TradeVille: Teilor pregăteşte o nouă emisiune de obligaţiuni

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 11 octombrie

Sursa foto: Facebook/ TEILOR

Sursa foto: Facebook/ TEILOR

Conducerea Teilor Holding SA va desfăşura o ofertă de obligaţiuni prin două plasamente private intermediate de TradeVille, cu o rată a cuponului avantajoasă în contextul macroeconomic atât pentru emisiunea în lei, cât şi pentru cea în euro, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.

Teilor Holding, companie care activează pe piaţa bijuteriilor de lux, administrează două mărci, fiecare operând prin societăţi distincte cu răspundere limitată: TEILOR, un lanţ de magazine de bijuterii de lux, şi MoneyGold, un brand specializat în servicii financiare.

TEILOR deţine cel mai mare lanţ de bijuterii de lux din România, cu 76 de magazine fizice şi şase platforme e-commerce, oferind bijuterii premium din aur şi pietre preţioase. Brandul include TEILOR şi TEILOR Exclusive, şi colaborează cu peste 40 de ateliere internaţionale. În 2023, a lansat DAAR, un brand accesibil care oferă bijuterii fashionable din materiale reciclate şi diamante de laborator, vizând un impact redus asupra mediului. MoneyGold este o reţea financiară specializată în împrumuturi cu gaj, schimb valutar şi remiterea de bani, operată prin trei companii şi o reţea de 114 agenţii. Invest Intermed GF IFN oferă finanţare pe bază de gaj în metale preţioase şi electronice, fiind al doilea cel mai mare jucător din România. Teilor Invest Exchange furnizează servicii de schimb valutar şi transfer de bani, fiind lider pe acest segment, iar Invest Intermed Gold vinde bijuterii din aur prin reţeaua MoneyGold, ţintind un loc în top 15 până la sfârşitul lui 2024.

Teilor Holding este deţinut în proporţie de 92,96% de Ilie Enache, 6,90% de Manuela-Geanina Enache şi 0,14% de acţionari minoritari. În perioada 18-26 noiembrie 2021, Teilor a realizat două plasamente private în euro şi lei, atrăgând 45 de milioane de lei de la investitorii BVB, fiind cel mai mare plasament privat pentru obligaţiuni corporative pe piaţa AeRO, tranzacţionându-se pe piaţa AeRO sub simbolurile TEI26 şi TEI26E.

Piaţa de ceasuri şi bijuterii din România - la nivel record, în 2022

Cifra de afaceri a companiilor din piaţa de ceasuri şi bijuterii din România a atins un nivel record în 2022, de 2,6 miliarde de lei, în creştere cu 18% faţă de 2021 şi cu 210% faţă de 2013. Tendinţa ascendentă continuă, cu o valoare estimată de aproape 3 miliarde de lei în 2023, susţinută de cererea pentru produse de calitate şi sustenabilitate.

Pe piaţă operau peste 1.600 de companii, dintre care primele cinci au generat 39% din totalul veniturilor. B&B Collection a fost liderul pieţei, cu 523 de milioane de lei în 2022, urmat de Teilor, cu 275 de milioane de lei. Chronolink (Cellini), Pandora Jewelry România şi Irinik (Sabrini) au completat topul, cu cifre de afaceri între 75 şi 78 de milioane de lei. Profitul net al industriei a ajuns la 249 de milioane de lei în 2022, marcând o creştere de 20% faţă de 2021 şi fiind de peste 30 de ori mai mare decât în 2013.

La finalul anului 2023, clasamentul s-a menţinut, B&B Collection înregistrând o cifră de afaceri de 582,5 milioane de lei (+11% vs 2022), şi un profit de 75,6 milioane de lei (+14 vs 2022), în timp ce Teilor s-a clasat pe următorul loc, cu o cifră de afaceri de 412 milioane de lei şi un profit net de 22,4 milioane de lei.

Teilor - venituri în creştere

Teilor a încheiat primul semestru al acestui an cu venituri din exploatare în creştere cu 20%, până la 218,2 milioane de lei, susţinute de cele trei linii de business principale:

- Vânzările de bijuterii şi lingouri de aur pentru investiţii, în valoare de 145,2 milioane de lei (+16% vs primul semestru din 2023);

- Comisioanele din activităţile de creditare, în sumă de 30,4 milioane de lei (+23%);

- Veniturile din activităţile de schimb valutar şi transfer de bani, în sumă de 9,9 milioane de lei (+1%).

De asemeanea, veniturile din exploatare includ 2,7 milioane de lei din vânzarea aurului topit provenit din bijuterii preluate ca parte a achiziţiei de bijuterii noi de către clienţi şi 26,7 milioane de lei din aurul rezultat din bijuterii gajate în cadrul contractelor de împrumut neperformante, executate pentru recuperarea capitalului.

În ceea ce priveşte cheltuielile de exploatare, acestea s-au majorat cu 23%, cea mai mare creştere fiind remarcată la cheltuielile cu materialele (+65%) şi mărfurile (+25%).

Cifra de afaceri s-a ridicat, în prima jumătate a anului, la 216,3 milioane de lei, în urcare cu 19% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, veniturile din vânzarea de bijuterii şi lingouri de aur pentru investiţii, în valoare de 145,2 milioane de lei, reprezentând 67,1% din cifra de afaceri. Creşterea cheltuielilor cu mărfurile, de 25%, a dus la o contribuţie marginală de 117,4 milioane de lei, cu o marjă în scădere din cauza costurilor neacoperite integral în preţul de vânzare (-4%).

Ca urmare a extinderii în România a celor patru activităţi ale companiei, care a contribuit la creşterea cu 24% a cheltuieilor operaţionale, compania a înregistrat un EBITDA de 27,5 milioane de lei, în uşoară scădere cu 6% comparativ cu anul trecut.

Astfel, Teilor a încheiat primele şase luni cu o pierdere netă de 1,3 milioane de lei, fiind influenţată de impactul negativ al cheltuielilor şi de pierderile la nivelul filialelor din Polonia, Ungaria şi Cehia (8,6 milioane de lei). Din situaţiile financiare consolidate se remarcă cheltuieli în valoare de 4,5 milioane de lei, provenind din efectele procedurii de consolidare, care fac referire la amortizarea mărcilor comerciale şi amortizarea fondului comercial pozitiv. Astfel, compania a raportat un profit net normalizat de 3,2 milioane de lei în primele 6 luni ale anului.

De remarcat este faptul că Teilor este influenţată de sezonalitate, remarcându-se în ultimii doi ani o creştere semnificativ mai mare a profitului net în cel de-al doilea semestru, comparativ cu primul. Compania a reuşit să obţină între 62% şi 85% din profitul anual în semestru al doilea din 2022 şi 2023. De regulă, doar în luna decembrie, Teilor obţine peste 20% din veniturile anuale pe fondul sezonalităţii din acest sector.

La nivel individual, Teilor a înregistrat o cifră de afaceri de 127,3 milioane de lei, în creştere cu 10% faţă de primele şase luni din 2023, şi un profit net de 2,3 milioane de lei (-65%), în timp ce MoneyGold a marcat o creştere cu 23% a cifrei de afaceri şi o diminuare cu 4% a profitului net, iar Teilor Invest Exchange o creştere cu 1% a cifrei de afaceri şi o diminuare cu 59% a profitului net. De remarcat că Teilor a deschis în 2023 o nouă reţea, Invest Intermed Gold, ce are ca obiect de activitate comercializarea bijuteriilor din aur, care a înregistrat o cifră de afaceri de 4,5 milioane de lei şi un profit net de 138.739 lei, notează TradeVille.

Detalii privind emisiunea de obligaţiuni

Teilor Holding a anunţat o emisiune de obligaţiuni la Bursa de Valori Bucureşti, în valoare de 40 de milioane de lei, din două plasamente private de până la 15 milioane de lei, respectiv 5 milioane de euro. Obligaţiunile au un cupon plătibil semestrial, de 9,5% pentru lei, şi 8,5% pentru euro, cu o subscriere minimă de 50.000 de lei sau 15.000 de euro şi o scadenţă de cinci ani. Tradeville va intermedia plasamentul privat, iar perioada de subscriere estimată este între 14 şi 25 octombrie, cu o valoare nominală de 100 lei, respectiv 100 de euro. Obligaţiunile pot fi rambursate anticipat, doar integral, la iniţiativa companiei, începând cu al doilea an al duratei de viaţă a obligaţiunilor, caz în care Teilor le va plăti deţinătorilor un preţ de răscumpărare "clean" de 101%.

Unde se încadrează TEI29 în ofertele de la BVB?

Pentru emisiunile în lei, top 3 cele mai mari YTM din piaţă sunt: 260,79%, 29,9% şi 14,89%, subliniind randamente extrem de atractive, în special pentru emisiunile care vin cu un risc mai mare. Cele mai mici 3 YTM pentru emisiunile în lei sunt de 3,793%, 3,5% şi 3,086%, indicând opţiuni mai stabile, dar cu randamente mai scăzute, destinate investitorilor cu un profil mai conservator.

În cazul emisiunilor în euro, randamentele YTM sunt mai moderate, cu cele mai mari 3 fiind 9,5%, 9,02% şi 8,75%. Acestea oferă o opţiune pentru investitorii care doresc să beneficieze de randamente mai ridicate în valută străină. Cele mai mici 3 YTM pentru obligaţiunile în euro au fost de 3,5%, 1,75% şi 1,75%, caracterizând astfel opţiuni cu risc scăzut, dar randamente mai puţin atractive.

Privind în ansamblu, emisiunile în lei au un YTM mediu de 17,05%, în timp ce emisiunile în euro au o medie de 6,09%. Aceste diferenţe reflectă variaţiile de risc şi potenţialul de câştig între cele două valute, oferind astfel investitorilor opţiuni diversificate pe piaţa obligaţiunilor de la BVB.

Este important de menţionat că au fost luate în considerare toate obligaţiunile listate la BVB atât în lei, cât şi în euro, începând din 2022. Aceste statistici au o limitare importantă. Printre YTM-urile cele mai atractive se numără companii aflate în dificultate sau deja în insolvenţă. O excludere a acestora din calcule relevă faptul că YTM-ul oferit de Teilor pentru ambele oferte se numără în top 10 cele mai atractive de pe piaţă, oferind un randament superior celui mediu al obligaţiunilor corporative de la BVB.

În cazul investitorilor care preferă emisiunile Fidelis, ultima dintre ele, care se desfăşoară în această perioadă, oferă cupoane între 5,85% şi 7% pentru lei şi între 3,95% şi 5% pentru euro. Astfel, pentru investitorii care doresc obţinerea unui randament mai mare în următoarea perioadă, caracterizată de dobânzi în scădere, ofertele de la Teilor pot fi o soluţie.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Teilor

Oportunităţi

- Sustenabilitate: În Raportul de Sustenabilitate pentru anul 2022, strategia de mediu menţionată vizează reducerea amprentei ecologice, utilizarea responsabilă a materiilor prime şi implementarea economiei circulare. TEILOR a reciclat 62,1 kg de aur în 2022, iar brandul MoneyGold a vândut bijuterii din aur 100% reciclat. Totodată, 58% dintre furnizorii TEILOR sunt membri ai Responsible Jewellery Council, demonstrând angajamentul grupului faţă de standardele de sustenabilitate în industria bijuteriilor.

- DAAR: Teilor a lansat la sfârşitul anului trecut, un nou brand, DAAR, care cuprinde un portofoliu de bijuterii cu diamante create în laborator, precum şi precum bijuterii din aur 14K cu diamante şi alte pietre preţioase create în laborator sau cu diamante naturale, bijuterii din aur 10K cu sau fără cristale zirconia şi piese din argint sau oţel inoxidabil, susţinând astfel strategiile de mediu.

- Optimizare: În 2022, din cauza contextului economic global, TEILOR a decis restructurarea filialelor din Italia şi Germania, închizând subsidiara Teilor Italy în ianuarie 2023 şi Teilor Germany GmbH în februarie 2024. În august 2024, compania a hotărât închiderea magazinului din Praga, iar procesul de lichidare a filialei din Cehia este în desfăşurare. De asemenea, TEILOR analizează închiderea magazinelor neperformante din Polonia şi Ungaria până la sfârşitul lui 2024, amânând planurile de dezvoltare în aceste ţări pe termen nelimitat pentru a evita pierderi operaţionale mari. Din raportul semestrial se observă că în cazul filialelor din străinătate, pierderea este de peste 8 milioane de lei.

- Context macro: Scăderea dobânzii de referinţă la nivelul Uniunii Europene, precum şi în SUA şi pe plan local, va aduce de la sine o apreciere a bondurilor din piaţă şi a ofertelor care permit investitorilor să obţină randamente apropiate de două cifre, într-o nouă eră caracterizată de o inflaţie în scădere.

Riscuri

- Riscul asociat planului de dezvoltare a afacerii: Provocările dezvoltării includ adaptarea la preferinţele diferite ale consumatorilor internaţionali şi competiţia cu branduri consacrate. Extinderea necesită investiţii mari în marketing şi infrastructură, cu un risc de întârziere în generarea veniturilor şi impact potenţial negativ asupra reputaţiei şi situaţiei financiare dacă adaptarea la pieţele locale nu este eficientă.

- Factori economici: În cazul unei recesiuni, companiile din domeniul de lux se confruntă cu riscuri semnificative, deoarece consumatorii tind să reducă cheltuielile discreţionare. Cererea pentru produsele de lux poate scădea considerabil, afectând veniturile şi profitabilitatea acestor companii. În plus, incertitudinea economică poate duce la dificultăţi în accesarea capitalului pentru finanţarea operaţiunilor şi a expansiunii. Companiile din acest sector trebuie să fie pregătite pentru volatilitate, diversificând pieţele şi optimizând costurile pentru a rămâne competitive pe termen lung. În cazul creşterii exponenţiale a preţului aurului ar putea provoca dificultăţi pentru companie pe termen mediu.

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, BVB, platforma Tradeville, Economica.

------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Comanda carte
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

10 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5521
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2944
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9517
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.9182

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
rommedica.ro
hipo.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb