TradeVille: Un nou focus pentru investitorii Netflix - indicatorii financiari

F.A
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 23 aprilie

TradeVille: Un nou focus pentru investitorii Netflix - indicatorii financiari

Netflix Inc. a încheiat primul trimestru cu rezultate peste estimările analiştilor, în timp ce numărul de abonaţi a ajuns la 269,6 milioane (cu 2% mai mult decât aşteptările Wall Street). Cu toate acestea, compania a luat decizia să nu mai raporteze trimestrial cifrele privind abonaţii, începând cu anul 2025. Prin urmare, acţiunile au înregistrat o scădere de 6,7% imediat după anunţul companiei, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille

Netflix este liderul pieţei globale de streaming, oferind o gamă largă de servicii în peste 190 de ţări, în 78 dintre ele fiind lider de piaţă, dominând Europa, America de Sud şi Australia.

Reed Hastings, cofondator şi preşedinte executiv al Netflix, a revoluţionat piaţa de entertainment prin serviciile sale de streaming oferite începând cu 1995, după ce şi-a vândut prima companie, Pure Software, către Raţional Software. Hastings a renunţat la funcţia de co-CEO în ianuarie 2023, dar continuă să deţină aproximativ 2% din acţiunile Netflix, care au fost listate în 2002. Ted Sarandos şi Greg Peters sunt acum co-CEO ai Netflix, având o vechime de peste 15 ani în companie, timp în care au deţinut diferite funcţii.

Netflix este deţinut majoritar de investitiorii instituţionali, care controlează aproape 85% din totalul acţiunilor, potrivit Yahoo Finance. Compania se bucură de una dintre cele mai mari participaţii ale investitorilor instituţionali din întreaga industrie de servicii de televiziune, Vanguard Group fiind cel mai mare acţionar, cu o participaţie de 8,42%, urmat de Blackrock, cu o cotă de peste 7%, şi de FMR LLC, care deţine 5% din totalul acţiunilor. Compania are o pondere de 0,63% în indicele de referinţă american S&P 500, situându-se pe locul 25 în topul celor mai mari companii.

Streamingul, parte din stilul de viaţă cotidian

În era digitală de astăzi, streamingul este parte din stilul de viaţă cotidian al unui număr considerabil de oameni. Un studiu realizat recent arată că americanii alocă, în medie, trei ore şi nouă minute pe zi serviciilor de streaming, ceea ce se traduce în peste 21 de ore pe săptămână, echivalentul unui loc de muncă part-time. Această alocare semnificativă de timp subliniează rolul central pe care serviciile de streaming îl au în consumul de divertisment şi furnizarea de informaţii către cetăţenii SUA.

Rezultatele studiului arată şi că 99% din toate gospodăriile din SUA plătesc cel puţin unul sau mai multe servicii de streaming, iar 50% dintre utilizatori plătesc pentru un abonament fără reclame. Netflix este liderul necontestabil al industriei, cu SUA şi Canada reprezentând aproape 31% din totalul abonaţilor săi. În afară de numărul de abonaţi, Netflix conduce şi în ceea ce priveşte satisfacţia şi plăcerea utilizatorilor: 36% dintre utilizatorii serviciilor de streaming afirmă că Netflix este platforma lor preferată în ceea ce priveşte interfaţa şi experienţa utilizatorului. Această preferinţă îl plasează mult peste competitorii săi, Amazon fiind pe locul al doilea, cu un procent de 14%.

Venituri în creştere pentru Netflix

Netflix a încheiat primul trimestru cu venituri de 9,37 miliarde de dolari, în creştere cu aproape 15% faţă de primele trei luni di 2023 şi peste estimarea analiştilor, de 9,28 miliarde de dolari. În acelaşi timp, profitul net al companiei a fost de 2,3 miliarde de dolari, ceea ce s-a transpus într-un profit net pe acţiune de 5,28 dolari. Acesta a fost de 1,8 ori mai mare faţă de perioada similară din 2023 şi peste consensul analiştilor, de 4,52 dolari/acţiune.

Numărul total de abonaţi a crescut cu 16% în primul trimestru, ajungând la 269,6 milioane, depăşind semnificativ aşteptările Wall Street, de 264,2 milioane. Cu toate acestea, trimestrul marchează unul dintre ultimele trimestre de raportare a numărului de abonaţi pentru compania de streaming.

Netflix aşteaptă un număr de noi abonaţi mai mic, în al doilea trimestru

În încercarea de a orienta atenţia investitorilor către metrici mature, precum veniturile, câştigurile şi fluxul de numerar, Netflix a anunţat că nu va mai raporta cifre trimestriale privind numărul de abonaţi şi venitul mediu per abonat începând cu primul trimestru al anului 2025. Această mişcare, pe de o parte va proteja compania în faţa volatilităţii crescute care a caracterizat parcursul sau pe bursă în ultimii ani, dar, pe de altă parte, sugerează că rata de creştere a numărului de abonaţi rezultat din măsurile privind partajarea parolelor ar putea încetini anul viitor. Aceasta este o schimbare semnificativă pentru companie şi pentru industria de streaming în ansamblu.

"După cum am subliniat în scrisorile noastre anterioare, ne concentrăm pe venit şi marja de operare ca principale măsuri financiare - şi implicare (adică timpul petrecut), ca cel mai bun indicator al satisfacţiei clienţilor noştri", a menţionat compania în scrisoarea sa trimestrială către acţionari, precizând: "În primele noastre zile, când aveam puţin venit sau profit, creşterea membrilor era un indicator puternic al potenţialului viitor".

Compania a mai informat că se aşteaptă ca numărul de noi abonaţi să fie mai mic în al doilea trimestru, în comparaţie cu primul, din cauza "sezonalităţii tipice", în timp ce estimează că va înregistra venituri de 9,49 miliarde de dolari (+16% în ritm anual) şi un profit net de 2,06 miliarde de dolari (+39%). Prognoza veniturilor a fost, însă, uşor sub estimările Wall Street, de 9,54 miliarde de dolari.

Acţiunile Netflix - volatile

Acţiunile Netflix sunt cunoscute pentru volatilitatea lor notorie. Acest lucru este cauzat de faptul că, în ciuda poziţiei de lider pe care compania o deţine în industria de streaming, Wall Street pune presiune pe extinderea constantă a bazei de abonaţi. În aprilie 2022, acţiunile au scăzut abrupt după ce Netflix a raportat prima sa pierdere de abonaţi în mai mult de un deceniu. Capitalizarea de piaţă a companiei s-a redus cu mai bine de 50 de miliarde de dolari peste noapte.

Prin urmare, Netflix a trebuit să cheltuiască zeci de miliarde de dolari pe conţinut pentru a atrage şi menţine utilizatorii. Intensificarea competiţiei din partea Walt Disney, Apple, Paramount, Amazon şi a altor companii, au determinat compania să-şi mărească şi mai mult cheltuielile pentru achiziţia, licenţierea şi producerea de conţinut în ultimii ani. După ce a atins un maxim de 17,7 miliarde de dolari în 2021 pentru cheltuielile de conţinut (+50% faţă de anul anterior), Netflix a reuşit să reducă nivelul la aproximativ 13 miliarde de dolari în 2023, având în plan să aloce aproximativ 17 miliarde de dolari până la final de 2024. Investitorii se bazează pe faptul că Netflix va reuşi să ţină sub control aceste cheltuieli pe viitor, însă va fi dificil.

Acţiunile Netflix au închis la un maxim istoric de 691,69 dolari în noiembrie 2021, în prezent titlurile tranzacţionându-se cu aproximativ 12% sub acest nivel. Un suport important îl regăsim în jurul valorii de 601,52 dolari, în timp ce cea mai importantă zonă de rezistenţă se situează la nivelul maximului din acest an, de 638,93 dolari. Depăşirea acestui nivel ar putea conduce la creşterea cotaţiei până la valoarea de 675 de dolari, următoarea extensie Fibonacci, însă, înainte este nevoie să depăşească nivelul critic de 646 de dolari, de unde s-a întrerupt trendul de creştere după maximul istoric, notează TradeVille

Cotaţia acţiunilor Netflix a scăzut cu aproximativ 6,7% în tranzacţiile after-hours din 18 aprilie, după ce reuşiseră să facă un mic spike pe grafic chiar imediat după închidere (+2%). Înainte de publicarea rezultatelor, mişcarea anticipată calculată din preţul opţiunilor era de +/-8,5%, ceea ce ar fi condus fie la o mişcare fie în sus până la 666 de dolari, fie în jos, până la 562 de dolari. Cu alte cuvinte, Netflix ar fi putut pierde toată creşterea de la ultimul gap înregistrat, după raportările anterioare.

TradeVille: Un nou focus pentru investitorii Netflix - indicatorii financiari

Potrivit analizei Morningstar, acţiunile Netflix sunt supraevaluate cu 44%* în comparaţie cu valoarea intrinsecă estimată, de 425 de dolari, ceea ce se reflectă într-un multiplu P/E forward de 25x. Compania de rating prognozează o creştere anuală medie a veniturilor între 5 şi 10% pentru următorii cinci ani şi consideră că există loc pentru o majorare a marjelor pe măsură ce pieţele internaţionale se maturizează şi pot fi scalate mai uşor.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Netflix

Oportunităţi

-Pionier: Succesul Netflix se datorează, în mare măsură, faptului că a fost prima companie intrată în industria streamingului, reuşind să-şi adapteze modelul de afaceri în funcţie de trendurile industriei, în timp ce concurenţii săi s-au concentrat pe gestionarea unor afaceri moştenite.

-Datorii: Indicatorul Net Debt/EBITDA al Netflix se afla sub 1 la sfârşitul anului 2023, situându-se sub pragul de 3, considerat un nivel sănătos. Datoriile totale au însumat 14,5 miliarde de dolari, în timp ce numerarul s-a ridicat la 7 miliarde de dolari. Chiar şi după finanţarea tuturor cheltuielilor cu conţinutul, inclusiv cheltuielile care au fost amânate în 2023 din cauza grevelor actorilor şi scriitorilor, analiştii de la Morningstar se aşteaptă ca Netflix să genereze peste 6 miliarde de dolari în fluxuri libere de numerar în 2024.

-Conţinut şi abonaţi: Succesul serviciilor de streaming este susţinut în principal de conţinutul atrăgător continuu care poate fi oferit la un preţ considerat rezonabil de către investitori. Cu toate că utilizatorii pot adăuga întotdeauna abonamente suplimentare, bugetele lor sunt finite, aşa că, cel mai probabil, doar câteva servicii de streaming vor deţine în mod constant baze de clienţi foarte mari, iar Netflix deţine detaşat poziţia de lider, cu peste 260 de milioane de abonaţi. În topul primilor trei, la nivel global, urmează Amazon cu 200 de milioane dde abonaţi şi Disney+, cu aproape 150 de milioane.

-Internaţional: Netflix are posibilitatea de a creşte semnificativ în pieţele internaţionale, în unele ţări demonstrând deja că poate susţine distribuirea de conţinut local.

-Randament pe termen lung: O investiţie de 1.000 de dolari în acţiunile Netflix realizată acum 20 de ani, ar fi valorat în prezent 139.000 de dolari. Însă, dacă am fi marcat profitul la maximul istoric din noimebrie 2021, profitul s-ar fi ridicat la 158.000 de dolari. Prin comparaţie, 1.000 de dolari investiţi în S&P 500 în acelaşi moment, ar fi valorat în prezent doar puţin peste 6.000 de dolari. Randamentul total anualizat al platformei de streaming în ultimii 20 de ani a fost de 33,1%, triplu faţă de S&P 500 (10,4%).

-Strong BUY: Din cei 51 de analişti care acoperă Netflix, 25 dintre ei recomandă un "Strong BUY", 7 acordă un rating de BUY, în timp ce 17, un rating de HOLD. Doar doi analişti recomandă vânzarea. Preţul ţintă mediu este de 637,16 dolari, implicând o potenţială creştere de 4,3%. În ultimele două luni, Netflix a primit un upgrade de la toţi cei 17 analişti care şi-au revizuit preţurile ţintă, potrivit MarketBeat, dintre care cele mai importante au fost din partea Morgan Stanley (de la 600 la 700 de dolari), Pivotal Research (de la 700 la 765 de dolari, cel mai mare preţ ţintă din prezent, cu un upside potenţial de 25%) şi Jefferies (de la 580 la 700 de dolari).

Riscuri

-Concurenţă: Competiţia în industria de streaming este ridicată, iar rivalii Netflix ar putea să opteze inclusiv pentru oferirea serviciilor împreună sau în parteneriat cu televiziunea prin cablu, posibilitate pe care Netflix nu o deţine în prezent. Totodată, preţurile nu mai constituie un avantaj competitiv pentru liderul industriei, acestea crescând semnificativ în ultimii ani, pe măsură ce compania s-a concentrat pe rentabilitate şi generarea de numerar. Prin urmare, s-ar putea că Netflix să fie nevoit să depună un efort mai mare pentru a-şi creşte baza de abonaţi în următorii ani sau pentru a genera venituri per abonat similare cu nivelul din prezent.

-SUA: Piaţa din SUA este deja puternic penetrată de Netflix, aceasta fiind şi cea mai importantă piaţă pentru companie, aproape 26% din numărul total de abonaţi ai săi fiind americani. Raportat la totalul populaţiei Statelor Unite, Netflix este prezent în casele a 20% dintre aceştia. Acest lucru înseamnă că, probabil, strategia viitoare de creştere a companiei va implica alte majorări de preţ, care ar putea conduce la pierderi importante de abonaţi.

*Note: calculat la preţul de închidere din 18 aprilie 2024, de 610,56 dolari.

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: FlixPatrol, Demand Sage, Forbes, Yahoo Finance, CNBC, Morningstar, kiplinger.com, TradingView, WSJ, Market Beat.

----------------------------------------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb