TradeVille: 2Performant - venituri în creştere şi optimism în 2023

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 20 septembrie 2023

TradeVille: 2Performant - venituri în creştere şi optimism în 2023

În contextul în care 2P a înregistrat în anul 2023 o creştere de 76% a cotaţiei acţiunii, compania raportează şi venituri în creştere, în timp ce continuă dezvoltarea platformei, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al Tradeville.

2Performant Network este o companie românească de tehnologie de tip growth şi liderul pieţei de marketing afiliat din România. Compania dezvoltă şi operează platforma de marketing colaborativ 2Performant.com, prin care magazinele online colaborează cu parteneri ce le oferă posibilităţi de publicitate şi de generare de trafic online.

În ceea ce priveşte sursele de venit din marketing afiliat, acestea sunt de trei tipuri:

- Comision de reţea;

- Abonamente pentru utilizarea platformei;

- Taxe de promovare.

În primul semestru din 2023, principalele categorii vândute pe platforma 2Performant, în dependenţă de valoarea comisioanelor generate, au fost cele farmaceutice, modă şi cărţi.

La 30 iunie 2023, CEO-ul companiei, Dorin Boerescu, care este şi Preşedintele Consiliului de Administraţie, deţinea o participaţie de 32,27% din acţionariat, restul acţiunilor fiind împărţite între persoanele fizice (63,14%) şi persoanele juridice (4,6%). Compania este listată pe piaţă AeRO din decembrie 2020, iar începând cu luna ianuarie 2021, acţiunile 2P fac parte din indicele BETAeRO.

2023 aduce o creştere a veniturilor

În primele şase luni ale anului, 2Performant a raportat o creştere a cifrei de afaceri cu 31%, fiind cu 3% mai mare faţă de rezultatele bugetate pentru această perioadă a anului. Dinamica veniturilor din activitatea desfăşurată a fost susţinută de o creştere a vânzărilor intermediate cu 67%, în timp ce valoarea comisioanelor din vânzările generale a crescut cu 38%. Un element important în dinamica veniturilor l-a avut şi progresul important al plăţilor pre-paid, care în acest an le-au depăşit pe cele post-paid, ca urmare a implementării unor noi funcţionalităţi în platformă.

În 2023, societatea a reuşit obţinerea unor venituri capitalizate de 2,7 milioane lei (+71% vs S1 2022), ca urmare a obţinerii unui rezultat de dezvoltare a echipei de Product Development & Business Intelligence, toate proiectele de dezvoltare ale companiei fiind realizate din surse interne.

Veniturile din exploatare ale companiei s-au ridicat la 23,7 milioane lei, înregistrând o creştere de 32% faţă de anul trecut, iar veniturile operaţionale, care sunt calculate ca cifră de afaceri minus comisionaele afiliaţilor, s-au ridicat la 5,3 milioane lei, însumând o creştere de 33% faţă de anul trecut.

TradeVille: 2Performant - venituri în creştere şi optimism în 2023

Indicatorul EBITDA a însumat 186.002 lei, creşterea fiind susţinută de o majorare mai puţin accelerată a cheltuielilor operaţionale, care au totalizat 24,2 milioane lei. Cea mai semnificativă contribuţie în cheltuielile operaţionale au avut-o Alte cheltuieli de exploatare (17,8 milioane lei; +22% vs S1 2022), compuse în proporţie de 89% din comisioanele afiliaţilor, care s-au ridicat la 15,9 milioane lei (+28% vs S1 2022).

Nivelul înalt al cheltuielilor cu amortizarea şi ajustările de valoare au dus la un rezultat operaţional negativ în 2023, pierderea fiind totuşi mai mică cu 45% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însumând 550.462 RON.

Rezultatul net a însumat -577.143 RON, fiind mai bun cu 34% faţă de 2022. Pierderea netă înregistrată este cu 65% mai mică faţă de ceea ce estima societatea pentru acest an.

Compania avea, la sfârşitul lunii iunie, o poziţie de numerar şi echivalente de numerar de 4,6 miliarde lei, în creştere cu 4% faţă de 2022, în principal generată de creşterile încasărilor, dar şi de preferinţa clienţilor de a alege modalitatea de plată pre-paid, care a crescut cu 56% în 2023.

Indicatorii operationali arată o creştere importantă a vânzărilor intermediate, atât ca număr, cât şi ca valoare, chiar dacă utilizatorii au suferit o scădere cu 59% faţă de 2022, ceea ce arată o creştere a calităţii bazei de clienţi ai companiei. Comisionul de reţea pe care advertiserii l-au generat în acest an s-a majortat cu 191%. Compania a trecut în 2023 de pragul de 10 milioane de vânzări intermediate prin propria platformă.

TradeVille: 2Performant - venituri în creştere şi optimism în 2023

Câştigul mediu al afiliaţilor a fost de 7,23 euro la 100 clickuri, în creştere cu 8% comparativ cu 2022, iar fiecare euro investit în comisioane a adus vânzări de 16,7 euro în acest an, ceea ce ilustrează eficienţa platformei.

Realizări şi previziuni pentru 2023

În cursul anului, compania a observat o creştere a clienţilor care au adoptat noul procesator de plăţi. Acesta le oferă o experienţă îmbunătăţită, prin creşterea eficienţei şi scăderea costurilor, funcţionalitatea fiind accesată sub numele de Direct Debit. În utlimul trimestru, funcţionalitatea a fost adoptată de 180 de advertiseri (+43% vs T1 2023), când numărul acestora ajunsese la 123.

De asemenea, funcţionalitatea Big Bear, care a actualizat atribuirea conversiilor în platforma companiei, a fost adoptată în trimestrul al doilea din 2023 de către 370 de advertiseri. Începând cu luna octombrie 2023, compania va schimba şi modalitatea de calcul a comisioanelor, care vor fi calculate ca procent din valoarea vânzărilor şi nu ca procent din comisionul afiliaţilor, ca până acum.

În ceea ce priveşte perspectivele pentru anul 2023, 2Performant rămâne optimistă, menţionând că sezonalitatea afacerilor din industria de e-commerce este impactată pozitiv de ultimul trimestru al anului, atunci când cresc semnificativ vânzările. Astfel, pentru sfârşitul anului, societatea estimează că va atinge un nivel al cifrei de afaceri de 48,6 milioane de lei (+39% vs 2022) şi un profit net în sumă de 862.700 lei (+234% vs 2022).

2Performant la BVB - performant în 2023

Anul 2023 a fost unul favorabil segmentului de marketing afiliat, atât din perspectiva menţinerii unei rate mari de utilizare a magazinelor online, trend care a continuat şi după sfârşitul pandemiei COVID19, cât şi din interesul manifestat de către investitori în acest domeniu, ceea ce s-a observat printr-o creştere cu 76,3% a cotaţiei acţiunilor 2Perormant, de la începutul anului şi până în ultimul preţ de închidere.

Astfel, compania a reuşit să bată indicele principal al pieţei AeRO, care, în aceeaşi perioadă, a însumat o creştere de 10,2%. În ianuarie-septembrie 2023 a fost tranzacţionat un număr de peste 1,1 milioane de acţiuni, cu o valoare totală de 2,4 milioane lei.

Ce este marketingul afiliat ?

Marketingul afiliat reprezintă un model de publicitate prin care o companie compensează persoane terţe pentru a genera trafic şi pentru a aduce potenţiali clienţi către produsele şi serviciile companiei. Persoanele terţe numite şi afiliaţi sunt recompensate pentru generarea de trafic şi vânzări prin comisioane.

Integrarea tot mai accentuată a internetului în viaţa cotidiană a oamenilor a creat premise pentru o dezvoltare accelerată a marketingului afiliat, care a ajuns, în 2023, o industrie în valoare de circa 14,3 miliarde dolari, la nivel global. Aceasta se aşteaptă să crească până în 2024 la 15,7 miliarde dolari. Interesul pentru acest tip de marketing a crescut, doar în ultimii doi ani, cu peste 260%. Şi companiilor listate din acest domeniu le merge bine, în anul 2023 fiind încheiate deja peste 230 de runde de finanţare a acestor companii la nivel global, prin diverse tipuri de finanţare, marcând o creştere de 15,4% faţă de anul 2022.

Cea mai mare companie de marketing afiliat este Amazon, cu o cotă de piaţă la nivel global de peste 20%, având circa 900.000 de membri afiliaţi şi peste 540.000 de advertiseri.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în 2Performant

Oportunităţi

- 2Performant este liderul pieţei de marketing afliliat din România şi cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România, cu peste 8 milioane de clickuri pentru clienţii din portofoliu;

- Model de business diversificat, fiind reprezentat de varietatea domeniilor de activitate ale advertiserilor;

- Evoluţia pozitivă a preţului acţiunilor, care au înregistrat un avans de 76,3% de la începutul anului şi până acum, depăşind atât performanţele companiilor IT din România, cât şi pe cele ale celor mai importanţi indici bursieri.

Riscuri

- Sezonalitatea industriei care poate conduce la fluctuaţii ale rezultatelor financiare;

- Mediul macroeconomic şi geopolitic incert, impactul creşterii preţurilor punând presiune asupra bugetului pentru salarii;

- Poate fi influenţat de perioadele macro dificile, atunci când companiile tind să reducă, mai întâi de toate, bugetele alocate departamentelor de marketing.

TradeVille: 2Performant - venituri în creştere şi optimism în 2023

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: rapoarte companie, platforma Tradeville, BVB, Investopedia, influencermarketinghub, similartech

Disclaimer

---------------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb