32,27% din acţionariat, restul acţiunilor fiind împărţite între persoanele fizice (63,14%) şi cele juridice (4,6%). Compania este listată pe piaţa AeRO din decembrie 2020, iar începând cu luna ianuarie 2021, acţiunile 2P fac parte din indicele BETAeRO.

Marketingul afiliat, în dezvoltare accelerată

Marketingul afiliat reprezintă un model de publicitate prin care o companie recompensează persoane terţe pentru a genera trafic şi pentru a aduce potenţiali clienţi către produsele şi serviciile sale. Persoanele terţe, numite şi afiliaţi, sunt recompensate pentru generarea de trafic şi vânzări prin comisioane.

Integrarea tot mai accentuată a internetului în viaţa cotidiană a oamenilor a creat premisele pentru o dezvoltare accelerată a marketingului afiliat, care a ajuns, în 2023, o industrie în valoare de circa 14,3 miliarde de dolari la nivel global. Aceasta se aşteaptă să crească în 2024 la 15,7 miliarde de dolari. Interesul pentru acest tip de marketing a crescut, doar în ultimii doi ani, cu peste 260%. Începând cu 2015, veniturile din segmentul de marketing afiliat au crescut cu 10% pe an, 2023 nefiind o excepţie.

Astfel, în prezent, marketingul afiliat aduce 16% din toate vânzările de e-commerce în Canada şi SUA, care sunt cele mai mari pieţe de e-commerce din lume. În medie, acest tip de marketing este responsabil pentru 15% - 30% din totalul vânzărilor de pe internet.

2023 - an de consolidare pentru 2Performant Network

Anul 2023 a fost unul de consolidare pentru compania de marketing 2Performant Network, care a reuşit să demonstreze că noua strategie implementată acum doi ani a început să dea roade. Printre principalele obiective urmărite de companie în 2023 au fost optimizarea şi creşterea veniturilor directe, validarea conceptului de gamificare a platformei şi creşterea calităţii ecosistemului, toate fiind atinse cu succes în cursul anului trecut. Gamificarea colaborărilor de marketing este un proces care transformă comerţul online într-un sport cu propriul regulament, clasament transparent, sistem de recompense şi de penalizări, promovări şi retrogradări, în vederea creşterii performanţei.

2Performant a raportat cea mai mare cifră de afaceri din istoria societăţii, aceasta ridicându-se la 46,4 milioane de lei, în creştere cu 32% faţă de 2022, în timp ce veniturile operaţionale, care exclud comisioanele plătite afiliaţilor, s-au ridicat la 11,8 milioane de lei (+34,1% faţă de 2022). Creşterea a fost determinată în principal de îmbunătăţirea activităţii operaţionale a companiei, care a înregistrat un avans de 46% al vânzărilor intermediate pe platformă, un plus de 19% al click-urilor interemdiate, o valoare a vânzărilor generate cu 39% mai mare, dar şi o valoare a comisioanelor cu 33,4% mai bună faţă de 2022.

Printre Top 10 industrii care i-au adus cele mai mari venituri companiei se numără: Electronice IT&C (31,9 milioane de euro în vânzări), Farmaceutice (27,5 milioane de euro), Modă (26,7 milioane de euro) şi altele. Faţă de anul precedent, compania a înregistrat o creştere de 34% pe piaţa internă şi de 22% pe cea externă, notează TradeVille

2Performant a reuşit să obţină un rezultat operaţional de aproape un milion de lei, acesta fiind în creştere cu 128% faţă de 2022, în timp ce rezultatul net a atins 869.432 lei (+236% faţă de 2022), ajungând înapoi la nivelul înregistrat în 2020 de către societate, de 818.689 lei.

În continuare, compania vizează extinderea conceptului de gamificare a experienţei utilizatorilor platformei şi în extern, fiind estimată lansarea platformei în UE la începutul lunii aprilie 2024, în timp ce în 2025 se pregăteşte lansarea conceptului în SUA. Planurile de lansare şi bugetul vor fi publicate în data de 18 martie.

2Performant, în urcare la BVB

De la începutul anului şi până acum, acţiunea 2P şi-a continuat evoluţia în creştere la BVB, unde a înregistrat un salt de 3,6%, în contextul în care piaţa principală, reprezentată de indicele BET, a avut o evoluţie de +3,37%, iar indicele pieţei AeRO a crescut cu 12,23%. Creşterea acţiunii a venit pe fondul unui volum de tranzacţionare de circa 206.000 de acţiuni cu o valoare totală de puţin peste jumătate de million de lei. Faţă de acum 12 luni, acţiunea 2P se află cu 37% mai sus pe grafic.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în 2Performant

Oportunităţi

- Oportunităţi imense de creştere: un studiu al Rakuten/Forrester Research a concluzionat că 8 din 10 branduri, la nivel global, folosesc marketingul afiliat, iar căutările acestui termen pe Google s-au dublat din 2016. Avântul industriei se vede şi în profiturile marilor jucători din piaţă, unde, numai în 2023, giganţii tehnologici Amazon, Alphabet şi Meta Platforms au înregistrat venituri de peste 375 de miliarde de dolari pe acest segment.

- România oferă un mediu propice comerţului online: conform datelor celui mai recent Raport European E-commerce 2023, România se clasează pe locul 3 în Europa Centrală şi de Est în topul vânzărilor online şi pe locul 12 la nivelul continentului european.

- Lider pe piaţă locală: 2Performant este liderul pieţei de marketing afliliat din România şi cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online autohtone, cu peste 11,4 milioane de vânzări obţinute de advertiseri de-a lungul timpului.

- Model de business diversificat: domeniul de activitate al advertiserilor este unul extrem de variat, acoperind industrii de la farma şi până la IT.

- Gamificarea experienţei utilizatorilor platformei: 2Performant a reuşit să implementeze în cadrul platformei un mecanism de gamificare a experienţei utilizatorilor, printr-un sistem de scoring şi regulamente în baza cărora se fac promovări, retrogradări şi clasamente care alinează experienţa utilizatorilor la cele mai noi standarde ale industriei.

Riscuri

- Dependenţa de utilizatorii mari: mare parte din vânzările intermediate de platforma 2P sunt generate de un număr mic de utilizatori de talie mare, ceea ce scade nivelul de diversificare pe industrii şi aduce un plus de risc pentru companie.

- Concurenţă acerbă: industria este dominată de jucători mari, care tind să acapareze tot mai mult teren prin preţuri concurenţiale şi servicii integrate complexe.

- Sezonalitatea industriei, care duce la fluctuaţii ale rezultatelor financiare şi ar putea genera un risc operaţional mai înalt.

- Mediul macroeconomic şi geopolitic incert: impactul creşterii preţurilor pune presiune asupra segmentului de retail, care este semnificativ impactat de scăderea cheltuielilor de consum din partea populaţiei. De asemenea, în condiţii macro dificile, companiile tind să reducă, mai întâi de toate, bugetele alocate departamentelor de marketing.

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: rapoarte companie, Investopedia, influencermarketinghub, similartech, BVB.

---------------------------------------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. The best

    1. bazat pe ce? Nu au profit, actiunea e sub pretul de listare de acum 4 ani

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6867
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3098
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0072
Gram de aur (XAU)Gram de aur391.1865

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb