TradeVille: Tesla, aşteptată să prezinte un produs robotaxi

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 10 octombrie

TradeVille: Tesla, aşteptată să prezinte un produs robotaxi

Tesla Inc. din SUA va avea o lună octombrie ocupată, asta după ce septembrie a fost cea mai bună lună din ultimul an pentru companie, din punct de vedere al evoluţiei pe bursă. Evenimentul "robotaxi", programat pentru astăzi, ar putea prezenta progresele în materie de autoconducere completă (FSD), iar o săptămână mai târziu vor fi publicate rezultatele din trimestrul al treilea. Deşi livrările Tesla din trimestrul al treilea au fost uşor sub aşteptări, acestea reflectă totuşi o creştere de la an la an, lucru ce poate fi reflectat şi în rezultatele financiare, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.

Tesla este o companie americană de tehnologie şi energie. Compania se ocupă în principal de fabricarea de vehicule electrice (EV) de înaltă performanţă, de sisteme de stocare a energiei şi de panouri solare. Tesla este cunoscută pentru vehiculele sale electrice inovatoare, cum sunt Model S, Model X, Model 3 şi Model Y. Vehiculele Tesla dispun de o gamă largă de caracteristici tehnologice avansate, precum un sistem de conducere autonomă, un ecran tactil de înaltă rezoluţie şi actualizări regulate ale software-ului care îmbunătăţesc experienţa de conducere. Pe lângă vehiculele sale electrice, Tesla produce, de asemenea, baterii de stocare a energiei, sub marca MegaPack Compania a obţinut un mare succes şi recunoaştere la nivel global, fiind un lider în revoluţia mobilităţii electrice şi în tranziţia către energia din surse regenerabile.

Potrivit Yahoo Finance, principalii investitori instituţionali ai Tesla sunt Vanguard Group Inc., cu o participaţie de 7,11%, Blackrock cu 5,87%, şi State Street Corp., cu 3,30%. Elon Musk, directorul general al Tesla, este cel mai mare acţionar individual, cu aproximativ 13% din totalul acţiunilor în circulaţie.

Tesla, liderul global al pieţei EV

În primele opt luni ale anului 2024, vânzările auto la nivel global au fost de 58,24 milioane de unităţi; specific, vânzările de vehicule cu energie nouă (NEV) au fost de 9,39 milioane de unităţi, reprezentând 16,1% din vânzările totale. În această perioadă, vânzările de NEV din China au constituit 67% din cota globală, procent care a crescut la 73% în lunile iulie şi august. Pe pieţele vehiculelor pur electrice şi plug-in hibrid, cota Chinei s-a stabilizat la 62%, respectiv 77%. China continuă să conducă detaşat piaţa vehiculelor electrice, cu vânzări preconizate să ajungă la aproximativ 10 milioane de unităţi în 2024, reprezentând aproape jumătate din totalul vânzărilor de maşini din această ţară.

Între timp, SUA şi Europa asistă la o creştere mai lentă, dar constantă a pieţei EV, vehiculele electrice urmând să reprezinte aproximativ 11%, respectiv 25% din vânzările de maşini noi. În ciuda reducerii subvenţiilor în unele ţări europene, cererea rămâne puternică, susţinută de sprijinul politic continuu şi de progresul tehnologic.

Producătorii europeni de automobile se confruntă cu dificultăţi pe piaţa globală a vehiculelor electrice, cu mărci cheie precum Stellantis, Mercedes-Benz şi Volkswagen pierzând teren în faţa competitorilor. Costurile ridicate şi numărul limitat de modele noi frânează creşterea. BMW rămâne una dintre puţinele excepţii, reuşind să se menţină competitiv pe pieţele internaţionale.

Tesla rămâne liderul global al pieţei EV, însă provocările din China şi competiţia din ce în ce mai intensă din partea altor jucători chinezi şi americani sugerează că va fi crucial pentru companie să-şi adapteze strategia. Diversificarea ofertei prin introducerea Cybertruck şi extinderea prezenţei globale ar putea fi factori determinanţi pentru performanţa viitoare a Tesla.

Livrările - cele mai importante cifre înainte de raportări

Tesla: Tesla şi-a menţinut poziţia de lider în vânzările de vehicule electrice pe baterie, depăşind BYD din China pentru al treilea trimestru consecutiv în 2024. Compania americană a livrat 462.890 de unităţi în al treilea trimestru, puţin sub estimările pieţei, care preconizau 463.897 de unităţi. În funcţie de alte estimări, compania a ratat obiectivul mai considerabil, analiştii LSEG aşteptându-se la 469.828 de vehicule. Aceasta reprezintă o creştere cu 6,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi de 4,26% faţă de trimestrul al doilea, marcând primul trimestru de creştere după două trimestre consecutive de scăderi. Analiştii consideră că revenirea la creştere este un semn pozitiv, indicând eficienţa stimulentelor oferite de Tesla pentru a impulsiona cererea.

Deşi Tesla produce doar vehicule electrice pe baterie, competiţia sa se extinde nu doar asupra segmentului de vehicule electrice pe baterie, ci şi în cel al modelelor hibride, unde BYD a avut o creştere semnificativă. În SUA, rivali precum Rivian şi producătorii tradiţionali Ford şi General Motors şi-au consolidat prezenţa pe piaţa EV. Ford a raportat vânzări de 23.509 EV-uri în al treilea trimestru, iar GM a înregistrat o creştere de aproximativ 60% în acelaşi trimestru, însă volumele acestora sunt încă mult mai mici decât cele ale Tesla. Tesla nu a emis o prognoză specifică pentru livrările din 2024, dar compania a menţionat că ritmul de creştere a livrărilor va fi mai scăzut în acest an, în pofida introducerii noului model Cybertruck.

Tesla se confruntă cu o concurenţă în creştere pe piaţa chineză, în special din partea unor companii locale precum BYD şi Geely, dar şi a unor noi jucători, cum sunt Li Auto şi Nio. Raportul financiar oficial al Tesla pentru al treilea trimestru urmează să fie publicat pe 23 octombrie, după închiderea pieţei.

Nio: Nio a avut o lună puternică de livrări în septembrie, cu 21.181 de vehicule livrate, consolidându-şi poziţia. Livrările includ atât vehicule din brandul principal Nio (20.349), cât şi din sub-brandul Onvo (832), care contribuie la creşterea vânzărilor. Pentru întregul trimestru al treilea, Nio a livrat 61.855 vehicule, respectând intervalul de ghidare de 61.000-63.000 unităţi. Până acum, Nio a livrat 149.281 de vehicule în 2024, cu 35,72% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Recent, compania a semnat un parteneriat pentru a intra pe piaţa din Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, formând o nouă entitate, Nio MENA, în colaborare cu CYVN Holdings din Abu Dhabi, care a devenit principalul acţionar al Nio, cu o investiţie totală de 3,3 miliarde de dolari în 2023.

Li Auto: Li Auto a raportat livrări record de 53.708 vehicule în septembrie, o creştere semnificativă faţă de cele 36.060 livrate în aceeaşi lună a anului trecut. Pe parcursul trimestrului, Li Auto a livrat aproape 153.000 de vehicule, în conformitate cu ghidarea sa. Compania se concentrează pe vehicule electrice plug-in hibride, un segment în creştere, ceea ce le permite să satisfacă o gama largă de nevoi ale consumatorilor, în special pe piaţa chineză.

Xpeng: Xpeng a înregistrat o creştere record în septembrie, cu 21.352 de vehicule livrate. Mai mult de 10.000 dintre acestea au fost din noul model M03 al brandului de masă Mona, lansat în august. Luna septembrie a reprezentat cel mai bun rezultat de până acum pentru trio-ul Nio, Li Auto şi Xpeng, care au livrat împreună 96.241 de vehicule, o creştere notabilă faţă de cele 66.831 livrate în aceeaşi lună a anului trecut, notează TradeVille.

Tesla pe grafic

TradeVille: Tesla, aşteptată să prezinte un produs robotaxi

Preţul acţiunilor Tesla a fost într-un trend descendent semnificativ din noiembrie 2021. La începutul lunii iulie 2024, acţiunile au reuşit să depăşească acest canal descendent, sprijinite de optimismul investitorilor privind noile proiecte ale companiei şi pe fondul unei presiuni descrescătoare care a dominat anul până în acel moment. Totuşi, după publicarea rezultatelor pentru trimestrul al doilea, preţul s-a prăbuşit, revenind din nou în canalul descendent.

De atunci, preţul a recuperat semnificativ, înregistrând în septembrie o creştere de aproape 25%. Aceasta a fost atât cea mai performantă luna din ultimul an, cât şi cea mai bună lună septembrie din ultimul deceniu. Este de remarcat că, în ultimii zece ani, media câştigurilor din septembrie a fost negativă, la -3,9%. Creşterea din ultimele săptămâni a fost alimentată de aşteptările investitorilor pentru evenimentul de astăzi, din Los Angeles, unde Tesla ar urma să prezinte un produs robotaxi, marcând un pas major către tehnologii autonome bazate pe inteligenţă artificială.

Privind graficul pe termen mediu, Tesla arată un profil de creştere. Preţul acţiunii a depăşit recent formaţiunea triunghi de pe graficul săptămânal, încercând să se stabilizeze la niveluri mai ridicate. Din punct de vedere sezonier, octombrie a adus evoluţii mixte pentru acţiunile Tesla în trecut. Totuşi, există un risc de scădere pe baza reacţiei "sell the news" odată ce evenimentul "robotaxi" are loc. Pe de altă parte, noiembrie este de obicei o lună favorabilă pentru Tesla, sezonul estival este de obicei unul puternic pentru vânzările de automobile, aspect confirmat şi de raportările de la începutul lunii, fapt ce conduce la rezultate financiare mai bune pentru trimestrul abia încheiat.

Analiza tehnică sugerează că formarea triunghiului poate oferi o oportunitate de tranzacţionare pe termen lung (peste un an de zile). Măsurând înălţimea triunghiului de la cel mai înalt punct, de aproximativ 400 de dolari, şi aplicând aceeaşi măsurătoare de la punctul de ieşire din formaţiune, se poate ajunge la o ţintă de preţ în jur de 680 de dolari pe acţiune.

Oportunităţi şi riscuri în investiţia în Tesla

Oportunităţi

- Diversificare: Tesla îşi extinde activitatea către segmente non-auto, cum ar fi energia şi mobilitatea. Această diversificare are potenţialul de a sprijini o creştere durabilă a câştigurilor pe acţiune, reducând astfel dependenţa companiei de veniturile din vânzarea vehiculelor electrice, care sunt foarte sensibile la condiţiile de piaţă.

- Robotaxi: Conform unui raport recent al analiştilor de la Morgan Stanley, Tesla va prezenta un "cybertaxi" pe un circuit închis, iar lansarea comercială a acestui robotaxi este anticipată pentru sfârşitul anului 2025 sau începutul lui 2026. Tesla este probabil să adopte o strategie hibridă pentru serviciile de ridesharing autonome, oferind atât o opţiune complet autonomă, prin aplicaţie, cât şi o versiune de rideshare autonom supravegheat sau cu Full Self-Driving (FSD). În această a doua variantă, vehiculele vor fi închiriate fie de către şoferi individuali, fie de către terţi, strategie care ar putea să devină dominantă pe piaţă până în 2030 şi ulterior. Această abordare hibridă ar putea atrage rapid investitorii şi să se dezvolte într-un segment de piaţă important.

- FSD: Tesla a anunţat recent că pachetul FSD va putea fi achiziţionat în Europa şi China şi sub formă de subscripţie, fapt care ar putea creşte substanţial vânzările în următoarea perioadă.

Riscuri

- HOLD: Conform Wall Street Journal, ţinta medie de preţ pe un an pentru acţiunea TSLA este de 216,34 dolari, cu o prognoză minimă de 85 de dolari şi una maximă de 400 de dolari.

- Evaluare: Status quo-ul se menţine, Tesla este încă considerată o companie mult supraevaluată. Platforma de profil AlphaSpread indică faptul că preţul acţiunii din prezent este supraevaluat cu 75% faţă de valoarea sa intrinsecă, calculată după evaluarea de tip DCF.

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: YahooFinance, S&P Global, Teslarati, Electrek, COXautoinc, euronews.com, CNEVpost, MarketWatch, Barron's, TradingView, FactSet, AlphaSpread, Reuters, Investopedia.

------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. Nu am mari sperante, dar abia astept sa ma uit. Stiu ca articolul e facut de Tradeville, dar daca ei nu au fost in stare sa scrie unde poate fi vizionat si la ce ora, o puteati face voi.

    Va putea fi urmarit live pe platforma X (ex-twitter), vineri 11 oct, la ora 5 AM (ora Romaniei). 

    O zi fara pompe norofert sau nu e voie chiar in timp ce intermediezi plasamentul ?

    1. din categoria: "pompe funebre" ;)

      Le-a bagat chiar omul lor mortu n casa cu editorialul.Oricum nu se gaseau multi sa subscrie la asa risc imens.Dupa ce a scris azi se retrag si aia mai viteji.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb