LVMH Moet Hennessy - Louis Vuitton SA a raportat, marţi, o scădere a veniturilor pentru primul trimestru, acestea fiind sub aşteptările analiştilor, în contextul unei situaţii economice incerte, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.
LVMH este cel mai mare producător de bunuri de lux din lume şi singurul grup prezent în toate cele cinci sectoare majore ale pieţei de lux: vinuri şi băuturi spirtoase, modă şi marochinărie (cel mai mare şi cel mai vechi segment al său), parfumuri şi produse cosmetice, ceasuri şi bijuterii, precum şi comerţ selectiv cu amănuntul.
Compania comercializează produse sub 75 de mărci celebre, printre care: Louis Vuitton, Bulgari, Fendi, Givenchy, Tag Heuer, Hennessy, Moet & Chandon, Glenmorangie, Benefit, Kenzo, Christian Dior, Loewe şi Tiffany&Co. LVMH a fost înfiinţată la 1 Ianuarie 1987, operând în prezent peste 5.600 de magazine în întreaga lume.
Bernard Arnault, fondatorul şi CEO-ul companiei, a fost cunoscut în Europa pentru revitalizarea modei franceze în 1995. În 2007, Arnault a fost numit Comandor al Legiunii de Onoare, una dintre cele mai înalte distincţii ale Franţei. Compania este controlată în proporţie de 41,52% de Christian Dior SE, care la rândul său este deţinută integral de Bernard Arnault. Familia Arnault, al doilea cel mai important investitor, deţine o cotă de 6,7% din totalul acţiunilor LVMH.
• Statista: Piaţa globală a bunurilor de lux - estimată la 368,9 miliarde de dolari, în 2024
Potrivit Statista, piaţa globală a bunurilor de lux este estimată să valoreze 368,9 miliarde de dolari până la finalul anului curent, fiind prognozată să crească până în 2028 cu o rată anuală compusă (CAGR) de 3,22%. Dintre diferitele nişe, segmentul modei de lux deţine cel mai mare volum de piaţă, evaluat la 116 miliarde de dolari în 2024.
Conform McKinsey&Company, în 2023, industria bunurilor de lux a întâmpinat multe provocări. Europa şi Statele Unite au înregistrat o creştere lentă pe tot parcursul anului, în timp ce performanţa iniţial puternică a Chinei s-a estompat în a doua jumătate a anului. Deşi segmentul de lux a avut o evoluţie pozitivă la începutul anului 2023, acesta a început să resimtă efectele unei cereri mai slabe în ultima parte a anului, ducând la încetinirea vânzărilor şi la o performanţă neregulată.
În ceea ce priveşte anul 2024, atitudinea predominantă a liderilor industriei modei este una plină de incertitudine, reflectând perspectivele unei creşteri economice reduse, inflaţiei persistente şi a unei încrederi slabe a consumatorilor. Se preconizează că industria va înregistra o creştere a veniturilor cuprinsă în intervalul 2-4% în 2024, cea mai mare pondere ocupând-o segmentul de lux. În timp ce se aşteaptă ca perspectiva de creştere în SUA să accelereze după un 2023 mai slab, reflectând o viziune uşor mai optimistă, creşterea în Europa şi China este aşteptată să fie mai lentă. Totodată, clienţii chinezi vor reprezenta 35-40% din piaţa bunurilor de lux personale, în timp ce europenii şi americanii vor reprezenta împreună aproximativ 40%.
• Veniturile LVMH, în declin cu 2%
După ani de rezultate puternice după vârful pandemiei, industria se confruntă cu o normalizare a creşterii vânzărilor din cauza inflaţiei şi a ratelor ridicate ale dobânzilor care au afectat cheltuielile consumatorilor.
LVMH a raportat o scădere cu 2% a veniturilor în primul trimestru al anului curent, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, ajungând la 20,69 miliarde de euro, impactate de scăderea cu 12% a veniturilor din divizia de vinuri şi băuturi spirtoase, care s-a confruntat cu nivele de stocuri ridicate şi o cerere slabă în SUA. Veniturile s-au situat sub estimările consensuale, de 21,14 miliarde de euro. Divizia principală, de modă şi marochinărie, a marcat un declin, ajungând la 10,49 miliarde de euro, de la 10,73 miliarde de euro în perioada similară din 2023, fiind sub estimările analiştilor, de 10,66 miliarde de euro. Totuşi, categoria de beauty, care include parfumurile şi cosmeticele, a crescut cu 3%, în timp ce vânzările selective, care includ brandul Sephora, au crescut cu 5%, datorită unei cote de piaţă superioare.
Japonia a înregistrat o creştere semnificativă, de 32%. Cu toate acestea, Asia, cu excepţia Japoniei, a înregistrat o scădere de 6%. Compania s-a confruntat cu o bază de comparaţie dificilă în regiune, deoarece în aceeaşi perioadă din 2023 a beneficiat de ridicarea restricţiilor sanitare în China şi de o redresare a călătoriilor internaţionale, notează TradeVille.
"Într-un mediu geopolitic şi economic incert, LVMH rămâne atât vigilent, cât şi încrezător la începutul anului", a declarat conducerea companiei.
• Preţul acţiunii LVMH a urcat cu 125%, în ultimii cinci ani
Preţul acţiunilor LVMH a scăzut cu peste 1% după publicarea rezultatelor, compania raportând sub estimările analiştilor pentru primul trimestru. Situaţia macroeconomică incertă a dus la o depreciere în lanţ a tuturor competitorilor direcţi: acţiunile Kering şi Burberry au scăzut cu aproximativ 3%, acţiunile Richemont au pierdut 1,7%, iar preţul acţiunilor Hermes International s-a depreciat cu aproape 1%.
De la începutul anului până în prezent, preţul acţiunilor LVMH a cunoscut o creştere de 5,65%, iar în ultimii cinci ani, a marcat o dinamică pozitivă de 125%. Pentru comparaţie, indicele STOXX Europe 600 a avut o creştere de 4% de la începutul anului.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în LVMH
Oportunităţi
- Dividend: Compania a propus un dividend de 13 euro/acţiune pentru anul 2024, în creştere faţă de 12 euro/acţiune plătit în anul precedent. Compania distribuie dividende încă de la înfiinţarea să. Raportat la preţul din piaţă, randamentul este de aproximativ 1,66%.
- 22 Montaigne Entertainment: LVMH a intrat în industria divertismentului printr-un parteneriat cu Superconnector Studios, prin care a creat o divizie responsabilă cu identificarea oportunităţilor pentru brandurile LVMH de a colabora cu creatorii de divertisment, pentru a dezvolta, coproduce şi cofinanţa proiecte în domeniul filmului, televiziunii şi audio. Această mişcare vine după ce competitorul Kering a făcut o investiţie în agenţia de talente Creative Artist Agency.
- Partener Premium: LVMH a încheiat un acord de sponsorizare a Jocurilor Olimpice de la Paris din 2024 cu cele mai importante branduri de modă, Louis Vuitton şi Dior, cu şampania şi băuturile spirtoase Moet Hennessy şi cu bijutierul Chaumet, care va crea medalii pentru eveniment.
- Laborator propriu: Renumitul brand de bijuterii Fred, parte a grupului LVMH, a schimbat normele industriei prin dezvăluirea Fred Audacios Blue, prima colecţie care prezintă diamante albastre produse în laborator, dar şi a unui diamant de 8,8 karate, reuşind să integreze diamantele produse în laborator în categoria bijuteriilor de înaltă calitate. Această mişcare vine în contextul în care branduri mai ieftine, precum Pandora şi Signet, şi-au crescut ofertele de pietre produse artificial.
- Overweight: LVMH are în prezent 14 recomandări de BUY ("cumpără") dintr-un total de 29, conform ratingurilor analiştilor de pe WSJ, consensul fiind de "overweight". Preţul ţintă mediu pentru următoarele 12 luni este de 836 de euro, cu un maxim la 1.000 de euro şi un minim la 695 de euro. Primele două valori sunt cu mult peste preţul din piaţă de aproximativ 776 de euro.
- China: China reprezintă o piaţă importantă pentru LMVH, piaţa chineză a produselor de lux personal marcând o creştere de aproximativ 12% în 2023, ajungând la peste 56,43 miliarde de dolari, potrivit Bain & Company. Achiziţiile produselor de lux în China continentală au reprezentat aproximativ 16% din piaţa globală în 2023 şi se aşteaptă să atingă un procent de cel puţin 20% în 2030.
Riscuri
- Schimbări în conducere: Grupul a anunţat că va propune numirea fiilor lui Bernard Arnault, Alexandre şi Frederic Arnault, în consiliul de administraţie la Adunarea Generală a Acţionarilor din 18 aprilie, în urma deciziei lui Charles de Croisset, Yves-Thibault de Silguy şi Nicolas Bazire de a nu candida pentru realegere. Astfel, CEO-ul Bernard Arnault îşi întăreşte controlul familiei asupra conducerii companiei, ceea ce poate crea neîncredere în rândul investitorilor.
- Sectorul de activitate: LVMH operează într-un sector susceptibil unor scăderi importante în cazul unei recesiuni globale. Astfel, vânzările bunurilor de lux nu reprezintă o prioritate în cazul în care comportamentul consumatorilor se va schimba drastic în perioada imediat următoare.
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, LVMH, Forbes, Reuters, Britannica, Investopedia, Market Screener, McKinsey&Company, Statista, Bain&Company, Seeking Alpha, Yahoo Finance, WSJ, Barron's, TradingView, CNBC, Fragrance Explorers, AlphaSpread, Gulf Business, Companies Market Cap, simplywall.st.
-----------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.