TradeVille: Rezultatele Shopify, umbrite de perspective pesimiste

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 19 februarie

TradeVille: Rezultatele Shopify, umbrite de perspective pesimiste

Rezultatele peste aşteptări înregistrate de Shopify Inc. în ultimul trimestru al anului fiscal 2023 au fost umbrite de perspectivele mai pesimiste, care au fost primite cu scepticism de piaţă. Drept urmare, preţul acţiunilor Shopify a marcat un declin de 13,4% după publicarea rezultatelor (în 13 februarie), reducând performanţa de la începutul anului la doar 4,5%, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille. Shopify este una dintre cele mai importante companii de comerţ electronic la nivel mondial, oferind vânzătorilor o platformă digitală care le permite deschiderea, administrarea şi dezvoltarea magazinelor online. Înfiinţată în 2004 ca o soluţie pentru vânzarea online de echipamente de snowboarding, Shopify a evoluat rapid într-o platformă de comerţ electronic "all-in-one", care se adresează magazinelor online de toate dimensiunile. Shopify a devenit, începând cu 2020, cea mai mare companie listată canadiană din punct de vedere al capitalizării bursiere. De la înfiinţarea sa, compania a generat vânzări de peste 700 de miliarde de dolari, în prezent existând peste 4,8 milioane de site-uri web care folosesc Shopify în peste 175 de ţări, 62% dintre magazinele care utilizează platforma având sediul în Statele Unite.

Tobias Lutke, co-fondatorul şi actualul CEO al Shopify, deţine aproximativ 6% din acţiunile companiei care s-a listat în 2015. Participaţia majoritară în companie este deţinută de investitorii instituţionali, care controlează aproape 68% din totalul acţiunilor emise. Dintre aceştia, cei mai importanţi sunt Baillie Gifford and Co., cu 5,3% din total, Morgan Stanley, care controlează aproape 5% din total, şi Capital Research Global Investors, cu o participaţie de 3,5%.

Sectorul de software pentru comerţ electronic, în ascensiune

Software-ul pentru comerţul electronic este tehnologia care gestionează procesele unui magazin online, de la managementul inventarului, până la adăugarea sau eliminarea produselor, calcularea taxelor şi plasarea comenzilor. Potrivit Statista, piaţa globală a aplicaţiilor software pentru comerţul electronic a fost estimată la 7,4 miliarde de dolari în 2023. Dată fiind creşterea rapidă a vânzărilor online, analiştii estimează că vânzările din comerţul electronic vor ajunge, la nivel global, la 7,4 trilioane de dolari până în 2025, fapt care va susţine ascensiunea pieţei de software pentru e-commerce.

Piaţa platformelor şi tehnologiei software pentru e-commerce este împărţită între cinci mari jucători la nivel global, care controlează aproape 87% din întreaga piaţă. WooCommerce conduce detaşat, cu o cotă de 39%, urmat de Woo Themes şi Squarespace Online Stores, fiecare cu câte 15%. Pe locul al patrulea se află Shopify, care deţine 10,32% din piaţă, fiind urmat de WixStores, cu o cotă de 8%.

TradeVille: Rezultatele Shopify, umbrite de perspective pesimiste

Rezultate solide în cel de-al patrulea trimestru din 2023, pentru Shopify

Shopify a raportat, pentru cel de-al patrulea trimestru, venituri de 2,14 miliarde de dolari, în creştere cu 24% faţă de ultimul trimestru din 2022, şi un profit net de 657 de milioane de dolari, faţă de o pierdere netă de 623 de milioane de dolari înregistrată în perioada similară a anului precedent. Profitul net ajustat pe acţiune a fost de 0,34 dolari. Prin comparaţie, analiştii estimau venituri de 2,08 miliarde de dolari şi un profit net ajutat pe acţiune de 0,31 dolari.

Jeff Hoffmeister, CFO Shopify, a atribuit rezultatele solide vânzării unui număr mai mare de produse pe platforma companiei. Volumul brut al mărfurilor (GMV sau "Gross Merchandise Volume"), un indicator important pentru Shopify, care cuprinde volumul total al mărfurilor vândute pe platformă, a crescut cu 23%, până la 75,1 miliarde de dolari, peste estimările consensului de 72,1 miliarde de dolari.

TradeVille: Rezultatele Shopify, umbrite de perspective pesimiste

În ciuda rezultatelor solide, compania a furnizat prognoze pesimiste pentru trimestrul curent. Shopify se aşteaptă la o marjă a free cash-flow-ului de sub 10%, în timp ce analiştii estimaseră un procent de 13,6%. Prognoza Shopify ar implica un profit operaţional ajustat de 178 milioane de dolari, de peste două ori mai mic faţă de estimările consensuale de 382 milioane de dolari.

Totodată, compania se aşteaptă ca veniturile din primul trimestru să crească cu o rată de aproximativ 20% faţă de primul trimestru din 2023, cheltuielile operaţionale fiind aşteptate să aibă o evoluţie similară, notează TradeVille.

Preţul acţiunii Shopify a urcat cu peste 65% în ultimele 12 luni

Preţul acţiunilor Shopify a marcat un declin de 13,4% după ce compania a raportat rezultate peste aşteptări pentru cel de-al patrulea trimestru, dar a oferit o prognoză mixtă pentru trimestrul curent. În ultimele trei luni, preţul acţiunilor s-a situat peste media mobilă simplă de 200 de zile şi preponderent peste media mobilă exponenţială de 21 de zile. Încrucişarea celei din urmă cu media mobilă exponenţială de 8 zile la început de noiembrie 2023, a reprezentat un semnal de cumpărare pentru investitori, acţiunile Shopify înregistrând un avans de peste 32% din acel punct.

În ultimele 12 luni, acţiunile companiei au înregistrat un avans de peste 65%, în timp ce, în ultimii cinci ani acestea au oferit un randament de 372%.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Shopify

Oportunităţi

- AI: Shopify ofertă gratuit utilizatorilor platformei o suită de instrumente de inteligenţă artificială, numită Shopify Magic, care ajută la crearea mai rapidă şi extinderea afecerilor de comerţ electronic. Shopify Magic generează automat descrieri pentru produse, postări de blog, e-mailuri pentru clienţi şi traduceri lingvistice. În plus, Shopify a creat un asistent virtual, numit Sidekick, care poate răspunde întrebărilor comercianţilor şi genera diverse rapoarte.

- Deliverr: Shopify a achiziţionat Deliverr pentru 2,1 miliarde de dolari în 2022, planul companiei fiind să creeze "o platformă logistică end-to-end". Din păcate, conducerea companiei a subestimat complexitatea unei astfel de schimbări de strategie. Totodată, intrarea în competiţie directă cu gigantul de comerţ electronic Amazon a pus presiune pe companie, îngreunând ducerea la îndeplinire a planului iniţial. CEO-ul Tobi Lutke s-a mişcat însă rapid şi a corectat eroarea. La mai puţin de un an de la achiziţia Deliverr, Shopify a vândut compania de logistică către Flexport, reorientând Shopify spre operaţiunile sale principale de software de comerţ electronic. Acest lucru i-a permis companiei să reducă costurile, ceea ce a condus la o îmbunătăţire a profitabilităţii.

- Parteneriat cu Amazon: Renunţarea la activitatea de logistică a facilitat parteneriatul dintre Shopify şi Amazon. Utilizatorii Shopify din SUA pot să le ofere clienţilor lor opţiunea de "Buy with Prime" de la Amazon, ca plată a procesului de plată online. Acest serviciu le permite comercianţilor să le ofere membrilor Prime opţiuni de livrare rapidă şi gratuită, precum şi posibilitatea de a returna cu uşurinţă articolele cumpărate.

Riscuri

- Preţ ţintă: Părerile analiştilor sunt împărţite cu privire la Shopify. În timp ce 37% dintre analiştii de pe Wall Street au acordat un rating BUY ("cumpără") companiei, aproape 57% îşi menţin ratingul HOLD ("păstrează"), în timp ce doar trei din 46 recomandă vânzarea acţiunilor. Preţul ţintă mediu se ridică la 81,54 dolari, implicând o creştere de 1% pentru următoarele 12 luni.

- Supraevaluare: Acţiunile Shopify sunt evaluate la un multiplu P/E de 167,78 dolari, depăşind de 7,5 ori media industriei de 22,27 dolari, potrivit Seeking Alpha. În acelaşi timp, conform Alpha Spread, preţul curent al companiei implică o supraevaluare de 73% faţă de valoarea intrinsecă de 21,05 dolari, calculată în scenariul de bază. În scenariul pesimist, supraevaluarea se ridică la 83%.

- Factori macro: Factorii macroeconomici pot avea un impact substanţial asupra comerţului electronic, influenţând atât costurile, cât şi oportunităţile de creştere ale companiilor din acest sector. O creştere semnificativă a inflaţiei poate duce la sporirea costurilor pentru companiile din sector, care vor fi nevoite să majoreze preţurile produselor sau să-şi limiteze marjele de profit pentru a rămâne competitive. Totodată, schimbările în preferinţele consumatorilor pot influenţa semnificativ performanţa companiilor din acest sector.

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, DemandSage, Shopify, Forbes, Yahoo Finance, CNBC, TradingView, WSJ, Alpha Spread, The Motley Fool.

---------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb